Archief - Leerling zet vechtfilmpje op internet

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Shellshock

Legacy Member
Tiener zet vechtpartij op het internet
do 28/09/06 - In Eeklo is de politie op zoek naar een tiener die een vechtpartij op school heeft gefilmd en het filmpje nadien op het internet heeft gezet. Dat schrijft de krant Het Volk.

De vechtpartij gebeurde vrijdag tijdens de middagpauze op het Onze Lieve Vrouw Ten Doorn College in Eeklo.
Francine Van Hamme
(foto VRT)

Een aantal jongeren zijn met elkaar op de vuist gegaan en andere jongeren hebben het hele gebeuren met hun gsm gefilmd.

Het filmpje van een van die jongeren is nu op het internet te zien met daarbij de muziek van Mortal Combat, een zeer bloederig videospel.

"De school tolereert niet wat gebeurd is en dreigt met sancties", zegt directrice Francine Van Hamme.

De directie van de school heeft alle leerlingen een brief meegegeven, waarin ze dreigt met zware straffen tegen wie zulke opnames maakt.

http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_...etails/060928Internetvechtpartij/index.shtml#

Heeft dit met het fenomeen Happy Slapping te maken, of is het iets anders?
Weet iemand of het filmpje nog online staat?

Arifiene

Legacy Member
Op Vtm nieuws zeiden ze net dat het filmpje offline gehaald was, de rest heb ik niet gehoord, was tijdens zappen

Dirty_Col

Legacy Member
haha, was bij ons op school een paar dagen geleden, maar het wordt megazwaar overdreven in de media :D

Tkwam er gewoon op neer dat er iemand racistische opmerkingen had gegeven en dan is een stuk of 30 man beginnen vechten met hem, iemand heeft da gefilmd en opt internet gezet..

Gavin

Legacy Member
en dan wilt vtm meteen er een hype van maken: happy slapping

steuk nog maar wat, vtm!

Wundagore

Legacy Member
en eerlijk snap ik niet echt dat ze dan op kruistocht gaan om zoiets van het internet af te halen
als ik mensen nu daar zie vechten of in een film... same thing imo

Time

Legacy Member
Heb het filmpje gezien, was wel degelijk van die school want ik heb daar ook nog gezeten, herkende de gebouwen.:p

Happy slapping is waar je met een groepje een willekeurig persoon meteen aanvalt. Deze persoon werd geprovoceerd tot hij zelf begon met slaan (hij was wel degene die begon met keitjes smijten). Voor de rest is het filmpje nogal chaotisch. Gefilmd met een gsm terwijl die persoon zelf meeloopt met de meute. Uiteindelijk zie je gewoon dmv videobewerking 2 personen aangeduid worden die net op die moment een slag uitdelen.

Weinig spectaculair ofzo, vraag me trouwens af wie daarmee naar de media is gestap. De school zal het niet geweest zijn want die zouden dat perfect kunnen ontkennen, gebouwen komen amper in beeld en dan maar bepaalde stukken.

FuLcRuM

Legacy Member
Nuja, niemand kan toch vertrouwen op VTM voor juiste berichtgeving? :p

OT: Groot gelijk dat het filmpje offline word gehaald -> Schending van de privacy enal ;)

Zou jij graag een filmpje online zien staan waarin jij een kerel in elkaar mept? Neen want dat kan verstrekkende gevolgen hebben!

kaminikaze

Legacy Member
eheh, vraag mij af wat die 'erge sancties' zouden zijn.
middagje strafstudie ?



:lol:

FuLcRuM

Legacy Member
Time^- zei:
Weinig spectaculair ofzo, vraag me trouwens af wie daarmee naar de media is gestap.

Het wondere middel van het sms-nieuws!
Nu kan VTM zich verlekkeren op banaal volks nieuws en dit uitvergroten tot nieuwe trends etc...

Time

Legacy Member
Tja, dat het doel van het VTM-nieuw niet langer 'mensen informeren over de actualiteit' is, is al lang bekend he.:)

FuLcRuM

Legacy Member
Time^- zei:
Tja, dat het doel van het VTM-nieuw niet langer 'mensen informeren over de actualiteit' is, is al lang bekend he.:)

ja, maar het krijgt nu nog een extra stimulans...
Veramerikanisering van het Nieuws, jeuj...

Verstokte VTM kijkers moeten maar eens de reportages bekijken van de VRT en VTM over hetzelfde onderwerp...

Raukaris

Legacy Member
En dan slepen ze geweldadige games er ook nog bij.

het is toch overduidelijk de fout van MK. :ironic:

FuLcRuM

Legacy Member
Raukaris zei:
En dan slepen ze geweldadige games er ook nog bij.

het is toch overduidelijk de fout van MK. :ironic:

Ja inderdaad... Dat heb ik ook gehoord op de radio...

Alleen maar omdat het filmpje gecompileerd was op de soundtrack van MK

Beeijzaaijl

Legacy Member
Dat gevecht is echt opgeblazen. Ik zit daar op school en nu ineens komt dat in alle media. Bovendien voegen ze er (natuurlijk) wat sappige elementen aan toe. Van 'Happy Slapping' is hier absoluut geen sprake. Ik vraag me zelfs af weer ze het vandaan halen.
De gevolgen van die 'schandaal' zijn best grappig. Plotseling mag je niet meer filmen of fotograferen op school, lopen er overal leerkrachten rond en krijgen we alsmaar toespraken over geweld.

Stancke

Legacy Member
Waar ze hun nu zorgen om maken? Alsof er op geen enkele school gevochten word ofwel 'is het de naam van de school die op het spel staat'

Dirty_Col

Legacy Member
Als de school hier discreet mee was omgegaan, was er nooit zo'n heisa om geweest. :)

_DM_

Legacy Member
En daarom is het goed te keuren, 'omdat het op elke school gebeurt' ?

hatetn

Legacy Member
de helft van die da aant vechten zijn lopen dan nog gewoon mee en der lachen der zelfs nog een paar schoon naar het gsm'pje
als er 5 bezig waren en de rest meeliep gaat et nog veel zijn
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan