Archief - Mails worden met mijn email adres verzonden

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

wecker

Legacy Member
Dag allemaal,

laatste tijd krijg ik meldingen van dat er mails niet aangekomen zijn. Nu heb ik deze emails nooit zelf verzonden! Kan het zijn dat iemand gewoon via mijn email adres mails verstuurt? Is er een manier om dit te stoppen?

Alvast bedankt !

Kr|stof

Legacy Member
Dat kan ja, een nieuw email adres kan misschien helpen

Maar als ze nooit aankomen zie ik niet echt het probleem :)

YellinD

Legacy Member
via zelf geschreven software kan iemand een mail server wijsmaken wat het 'from' adres is hoor, dus paswoord veranderen kan ook niet

ik heb hetzelfde voor met mijn WERK email adres... veranderen gaat dus niet :sad:

Kr|stof

Legacy Member
Je kan via dos ook mails sturen zonder effectief in het acc van de eigenaar te zitten.

SharkyXTS

Legacy Member
Zal geen verschil maken, er bestaan programma's en trucjes genoeg om e-mails te versturen met een zelfgekozen e-mailadres.

Timmos

Legacy Member
Ja inderdaad. Ik denk dat er veel mensen zijn die al van die reclame voor 'friendboxes' gekregen hebben van hun contactpersonen zogezegd?

Dat zijn typische voorbeelden van mails die NIET door je contactpersonen zijn verstuurd :)

wecker

Legacy Member
Damn, dus een nieuw email adres aanmaken is de enigste redding?

chosen1

Legacy Member
ik denk dat iedereen wel zo'n confirmation mails aankrijgt? toch zeker op een hotmail adres

Timmos

Legacy Member
WeCKeR zei:
Damn, dus een nieuw email adres aanmaken is de enigste redding?
Volgens mij heeft iedereen daar wel 'last' van hoor. Ik kreeg af en toe (maar niet vaak) mails die zogezegd door een kennis zijn verstuurd. Maar die mails open ik toch sowieso niet & in Gmail heb ik het eigenlijk nog niet gezien (wel bij hotmail vroeger).

Ik weet niet of mijn emailadres ooit al is gebruikt, maar ik denk niet dat het zo catastrofale gevolgen zou kennen moest dat zo zijn. :)

Proto

Legacy Member
als het er echt veel zijn kan het ook zijn dat je een virus op je PC hebt dat zichzelf probeerde door te mailen naar al je contactpersonen :eek:

maatje

Legacy Member
het kan van alles zijn, een virus of iemand die uw account hackt.

Men kan ook zelfs mailen met een fictieve adres :)

*Telnet :p*

floatje

Legacy Member
ik heb dat ook voor, dat is gewoon dat er spammers gebruik maken van uw mailadres... :-)

PureFun

Legacy Member
Om na te gaan of de mails effectief verstuurd worden zonder het adres te spoofen en dus iets/iemand over je login/pass voor de mailserver beschikt kan je in de emailbron rondsnuffelen. Normaal vind je daar ids/ips van gebruikte smpt servers terug. Kijk of de smpt server van jouw isp werd gebruikt. Levert geen extra info op als de persoon die over je login/pass beschikt dezelfde isp heeft denk ik.

wecker

Legacy Member
Ik denk dat ze het gewoon in mijn naam doen want bij verzonden emails staat nergens iets van die mails erin. Maar toch krijg ik enorm veel meldingen van " Delivivery notification- failure" ofzoiets

Sk8erMatty

Legacy Member
ik heb net hetzelfde voor met mijn betaalde email account :s, mja, 'k vind het nie zoo erg .. ma bon :)

wecker

Legacy Member
Ik krijg nu al emails van dat ik zogezegd een aanvraag heb ingediend bij 1 of ander bedrijf... Ik ga nu toch ni in kosten vallen é ? :s

*edit*
ook van online casino's krijg ik al mails van dat ik zou ingeschreven zijn :s
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan