Archief - Lezen met lenzen?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

serial

Legacy Member
Ik draag sedert een 6tal jaar maandlenzen maar heb in al die tijd 'moeite' gehad om te lezen met mijn lenzen in.

Vooral boeken lezen gaat een stuk moeilijker met lenzen in dan met een bril op.
6jaar geleden had ik aan beide ogen een afwijking van -1.25, na lange tijd is dit -2.75 geworden en nu is het terug verbeterd naar -2.0

Volgens mijn oogarts is dit redelijk normaal omdat uw oogspier moet wennen aan het extra gewicht van de lens als je van dichtbij moet lezen. (zo herinner ik het mij toch)

Ik vroeg me nu af of er nog mensen met dit 'probleem' kampen en of er iets concreet tegen te doen valt?

_lorre

Legacy Member
Ik heb sinds april lenzen en heb daar nog geen last met gehad ook niet voor het lezen. Het enige wat moeilijk was in het begin is het insteken :p

Darks

Legacy Member
Niet echt veel last van, tenzij ik extra dicht kijk op mn blad. Ik kreeg eerder moeite als ik in een klas zit met droge lucht ofzo.

Misschien zijn uw lenzen wel net iets té sterk?

serial

Legacy Member
Darks zei:
Niet echt veel last van, tenzij ik extra dicht kijk op mn blad. Ik kreeg eerder moeite als ik in een klas zit met droge lucht ofzo.

Misschien zijn uw lenzen wel net iets té sterk?

Ik zat op -2.25 en toen ik nieuwe lenzen ben gaan halen heb ik ogen nog eens laten testen. Toen bleek dus dat -2.25 te sterk was en 2.0 net goed was :)
Misschien zijn mn ogen intussen nog verbeterd maar ik vrees ervoor ;)

hey69

Legacy Member
ik heb ook al jaren lenzen, en ik moe zeggen datk heel kleine lettertjes moeite heb om te lezen. boek en tijschrift gaat wel zonder problemen, maar ik merk wel dat het toch ietske minder scherp is met lens

Matn

Legacy Member
Heb ik ook als ik lang lees of studeer met lenzen in. Is volgens de oogarts ook compleet normaal... :) Ze zei zelf ook dat je best een bril aandoet om te studeren enzo, gewoon voor het comfort.

Cueb-

Legacy Member
Ik draag sinds kort lenzen, voor het gemak ( heb maar -0.75 in beide ogen ). Ik zag in het gewone dagelijkse leven alles wel, maar niet scherp, en als ik mijn bril dan op had dacht ik altijd van damn, dit is cool. Maar als ik achter een pc zit, of ik zit te lezen, dan is alles minder scherp met mijn lenzen in, en het is ook minder comfortabel aan mijn ogen. Daarom doe ik die gewoon uit als ik voor lange tijd achter een scherm / boeken moet zitten. Ik zie van dichtbij nog altijd beter zonder lenzen / bril ( hetgeen ook logisch is eigenlijk )

-Helld0g-

Legacy Member
enige verschil met bril en lenzen voor mij is dat ik sinds ik lenzen draag toch altijd een pak eerder moe kom aan mn oogjes... (kan ook de gedachte zijn want ik draag nu al enkele jaren dag in dag uit lenzen...)

de vergelijkende test met bril valt niet meer uit te voeren aangezien mijn lenzen alweer wat scherper zijn. maar het verschil van belasting voor mijn ogen begint me echt tegen te steken de laatste tijd :s

enige tips/meningen ivm lang opblijven & lenzen?

heb nog maar 5u van heelt weekend geslapen vandaar...

serial

Legacy Member
wat druppels lenzenvloeistof in uw ogen doen als ze wat vermoeid zijn helpt toch al een stuk :)
is wel geen oplossing die 4uur goed blijft maar het geeft toch wat extra tijd imo

djbramz

Legacy Member
Voor lezen en studeren doe ik ook m'n bril aan, duidelelijk lastiger lezen met lenzen aan.

Huasheng

Legacy Member
Equino zei:
Ik draag lenzen maar om te studeren altijd m'n bril.
Dito.

Cueb- zei:
Maar als ik achter een pc zit, of ik zit te lezen, dan is alles minder scherp met mijn lenzen in, en het is ook minder comfortabel aan mijn ogen. Daarom doe ik die gewoon uit als ik voor lange tijd achter een scherm / boeken moet zitten.
Mij is gezegd geweest omdat je, als je voor een PC zit, dan minder knippert (en dus minder traanvloeistof naar je ogen brengt). Meer knipperen.
Ik zorg ervoor dat mijn lenzen uit zijn tegen de tijd ik voor de PC ga zitten. Want dat meer knipperen komt jammergenoeg niet automatisch.
In de cinema kan ik ook enorm last krijgen van droge ogen, eveneens omdat een mens dan minder knippert.

Bloob

Legacy Member
Huasheng zei:
Dito.


Mij is gezegd geweest omdat je, als je voor een PC zit, dan minder knippert (en dus minder traanvloeistof naar je ogen brengt). Meer knipperen.
Ik zorg ervoor dat mijn lenzen uit zijn tegen de tijd ik voor de PC ga zitten. Want dat meer knipperen komt jammergenoeg niet automatisch.
In de cinema kan ik ook enorm last krijgen van droge ogen, eveneens omdat een mens dan minder knippert.
Correct

SweetEmmaRose

Legacy Member
meer knipperen, lensvloeistof bij de hand hebben en af en toe wa indoen :)

Stimpy

Legacy Member
kvind mn lenzen vermoeiend, zeker bij pc en lezen
als k op stap ga of buiten ben of ga sporten ofzo doe ik mn lenzen in, maar gewoon thuis is t bril

kil911ler

Legacy Member
Ik heb er alleen maar last van als ik in een game moet racen ofzo. Ik ben dan altijd zo geconcentreerd op de baan dat ik dan vergeet te knipperen waardoor mn oog uitdroogt eh ^^

Alleen op zulke situaties heb ik wa moeite :(
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan