serial
Legacy Member
Ik draag sedert een 6tal jaar maandlenzen maar heb in al die tijd 'moeite' gehad om te lezen met mijn lenzen in.
Vooral boeken lezen gaat een stuk moeilijker met lenzen in dan met een bril op.
6jaar geleden had ik aan beide ogen een afwijking van -1.25, na lange tijd is dit -2.75 geworden en nu is het terug verbeterd naar -2.0
Volgens mijn oogarts is dit redelijk normaal omdat uw oogspier moet wennen aan het extra gewicht van de lens als je van dichtbij moet lezen. (zo herinner ik het mij toch)
Ik vroeg me nu af of er nog mensen met dit 'probleem' kampen en of er iets concreet tegen te doen valt?
Vooral boeken lezen gaat een stuk moeilijker met lenzen in dan met een bril op.
6jaar geleden had ik aan beide ogen een afwijking van -1.25, na lange tijd is dit -2.75 geworden en nu is het terug verbeterd naar -2.0
Volgens mijn oogarts is dit redelijk normaal omdat uw oogspier moet wennen aan het extra gewicht van de lens als je van dichtbij moet lezen. (zo herinner ik het mij toch)
Ik vroeg me nu af of er nog mensen met dit 'probleem' kampen en of er iets concreet tegen te doen valt?




