Archief - Living tomorrow

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

whacker

Legacy Member
In het tweede huis (ben zo'n 4 jaar geleden geweest denk ik) hadden ze wel wat interessante dingen ze. Interactieve TV (zodat ge bvb op de spelers kon klikken tijdens een voetbal match en hun info zien), automatisch shopping systeem (ge klikt online aan wa ge wilt en één of andere moron komt da in uw speciaal luik afzetten), frigo die weet wat er in zit (en dus ook wat ge daarmee kunt maken), verlichting met optische vezels (om het licht te transporteren zodat ge eigenlijk maar één lamp nodig hebt voor verschillende plaatsen), pissijn zonder water (met een speciaal membraan dat open gaat als er "warme" vloeistof op komt en daarna terug sluit), speciaal vuilbak systeem, glazen wand op één meter van uw gewone buitenmuur (als ge daaronder ne vijver hebt dan hebt ge in de zomer afkoeling en in de winter verwarming).
De rest ben ik vergeten.

Reptiel

Legacy Member
Het was een leuke ervaring, maar toch niet super, zijn geld amper waard.

Die dingen (van ugh) waren er terug allemaal in het huis.

eerst de deur bezocht, waar je dus een luik hebt die geactiveerd word via de tag van je pakje, en die zo hem in het juiste lijk steekt enzo, leuke dingen.

Daarna naar de keuken, centraal scherm, wat allerlei opties (gadgets, niet super vernieuwend) ook ieder etending had zijn tag.
Wilde je iets klaarmaken, moest je het voor een lezer en auto, zal hij op de kleuken TV een film geven hoe je het moet klaarmaken ( niet zo vernieuwend dus) enzo nog van zulke snufjes
veel uitleg over energie en materialen ook

badkamer was leuk slaapkamer gewoon (bediening aan het bed van douche en bad (temp + hoeveel + aroma), leuke spieger let 3 LCD's in die een soort WMP, traffic control en nieuwsreader weergeven (terug niet vernieuwend, maar leuk)

living mooi, terug energie en HD tv enzo (niet super vernieuwend, wel de toekomst, niet te futuritisch)

Lokaal waar alles bestuurd wordt...

Shoppen in de toekomst...


conclusie, wel leuk om eens te bezoeken, maar je mag niet TE veel verwachten, het is een huis, dat we binnen 15-20jaar echt gaan hebben, het is geen futuristisch huis van binnen 100jaar.


ps. het was een rondleiding met gids, wij waren met 12tal mensen (niet te veel dus)

Terrorist_Hell

Legacy Member
Bwa, ik wil wel eens 'lights on' kunnen zeggen later in m'n huis :)

Goldrusher

Legacy Member
Op zaken waarvoor externe bedrijven nodig zijn na, zoals die postsortering en warenhuisitems met RFID-tags, kun je vrijwel alles uit dat huis al aanschaffen.

Als ze het nu gebouwd hebben...wil zeggen dat het al bestaat hé.

Reptiel

Legacy Member
ps. die trap was ook magisch.

Het was een glazen trap die aan 1 kant vasthangde, en de andere kant was zwevend. Er kon tot 400kilo per trede en 200kg per punt op tegel, echt wel zalig om te zien!!
UNIEK in Europa zei men, en nu hebben ze dit bij de Grand Canyon ook gedaan.

Veel dingen zijn idd te koop, maar het prijskaartje is wel iets anders :)

Stichero

Legacy Member
Timmos zei:
Is dat niet ambetant, water dat tegen uw aars spuit? :oink:

bwah da voelt nog goed aan vindik :p
ier in Japan hebben veel mensen da, zelfs op restaurants vind ge da terug
maar zebben ier ook verwarmde wc-brillen, lekker voor tijdens de winter:bow:

koebeest

Legacy Member
Reptiel zei:
ps. die trap was ook magisch.

Het was een glazen trap die aan 1 kant vasthangde, en de andere kant was zwevend. Er kon tot 400kilo per trede en 200kg per punt op tegel, echt wel zalig om te zien!!
UNIEK in Europa zei men, en nu hebben ze dit bij de Grand Canyon ook gedaan.

Veel dingen zijn idd te koop, maar het prijskaartje is wel iets anders :)

Dat in de Grand Canyon is dan ook gemaakt met hulp van een belg eh :D

Mr Syphon

Legacy Member
reptiel typt is een keer op uw gemak ofzo
want ik moet uw zinnen 5 keer herlezen soms eer ik er iet van snap

skelly_king

Legacy Member
Stancke zei:
²nd, dat moet toch kietelen?

'k hebt nog niet geprobeerd omdat we nog aan het verhuizen zijn en ben nu een maand nie bij m'n pa :D 'k zal het alleszins keer laten weten oedat voelt

stoomboot

Legacy Member
"verlichting met optische vezels (om het licht te transporteren zodat ge eigenlijk maar één lamp nodig hebt voor verschillende plaatsen)"

Lijkt me handig en mooi.

Boddah

Legacy Member
De zaken die daar staan zijn dus bijna allemaal te koop? Kun je die daar dan ineens bestellen of zo?

ULTRAnumb

Legacy Member
kwas daar es met school
die wc's zijn daar raar o.O
vrouwen kunnen daar ook staand in plassen O_O
en die wc was open in de trappengang dus ge kon daar gwn in zien
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan