Archief - Luide knal omgeving Hulshout (Zuiderkempen)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

FORZA M

Legacy Member
Hey,

Een drietal minuten geleden stond ik buiten en hoorde ik plots een erg luide knal. Donder was het volgens mij niet. Het enige dat ik ooit gehoord heb dat er op leek was de explosies waarmee men lawines creëert in skigebieden, maar dit was toch nog wat luider.

Is er daar ergens een vliegtuig door de geluidsmuur gegaan, iets ontploft,...?
Iemand die het ook gehoord heeft, of de oorzaak kent?

Dank bij voorbaat

m4nTiS

Legacy Member
ier in Wijnegem was ook iets te horen en heel lichtjes te voelen
van wa weet k ni

Preske

Legacy Member
FORZA M zei:
Hey,

Een drietal minuten geleden stond ik buiten en hoorde ik plots een erg luide knal. Donder was het volgens mij niet. Het enige dat ik ooit gehoord heb dat er op leek was de explosies waarmee men lawines creëert in skigebieden, maar dit was toch nog wat luider.

Is er daar ergens een vliegtuig door de geluidsmuur gegaan, iets ontploft,...?
Iemand die het ook gehoord heeft, of de oorzaak kent?

Dank bij voorbaat

ze zullen weer door de geluidsmuur gevlogen hebben

FORZA M

Legacy Member
Zal inderdaad wel de geluidsmuur geweest zijn.

Maar damn, 's Gravenwezel en Wijnegem is nu niet bepaald bij de deur! Is toch verder te horen dan ik dacht dus!

FORZA M

Legacy Member
Zal inderdaad wel de geluidsmuur geweest zijn.

Maar damn, 's Gravenwezel en Wijnegem is nu niet bepaald bij de deur! Is toch verder te horen dan ik dacht dus!

sneax

Legacy Member
dat hoort ge toch das zo een speciaal geluid

bbbwwoooooggghghghghghhghhhhhhhhh

:unsure:

FORZA M

Legacy Member
sneax zei:
dat hoort ge toch das zo een speciaal geluid

bbbwwoooooggghghghghghhghhhhhhhhh

:unsure:
Kan zijn, maar als je het voor de eerste keer hoort weet je dat niet hé.

Timmos

Legacy Member
fraCk zei:
mocht niemeer dacht ik :) achja mss een dringend geval :p
Sinds wanneer mag dat niet meer?

Toen ik 8 jaar geleden op kamp was in Houthalen, vlogen daar continu straaljagers door de geluidsmuur. Per uur een stuk of 5 was geen uitzondering.

Ikaruga

Legacy Member
ik denk dat het straaljagers waren, 'k heb vandaag toch al een stuk of 8 straaljagers horen voorbijvliegen, wat anders nooit het geval is

gizmo666

Legacy Member
toen ik daarnet vertrok naar de post kwam er een gevechtsvliegtuig laag overgevlogen met het bijhorende geluid natuurlijk. kweet ni waar die allemaal gepasseerd is. was ongeveer rond die tijd

Thin Liz

Legacy Member
Om het wat technisch te houden:

Supersonisch vliegen mag:
-voor securityredenen
-maintenance doeleinden
-syllabi trainingsmissies

onder voorwaarde dat het boven 360 meter is en niet boven grote agglomeraties (Brussel, Antwerpen, Luik... en nadat de piloot toestemming heeft gevraagd natuurlijk :)

Mienod

Legacy Member
Vroeger hoorde je dat hier in de omgeving Mol geregeld zo'n knallen.

fraCk

Legacy Member
Thin Liz zei:
Om het wat technisch te houden:

Supersonisch vliegen mag:
-voor securityredenen
-maintenance doeleinden
-syllabi trainingsmissies

onder voorwaarde dat het boven 360 meter is en niet boven grote agglomeraties (Brussel, Antwerpen, Luik... en nadat de piloot toestemming heeft gevraagd natuurlijk :)
ah oke juist, enkel niet in steden dan :p (tenzij het echt moet)
vroeger was da minstens een paar keer per week in kleine brogel..nu paar x per jaar..daarom dacht ik dat da niemeer mocht :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan