Archief - middenjury - kindergeld

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Oct

Legacy Member
Eerst en vooral, ik weet dat er al een drietal threads over middenjury zijn, maar daar vindt ik geen antwoord op mijn vraag in.

Ik wil dus weten of mijn moeder nog steeds kindergeld krijgt als ik stop met het 6de (ik moest mij 6de overdoen) en middenjury doe.

Sommigen zeggen van wel, anderen dan weer van niet.

Ik heb ook ergens gelezen dat ik een attest van thuisscholing moet aanvragen, maar is dit voor mij ook mogelijk, aangezien ik mij pas in januari kan inschrijven voor de zittijd van april?

Kan iemand dit even ophelderen voor mij aub?
Of zeggen waar ik terecht kan met deze vragen.

Alvast bedankt.

Conqie

Legacy Member
damn, ik hoopte just dat dat het nummer van hete ronda was :(

televetforum

Legacy Member
PS : no offence maar als ge dit al niet zelfstandig kunt vinden vrees ik ervoor dat je zelfstandig genoeg bent om te slagen via middenjury

Arifiene

Legacy Member
televetforum zei:
PS : no offence maar als ge dit al niet zelfstandig kunt vinden vrees ik ervoor dat je zelfstandig genoeg bent om te slagen via middenjury
die jongen zoekt mensne die daar ervaring mee hebben, das toch positief :)

Mosh

Legacy Member
televetforum zei:
Securex Kinderbijslagfonds ;)

:wtf: Niet alle kinderbijslag word door securex uitbetaald hoor. Daar automatisch van uitgaan is ook fout, vraag gewoon aan uw moeder welk kinderbijslagfonds zij heeft, bel die mensen op en zie wat ze zeggen. Dan ben je direct zeker van je antwoord.

Oct

Legacy Member
ok, allemaal bedankt voor jullie reacties.

Ik had de laatste tijd al zoveel verschillende versies gehoord dat ik het noorden even kwijt was. (Ik ben net 18 geworden, en daarom weet ik nog nie veel van al die kindergeld toestanden enzo.)

Ik heb vandaag enkele telefoontjes gepleegd, en voor wie het interesseerd:

Je moet je eerst inschrijven bij de vdab als werkzoekende
Dan moet je al niet meer naar school gaan, je hebt 9 maand tijd om je in te schrijven bij de middenjury.
Ik kan mij pas in januari inschrijven voor informatica-beheer, de examens daarvan zijn in april.
En vanaf het moment dat je ingeschreven bent voor de middenjury, moet je je bij de vdab laten uitschrijven.

Tweak37

Legacy Member
inschrijven in u school maar niet gaan is de meest gebruikte optie. Zo deden ze dat toch bij ons.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan