Archief - Lichtpunt reportage: Games boem bang

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Black Neo

Legacy Member
Zonet die reportage gezien op één. En ik raad ze aan. Eindelijk eens een reportage die een vrij neutrale kijk geeft over games.
Spijtig dat ze zo zeldzaam zijn. Maar ik vrees dat dit voor 'koppen' en consoorten er niet genoeg sensatiezucht in zit.
Werken games zo afstotend bij onze ouders?
Is het nu schadelijk of niet? Ook al is het 6uur na elkaar?

En als jullie nog links weten naar andere reportages, mogen jullie die hier ook posten.

EternalSilence

Legacy Member
Black Neo zei:
Zonet die reportage gezien op één. En ik raad ze aan. Eindelijk eens een reportage die een vrij neutrale kijk geeft over games.
Spijtig dat ze zo zeldzaam zijn. Maar ik vrees dat dit voor 'koppen' en consoorten er niet genoeg sensatiezucht in zit.
Werken games zo afstotend bij onze ouders?
Is het nu schadelijk of niet? Ook al is het 6uur na elkaar?

En als jullie nog links weten naar andere reportages, mogen jullie die hier ook posten.

ik vind ook dat die reportage een neutrale kijk bevestigd op games
wat ik vooral goed vond, was het laatste, met die man op die trap, die zo van zijn bladje afleest
en games zoals nu vergelijkt met stratego :p

wat ik gemist heb is raf van gunktv, want ik was gaan stemmen :p

_DM_

Legacy Member
Ook juist gezien.
Mja, was leuk om het eens neutraal te bekijken, als zijn gasten als Molnar moeilijk objectief te noemen :p

Zero Grav

Legacy Member
Wat een originele eindconclusie wel.

De reportage op zich gaf inderdaad wel een vrij neutrale kijk op gamen, wat me bijbleef waren dingen zoals: "De maatschappij gaat zich toespitsen op randgevallen die doorslaan, misschien door die games, maar niet iedereen is zo" (Frank Molnar, en zo zeg ik het ook altijd) en ook "Als er in Amerika een moord gebeurt mag je er prat op gaan dat er vermeld wordt dat een ps2 + gta: san andreas (Grappig, die vent weet duidelijk niet waarover ie praat, anders had ie gewoon gta gezegd, liefst nog gétéá ipv gietieei :x) in het huis van de schuldige gevonden werd, het feit negerend dat zowat elke jongere een ps2 + dit spel heeft."

Een reportage die toegejuicht wordt door gamers en genegeerd door de mensen die er iets over te zeggen hebben en er toch niets van afkennen.

En ja, ik vind dat je gamers best wel objectief mag noemen. Natuurlijk zijn ze het realistisch gezien niet maar het zijn wel mensen die weten waarover ze spreken omdat ze de feiten kennen. Diegenen die tegen games zijn daarentegen hebben amper kennis van zaken en flippen door op elk druppeltje virtueel bloed.

Dirty_Col

Legacy Member
Enige wat mij toch echt tegenstak was Frank Molnar, ik kan hem echt niet uitstaan... voor de rest een deftige reportage

Quilombo

Legacy Member
wat was patrick de witte zijn bijzondere kijk op games eigenlijk :?

Massis

Legacy Member
hmz, afgezet na de helft ofzo

frank = zagevent die nie normaal kan doen (steekt em terug in da BB-huis ;) )
raf = iets normalere die ook nie direct wetenschappelijk onderlegd is
die student met zen onderzoek werkte mij gwn gewéldig hard op mn zenuwen door zen manier van praten

en die andere vrouw (naam en functie al vergeten) leek me constant zichzelf tegen te spreken, dan leek ze ineens games te verdedigen en dan leken games de boosdoener voor alles

kan ook liggen aan't feit dat't al laat was en'k nog wa ziek ben :p

Ble$$ed^

Legacy Member
ik vond het bijzonder lastig om naar die Hollandse haar kop te kijken, vooral bij die close ups. De manier waarop ze tetris zei :p 'een potje tuitres'

Voor de rest was ik eindelijk is tevreden dat dit een reportage was die gamen niet volledig afbreekt :)

Atticus Finch

Legacy Member
Die student met zijn onderzoek? Wow, zijn conclusies had ik ook al gemaakt, buiten dat was die gast nog immens slaapverwekkend en een stoorpunt in de hele uitzending.

Inspector Monkfish

Legacy Member
Quilombo zei:
wat was patrick de witte zijn bijzondere kijk op games eigenlijk :?


Die gaf een pro-gaming monoloog op het einde van het programma.

Holy Paladin

Legacy Member
met die oeroude grap over pacman ... "games zijn niet slecht want mensen eten geen gekleurde bolletjes terwijl ze naar repetitieve muziek luisteren.. oei slecht voorbeeld, dat is een dancing" :sleep:

nTFs

Legacy Member
Idioot Molnar komt erin voor dus ga ik al zeker geen moeite doen om de uitzending te gaan bekijken.

Zero Grav

Legacy Member
De moeite nemen om te luisteren nemen naar wat iemand zegt doen we niet want het is toch cool om Frank Molnar dom te vinden. :ironic:

Het is niet omdat hij van die onnozele programma's maakt en overdrijft in zijn status dat hij niets nuttig te zeggen heeft. Zijn niveau in die reportage is toch hoger dan dat van het gros van de replies op tng..
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan