Archief - Live messenger : welke gebruiker ben jij?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

boogje

Legacy Member
Hellow,

Ik vroeg me af waarvoor jullie live messenger gebruiken én waaraan jullie je ergeren aan Live messenger of de gebruikers ervan.

MSN ( nuja, live nu, maar die naam zuigt.) wordt door Microsoft precies afgeschilderd als een écht communicatiemiddel waar je gesprekken met iemand voert die je goed kent. Echter, bij mij is dat totaal niet. Zelfs, het merendeel van mijn contantpersonen zijn van een forum of dergerlijke, en minder van de mensen die ik irl ken.

Waarom? Simpelweg omdat ik msn puur gebruik om dingen te weten/hulp te vragen/iets anders te vragen, en echt nooit om een tof gesprek aan te gaan zoals je dat gewoonweg in het echt doet. Klasgenoten heb ik wel op msn, maar dan ist voor : "wa moete we doen tege morgen ? ^^" en " kunde die oplossing ff in Word zetten:unsure: ", maar voor de rest niet zo veel, na wat luchtige conversaties ^^. Als ik me verveel scheld ik iemand van Zwam willekeurig uit :woohoo:


Wat ik dan ook irri vind aan de gebruikers van msn is dat ze verwachten dat je terug zou antwoorden, dat er niet zoiets bestaat als plots offline gaan zonder iets te zeggen of stiltes van een halfuur. MSN is niet real-life waar je een gesprek in gang hoeft te houden, maar velen vinden blijkbaar van wel..


Aan het programma zelf vind ik dan irritant dat het gewoonweg geheugen vreet, maar ja ^^

thanks,

Boogje;)

Snd

Legacy Member
heb niets tegen het programma zelf, want het is fucking handig soms, maar wel tegen de gebruikers ervan die het hun main source van sociaal contact maken.

Zoals bv mijn zusje, ze is nu 13 en zit de hele dag met messenger bezig. Toen ik 13 was waren we buiten nog allemaal aan het voetballen verdorie!

Anoniem04

Legacy Member
Staat tegenwoordig meer af dan op.

MSN ( nuja, live nu, maar die naam zuigt.) wordt door Microsoft precies afgeschilderd als een écht communicatiemiddel waar je gesprekken met iemand voert die je goed kent. Echter, bij mij is dat totaal niet. Zelfs, het merendeel van mijn contantpersonen zijn van een forum of dergerlijke, en minder van de mensen die ik irl ken.

Inderdaad.

Massis

Legacy Member
idem over mijn zusje van 12...

ik heb wel altijd msn opstaan, converseer ook redelijk veel erover met mensen die ge nie altijd kunt zien...

soms ook handig om gwn zo'n groep in'n gesprek te gooien en alleen maar te zeggen "vanavond vill?" en dan allemaal samen naar fuif te gaan :p

Disa

Legacy Member
Wat ik dan ook irri vind aan de gebruikers van msn is dat ze verwachten dat je terug zou antwoorden, dat er niet zoiets bestaat als plots offline gaan zonder iets te zeggen of stiltes van een halfuur. MSN is niet real-life waar je een gesprek in gang hoeft te houden, maar velen vinden blijkbaar van wel..


Mjah, kvind dat zoiets toch ook irritant kan zijn. Zeker als ze zelf na x aantal uur terugkeren en eisen/verwachten dat je er zelf nog bent :ironic: . Veel moeite is het niet om gewoon te zeggen dat je weg moet imo. "nettiquette" of hoe hete dat ding ook weer?

D

boogje

Legacy Member
Disa zei:
Mjah, kvind dat zoiets toch ook irritant kan zijn. Zeker als ze zelf na x aantal uur terugkeren en eisen/verwachten dat je er zelf nog bent :ironic: . Veel moeite is het niet om gewoon te zeggen dat je weg moet imo. "nettiquette" of hoe hete dat ding ook weer?

D


on zijn staat hier niet gelijk aan er zijn. This niet dat je on bent dat je ook conversaties wil aangaan..als je er eentje start, eindig ik die terwijl ik nog on ben, en ga ik niet als ik off ga nog tegen iedereen zeggen " allé, kben door eh." want : nobody cares als ge toch niet zonet een gesprek aant voeren waart ;)

Crashtestdummy

Legacy Member
enigste wat dak leuk vind aan msn is ne convo me iemand opstarten en dan de rest van heel uwen msn derin smijten, wanneer ze vertrekken der weer insmijten tot ge geblokt word ;D

Rivers

Legacy Member
Mijn live messenger werkt nooit niet.. Dus heb ik 7.5 erop staan. Ik kom er bijna nooit op, alleen als ik mij echt verveel :p

exploder

Legacy Member
Pff, Live MSN gaat zo traag en loopt zoveel vast bij mij

Mja m'n pc gaat dan ook traag voort moment, 'k moet keer grote kuis houden

?therapy?

Legacy Member
Veel online, weinig gepraat :p is makkelijk om eens wat af te spreken met iemand. Maar voor gesprekken nah...

deyoeri

Legacy Member
Staat heel wat volk in die lijst, maar "spreek" enkel tegen selecte groep. Waaronder mensen die ik niet elke dag zie etc.
Waar ik me aan erger, mensen die een zin willen typen en waarvan elk stuk woord een andere emoticon wordt, mensen met nicknames die doorlopen tot in China en overdadig gebruik van emoticons hierin. Vooral die (l) kan ik al eeuwen niet meer luchten.
Niks gaat boven irl praten, maar daar is niet altijd de kans toe natuurlijk, dus t is en blijft handig.

Chickenlal

Legacy Member
MSN staat hier ook de hele dag op, en ik heb 209 mensen in mijn lijst lol... Maar van die mensen ken ik misschien 15 mensen en van die 15 mensen zijn er misschien 3 mensen waar ik dagelijks iets tegen zeg.

deyoeri zei:
Waar ik me aan erger, mensen die een zin willen typen en waarvan elk stuk woord een andere emoticon wordt, mensen met nicknames die doorlopen tot in China en overdadig gebruik van emoticons hierin. Vooral die (l) kan ik al eeuwen niet meer luchten.

oh man, ik kan daar zo misselijk van worden hé van al die bewegende brol. Als er zo'n breezer tegen me klapt dan blokkeer ik die direct. Tenzij ze nekked pix stuurt ofc!

ChunWai.

Legacy Member
MSN staat hier ook de hele dag op:p Maar ik praat zo is 2x per dag of zo..

Timmos

Legacy Member
Idem, het staat hier continu op (want ik zit ook bijna continu op de pc voor school), maar ik praat ook weinig. Meestal als er moeilijke oefeningen zijn dan kunnen we wel ff overleggen en zo... maar ik ben geen MSN-breezah of zoiets dergelijks :p mijn nick is er trouwens ook Timmos op, niets meer.

Pilatus

Legacy Member
e-jector zei:
heb niets tegen het programma zelf, want het is fucking handig soms, maar wel tegen de gebruikers ervan die het hun main source van sociaal contact maken.

Zoals bv mijn zusje, ze is nu 13 en zit de hele dag met messenger bezig. Toen ik 13 was waren we buiten nog allemaal aan het voetballen verdorie!

2nd, ze doen niets anders meer -_-

kakature

Legacy Member
Er zijn nog andere clients dan Windows Live Messenger he (die niet zo zwaar zijn). Ge kunt altijd die eens proberen.

Van mij ligt dat constant aan, maar veel wordt er nie gepraat. Meestal IRC en af en toe praat ik eens met iemand die ik nie kan bereiken op IRC. En inderdaad, iedereen verwacht dat je direct antwoord. Ik sta altijd op Afwezig/Bezet en toch nog zagen ze dat ik nie (snel genoeg) antwoord ..

Stancke²

Legacy Member
conquerpoy_123 zei:
praat mischien met 12 max van de 78

²nd

Gebruik het soms om eens af te spreken met iemand die ik nauwelijks zie of met een maat die ik niet iedere week kan zien. Meer niet :)

Bontus

Legacy Member
ik laat msn niet opstaan als ik gewoon op de PC zit.
Meestal zet ik msn op als ik iemand ging bellen om te zien of die niet online is om men uitleg te doen.
of als ik me echt steendood verveel.

momenteel: online 17, offline 235 :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan