Archief - Leffe Trippel

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Fireball

Legacy Member
In het fleske van mijne leffe trippel zitten schilfers.. is da van die noot da erin zit of een productiefout?
Komaan bierkenners laat u horen :)

Destroyer

Legacy Member
das ne "fond", als ge da uitschenkt moet ge da dus nie gans in u glas gieten :p

viewer

Legacy Member
ge kunt da eventueel "apart degusteren".

of zo staat het toch op de fleskes van westmalle trippel. Lijkt mij persoonlijk nie zo geweldig smakelijk maar kom. Voorzichtig ingieten zou ik zeggen, laat die prut maar in da fleske zitten :p

KN-StrideR

Legacy Member
oftewel bezinksel... zat vroeger ook in den duvel... nu filteren ze dat eruit.
Sommigen mensen vinden het bier lekkerder met de fond in da glas meeste mensen zonder de fond.

probeer beiden eens he :)

$anka

Legacy Member
KN-StrideR zei:
oftewel bezinksel... zat vroeger ook in den duvel... nu filteren ze dat eruit.
da zit er nog altijd een deel in ze. fleskes altijd recht in de ijskast zetten en een kletske int fleske laten

Bontus

Legacy Member
Fleske recht bewaren en afhankelijk van uw gierigheid alles uitgieten ofwel tot circa 1cm in het fleske laten.
(Decanteren is de officiële term)

Pana

Legacy Member
reteiP zei:
Fleske recht bewaren en afhankelijk van uw gierigheid alles uitgieten ofwel tot circa 1cm in het fleske laten.
(Decanteren is de officiële term)

Decanteren is toch laten ademen? Zoals men bij wijn doet?

Annun

Legacy Member
Duvel is op de fles gegist, dus daar gaat ge toch altijd wa bezinksel overhouden ze. Gewoon rechtop bewaren en het laatste niet meegieten.

The_Pacifist

Legacy Member
Je kan dat laatste ook gewoon mee opdrinken hé. Dat is goed voor de stoelgang hebben ze in de Duvelbrouwerij tegen ons gezegd. Ik drink het ook liever met het bezinksel erbij.

Quilombo

Legacy Member
Decade zei:
Decanteren is toch laten ademen? Zoals men bij wijn doet?

Decanteren is het overschenken van wijn in een glazen karaf. Dit om de droesem (het bezinksel) van de wijn te scheiden, of om bij jonge wijn lucht bij de wijn te laten komen, zodat de wijn zich opent en zichzelf zachter presenteert.

qsdfmkjldkjtooshort

KN-StrideR

Legacy Member
The_Pacifist zei:
Je kan dat laatste ook gewoon mee opdrinken hé. Dat is goed voor de stoelgang hebben ze in de Duvelbrouwerij tegen ons gezegd. Ik drink het ook liever met het bezinksel erbij.


ik drink em ook elemaal... ma 'kzie nooit bezinksel :)
achja... :rofl:

TekkaBlade

Legacy Member
bezinksel laat je beter in de fles.
Bij heel wat zwaardere bieren moet je dus nog +- een halve centimeter in het flesje laten. Dat is idd een vorm van decanteren.

Bontus

Legacy Member
Decade zei:
Decanteren is toch laten ademen? Zoals men bij wijn doet?
Bij wijn heeft dat blijkbaar een meervoudige betekenis, maar algemeen is decanteren gewoon een chic woord voor scheiding door afgieten ;)

StOfWoLkSkE

Legacy Member
Triple = 3x gegist op fles
Bezinksel is dus resten van gisting --> heel goed voor gezondheid en laat uw darmflora heel goed werken.

Decanteren bij wijn is het laten bezinken van resten, maar eigenlijk meer om de wijn te laten ademen --> afdronk wordt zachter waardoor er meer smaken te proeven zijn.

Anyway, zowel bij bier als wijn mag dit bezinksel erin blijven bij mij.

ComputerVISTA

Legacy Member
TekkaBlade zei:
bezinksel laat je beter in de fles.
Bij heel wat zwaardere bieren moet je dus nog +- een halve centimeter in het flesje laten. Dat is idd een vorm van decanteren.


Idd, zelfde met bezinksel van wijn, dat kap je ook niet tot de laatste druppel in je glas.

Annun

Legacy Member
Ik laat toch liever het beginsel in mijn fleske. Da ziet er ook nie echt smakelijk uit in uwen duvel.

Fighting Hobbit

Legacy Member
Denk ook dat het bezinksel is, in mijn flesjes Rochefort in de kelder van 2 jaar oud zit dat ook ondertussen (hoewel dat dan wel trappist is ipv trippel).

ComputerVISTA

Legacy Member
Annun zei:
Ik laat toch liever het beginsel in mijn fleske. Da ziet er ook nie echt smakelijk uit in uwen duvel.

't Is bezinksel, niet beginsel of er zou niks in je glas zitten :p

Hellrabbit

Legacy Member
Decade zei:
Decanteren is toch laten ademen? Zoals men bij wijn doet?

decanteren is de algemene term voor het scheiden van uw vaste fase en uw vloeibare fase door het feitelijk gewoon af te gieten :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan