Archief - Masseur worden

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Chimmy

Legacy Member
Ik ben een student en geïnteresseerd in massages geven. Ik zou het wel zien zitten om af en toe te doen, en er wat centjes mee te verdienen. Nu weet ik niet wat ik moet kunnen of hebben eer ik daarmee begin. Ik masseer af en toe (rond de schouders, de rug en het hoofd) en die mensen vonden het al erg goed.
Er zijn verschillende cursussen te vinden, maar ik weet niet wat voor een cursus ik moet volgen en wat ik dan mag en kan doen?
Is er iemand met ervaring hierin? Of mss iemand die begonnen is met een bijverdienste van een andere soort die me evenzeer verder kan helpen?
Alvast bedankt :)

GhO$T

Legacy Member
Best eens gaan horen bij anderen die dit in bijberoep doen zeker, dan weet je direct welke diploma's nuttig zijn en welke niet.

En als je een opleiding volgt, zoek zeker een opleidingscentrum dat erkend is door de Vlaamse overheid, kwestie dat je een geldig 'diploma' in handen krijgt eens je geslaagd bent zodat je kan bewijzen aan u klanten dat je geen kwakzalver bent.

Chimmy

Legacy Member
Dat ga ik zeker eens navragen. Probleem is dat ik zo geen mensen ken die dat al doen en dus ook geen idee heb van bv. prijzen die gevraagd worden.

Brazuca

Legacy Member
Als ik je avatar zie dan denk ik niet dat het een goed idee is voor jou om masseur te worden.

^MystiQ

Legacy Member
Brazuca zei:
Als ik je avatar zie dan denk ik niet dat het een goed idee is voor jou om masseur te worden.

:rofl:

Das al den tweeden vandaag waarbij dak neer ga :D

maxdevis

Legacy Member
mijn zus volgt een tweejarige massageopleiding.
dat is x-aantal weekends op een jaar.
ze heeft zelfs al een mobiele massagetafel gekocht.

zal het eens navragen

Preske

Legacy Member
chinese massagetherapieen zijn naart schijnt wel goed.
is wel lange opleiding als ik da meiske mag geloven.

Chimmy

Legacy Member
Brazuca zei:
Als ik je avatar zie dan denk ik niet dat het een goed idee is voor jou om masseur te worden.
Ik ga ervan uit dat deze reply even serieus bedoeld was als mijn ava zelf ;)

Een opleiding van 2 jaar is wel veel. Ik wil ze zeker doen, maar dat kost wss hopen geld en dan heb ik tegen die tijd ook al een hoger diploma enzo.

GhO$T

Legacy Member
massage is niet zomaar wa willekeurig rondwrijven zodat de mensen hun goe voelen, er komt daar heel wat bij kijken en dat ga je waarschijnlijk niet in 1-2-3 aanleren. Als je niet bereid bent van een redelijk lange opleiding te volgen ga je er waarschijnlijk niet moeten aan beginnen.

En voor diploma's en prijzen van anderen, der zullen er wel een paar zijn met een website zeker, efkes kijken via google en zoeken naar email adressen / tel nr's op hun site.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan