Archief - Laminaat laten leggen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

vanhool

Legacy Member
Even een vraagje.
Wij hebben recent een laminaatvloer laten leggen.Eerst hadden we een prijsofferte laten maken om te zien wat de kostprijs ervan zou zijn.
Enkele dagen later zijn we dan alles gaan bestellen en afspraken gemaakt wanneer ze de laminaatvloer zouden komen leggen.
Maar moest er tijdens dit laatste ook geen papier getekend worden voor akkoord,dat we dus akkoord zijn met de prijs voor levering en plaatsing?
Zoja,wij hebben dit dus niet moeten doen.
Als wij nu weigeren te betalen kunnen ze ons dan iets aandoen?Bijv een rechtzaak of intresten eisen wegens te laat betaald.

Xeromem

Legacy Member
wat ben je eigenlijk van plan??
betaal gewoon... die mensen verdienen er hun brood mee

bludgeoned

Legacy Member
ik snap het ook niet hoor.
Hebben ze zich niet gehouden aan de prijsafspraken of zijn jullie gewoon laag bij de grond?

vanhool

Legacy Member
Xeromem zei:
wat ben je eigenlijk van plan??
betaal gewoon... die mensen verdienen er hun brood mee

Kijk he,ze moeten de plinten nog komen plaatsen,wij zijn daarvoor al 4x terug naar de winkel geweest om te vragen wanneer ze het komen doen,de laatste x werd ons gevraagd : Kunnen jullie dat niet zelf doen?Wij hebben daarop toen nee geantwoord.
Ze gingen bekijken wanneer dat ging gaan,maar hierop wachten we al 3 weken ondertussen,maar de plinten zijn hier ook wel.
En ook beweren ze dus dat de prijs van de plinten op hun prijsofferte voor 6cm is ipv 9cm wat wij dus gevraagd hadden,die 9cm,en dat de eindfactuur dus hoger zou uitvallen.
Wij hebben niks als bewijs,maar hebben zij een bewijs of beter gezegd iets in handen om een niet betaling voor de rechtbank ofzo te laten komen?
Wij hebben tenslote niet getekend voor akkoord he.
Wij zijn geen moeilijke mensen,en willen gerust betalen,maar als zij moeilijk doen,doen wij dat terug.Simpel.

vanhool

Legacy Member
bludgeoned zei:
ik snap het ook niet hoor.
Hebben ze zich niet gehouden aan de prijsafspraken of zijn jullie gewoon laag bij de grond?

Min of meer niet he.
Wij vroegen plinten van 9cm en ze hebben een prijs gemaakt met plinten van 6cm.
Nu blijkt dat dus,en zouden we dus al meer moeten gaan betalen om dat die van 9cm een stuk duurder zijn.

SIO

Legacy Member
stom voorbeeld:

nen aannemer ziet in de prijsofferte witte steen staan, gij bedoelt nen dure marmer ofzo maar ge beschrijft dat niet specifiek, dan is hij in zijn recht dat hij als prijs die voor goedkope namaak geeft ofzo en die dan ook bezigt.

Kortom: het is (denk ik) uw fout dat ge die 9cm niet specifiek hebt laten beschrijven. Zijn op zo'n zaken dat ze hun winst halen :p Ik zou toch maar betalen, of enkel de vloer betalen en iemand anders zoeken die de plinten voor een lagere prijs wil komen zetten?

[TFT]Poky

Legacy Member
wat wij hebben meegemaakt is, wij hebben een stuk bijgebouwd en daar moest op die gevel krepi komen.

Nu die mensen dat dat hebben gedaan hebben het varken uitgehangen, nerges afgeplakt. Dus krepi overal, op de raamlijsten houtafwerking enz.

Nu wij hebben nooit iets getekend bij die mensen en hebben dus gewoon niet betaald voor hun schijt vakmanschap. Nooit meer iets van gehoord ze kunnen u niets maken DENK ik als er niks op papier staat

User_BELGIUM

Legacy Member
ai ai ai weer één die geen officiële offerte heeft laten opmaken en niet getekend heeft..

kzal het u simpel uitleggen hoe het zou kunnen zijn:

1) Ge gaat extra moeten betalen omdat het 9cm's zijn
2) Ge gaat de werkuren mogen betalen

T'is gij nie die ze in de zak zult zetten ze (zoals het overkomt in u 1e post)
T'zijn zij die gij in de zak zullen zetten

..want zo ziet het er toch naar uit.. (+ persoonlijk ervaring)

@ Poky nope ze kunnen niets doen ertegen, in tegendeel, laat iemand komen en ge kunt schadevergoeding eisen :)
justisiehuis (gratis advies) raadt een advocaat aan, die stelt een architect aan die komt zien hoeveel kosten er gemaakt zijn en hoeveel kosten er nodig zijn om het af te werken/ op te lossen in geval van smospotten, dien spreekt met de aannemer in kwestie en probeert een regeling te treffen

vanhool

Legacy Member
User_BELGIUM zei:
ai ai ai weer één die geen officiële offerte heeft laten opmaken en niet getekend heeft..


Wel een offerte laten maken,hebben ze zelfs hier liggen.
En daar staat enkel plinten op niet iets van standaard of iets van 6-9cm niks enkel plinten.

Maar als ik u dus goed begrijp,als wij nu niet betalen,omdat er niks getekend is voor akoord kunnen ze ons niks maken?
Want eerlijk gezegd zijn we momenteel niet echt geneigd om te gaan betalen.
Enkel en alleen al omdat het antwoord op eventueel plaatsen van de plinten ons veel te lang duurt,en omdat we van de afwerking niet tevreden zijn,en dat vinden ze blijkbaar normaal daar.
Als ik bij men werkgever niet iets deftig maak,kan ik opnieuw beginnen,maar blijkbaar is dat tegenwoordig bij veel bedrijven niet meer zo.
En ik merk ook dat tegenwoordig de aannemers koning zijn en niet meer de klant zoals het gezegd : Klant is koning.

GADGET

Legacy Member
door klanten als u zoude voor minder u motto even gaan aanpassen. ;)

Wij maken ook soms geen offerte op met handtekeing en goed voor akkoord etc.. maar er is nog maar 1 klant die niet betaald heeft. En die heeft btw wél moeten betalen achteraf. Dus ik zou er zo zeker nog ni van zijn da ge 'safe' zit. En ik hoop nog nen hoop intresten derbij ook.

Ni betalen.. :doh: als het werk ni in orde is, das iets anders (en dan heb ik het ni over mierenneuken, want da kan iedereen). Dan late da maar vaststellen door nen expert en dan kunde nog altijd iets overeenkomen ivm de prijs.

(en pas maar op bij wie da ge da doet, ni betalen... tzou wel ies kunnen tegenvallen. )

vanhool

Legacy Member
GADGET zei:
door klanten als u zoude voor minder u motto even gaan aanpassen. ;)

Wij maken ook soms geen offerte op met handtekeing en goed voor akkoord etc.. maar er is nog maar 1 klant die niet betaald heeft. En die heeft btw wél moeten betalen achteraf. Dus ik zou er zo zeker nog ni van zijn da ge 'safe' zit. En ik hoop nog nen hoop intresten derbij ook.

Ni betalen.. :doh: als het werk ni in orde is, das iets anders (en dan heb ik het ni over mierenneuken, want da kan iedereen). Dan late da maar vaststellen door nen expert en dan kunde nog altijd iets overeenkomen ivm de prijs.

(en pas maar op bij wie da ge da doet, ni betalen... tzou wel ies kunnen tegenvallen. )


What the fuck kerel.
Er zijn hier 3 aannemers tot nu al geweest,en telkens zeggen wij onze plannen en is het antwoord : Jammer meneer en mevrouw a nee he,want das zo ongelukkig he,het zal zo en zo moeten gebeuren.Dus aannemer is koning ipv de klant.
En bij ons is er WEL een offerte opgemaakt geweest.Dat JULLIE geen offerte opmaken soms ja se,das dan u probleem.
En waarom moeten we dan bij 2 van de 3 aannemers tekenen voor akkoord,maar net bij de deze niet,waar er ook een offerte is bij gemaakt geweest.
Dus maw,want das net hetzelfde,ga ik naar de garage horen voor een nieuwe wagen,maken ze mij ook steeds een prijsofferte,eens ik die gehad heb,zeg ik tegen de verkoper,ja ik ga er nog is een nachtje over slapen,en dan kom ik morgen wel terug eventueel.
Maar ik ga niet terug,en die verkoper besteld achter mijn rug zonder handtekening van mijn kant die wagen toch,en bellen ze mij +/- 3 maand later op om te zeggen dat men nieuwe wagen er is,en dat ik hem mag komen halen.
Dan ben ik dus verplicht die wagen te kopen?DAT ZAL WEL ZIJN!!!!
DENK HET NIET.

aXl_

Legacy Member
kunt ge die plinten van 9 cm ni teruggeven en die van 6 laten plaatsen? 9 cm is like, huge voor plinten :unsure:

edit: en ni specifiek tegen u maar tegen de helft van deze thread:

bezittelijk voornaamwoord: uw
persoonsvorm: u

hij zegt trouwens dat ze niet steeds een offerte met handtekening etc. opmaken, niet dat er geen offertes opgemaakt worden (net zoals bij u dus blijkbaar).
En het verschil met uw autoverkoper is dat ze uwe laminaat al effectief zijn komen leggen blijkbaar. Dat gaat maw ni pakken als gij nu zegt: salut en de kost :)

GADGET

Legacy Member
vanhool zei:
What the fuck kerel.
Er zijn hier 3 aannemers tot nu al geweest,en telkens zeggen wij onze plannen en is het antwoord : Jammer meneer en mevrouw a nee he,want das zo ongelukkig he,het zal zo en zo moeten gebeuren.Dus aannemer is koning ipv de klant.
En bij ons is er WEL een offerte opgemaakt geweest.Dat JULLIE geen offerte opmaken soms ja se,das dan u probleem.
En waarom moeten we dan bij 2 van de 3 aannemers tekenen voor akkoord,maar net bij de deze niet,waar er ook een offerte is bij gemaakt geweest.
Dus maw,want das net hetzelfde,ga ik naar de garage horen voor een nieuwe wagen,maken ze mij ook steeds een prijsofferte,eens ik die gehad heb,zeg ik tegen de verkoper,ja ik ga er nog is een nachtje over slapen,en dan kom ik morgen wel terug eventueel.
Maar ik ga niet terug,en die verkoper besteld achter mijn rug zonder handtekening van mijn kant die wagen toch,en bellen ze mij +/- 3 maand later op om te zeggen dat men nieuwe wagen er is,en dat ik hem mag komen halen.
Dan ben ik dus verplicht die wagen te kopen?DAT ZAL WEL ZIJN!!!!
DENK HET NIET.

zever,

als ik uwen eerste post lees is het al afgesproken door allebei dat die laminaat moest gelegd worden. Dus ni 'efkes prijs vragen en opeens staan ze daar me hunne laminaat.. en der was toevallig niemand thuis en de deur stond per ongeluk open en ze hebben da der efkes snel komen inleggen ofzo ?' Kdenk het ni e... vergelijking met den auto gaat totaal ni op, want hier is effectief werk verricht zonder tegenspraak van undere kant.

Ik vin het persoonlijk laag bij de grond om nu een reden te zoeken om niet te betalen. Ok, dat u plintjes ni correct zijn... probeert daarover dan nog ies te onderhandelen.

Gewoon niet betalen omda er nix op papier staat is gewoon bedrog.

roslar

Legacy Member
GADGET zei:
zever,

als ik uwen eerste post lees is het al afgesproken door allebei dat die laminaat moest gelegd worden. Dus ni 'efkes prijs vragen en opeens staan ze daar me hunne laminaat.. en der was toevallig niemand thuis en de deur stond per ongeluk open en ze hebben da der efkes snel komen inleggen ofzo ?' Kdenk het ni e... vergelijking met den auto gaat totaal ni op, want hier is effectief werk verricht zonder tegenspraak van undere kant.

Ik vin het persoonlijk laag bij de grond om nu een reden te zoeken om niet te betalen. Ok, dat u plintjes ni correct zijn... probeert daarover dan nog ies te onderhandelen.

Gewoon niet betalen omda er nix op papier staat is gewoon bedrog.

Ik ga ook wel mee met deze stelling.

Maar alle feiten nog eens op een rijtje:
- Ze hebben de laminaat komen leggen en dat is in orde? Dit betalen nog een schriftelijke afspraak over de kwestie van de andere plinten. En een datum waarop ze kunnen leveren. En mss eens met de baas gaan babbelen.
- De plinten moeten nog gedaan worden maar het materiaal is al geleverd. Wel 6cm ipv 9 cm. Dit is niet overeengekomen op de offerte. Dus ze hebben gewoon de prijs gegeven voor de geleverde plinten. Die andere kosten iets meer dus gewoon bijbetalen daarvoor dus. Dus gewoon de 6 cm's teruggeven. En de andere meenemen. En zo moeilijk kan het toch niet zijn. Ik wil het ook wel komen doen. (klusjesman in bijberoep)

flipperwi

Legacy Member
een mondeling contract is ook een contract, het is alleen moeilijker te bewijzen.

vanhool

Legacy Member
roslar zei:
- De plinten moeten nog gedaan worden maar het materiaal is al geleverd. Wel 6cm ipv 9 cm. Dit is niet overeengekomen op de offerte.)

Fout!
Het moesten plinten worden van 9 cm ipv 6cm.Maar mr de baas heeft dat dus mis begrepen van die winkel en heeft standaardplinten opgeschreven terwijl hij heel duidelijk,en hiervan is enkel men vriendin getuigen en ze beweerd hetzelfde dan mij vroeg aan ons :

Welke plinten moeten er tegen de muur komen?Terwijl hij de huidige plintjes toen tegen de muur meet en zegt van : A dat zijn er van 9cm nu,dan is het best terug van 9cm,waar ik op zeg : Aja 9cm dan terug he.
Toen dat dus deze vergissing bij plaatsing vastgesteld werd,dat er plinten van 6cm ipv 9cm zijn geleverd geweest zegt de plaatser van hun winkel : Dat zijn verkeerde plinten,dat moeten er van 9cm worden ipv 6 cm,ik zal het zeggen tegen men werkgever.
Enkele dagen later neemt die contact met ons op,en ik zeg hem dan ook wat hij tegen me heeft gezegd bij de opmeting voor de prijsofferte ivm die plinten waarop hij langs de telefoon zegt : Ja mr ik heb standaardplinten opgeschreven,en standaardplinten zijn 6cm hoog,maar als u zegt,dat ik dus gemeten heb en gezegd heb dat er terug van 9cm moesten komen,zal dit verkeerd opgeschreven zijn door mij,want ik kan u tenslotte zeggen,wat ik wil,het is uw woord tegen dat vanmij.
Maar ik heb wel een getuigen ervan,namelijk men vriendin.
Maar desondanks kunnen we wel betalen voor plinten van 9cm,ook al is er dus door de prsoon van die winkel zelf een fout gemaakt.
En wij staan niet weigerachtig tegenover de winkel om te betalen,enkel is het feit zo dat we weken moeten wachten voor dat zij bij wijze van spreken stomme plinten komen plaatsen,maar voor het grotere geld te kunnen verdienen,maw de laminaat komen leggen zijn ze wel enorm snel en ook het feit dat ze hun klanten bedriegen.
Want dat is niet bedriegen zeker de klanten,ze 6cm standaardplinten aansmeren terwijl er is gevraagd 9cm,en dan achteraf een meerprijs vragen.
Een prijsofferte is geen vaste prijs zeker?
A nee tuurlijk niet.Mag een bedijf een offerte maken van bijv 2500 euro om werken komen uit te voeren,en geef je u akkoord en blijkt na het uitvoeren van de werken dat het bedrag 5000 euro blijkt te zijn,kan de opdrachtgever (wij of iemand anders dus) de 5000 euro betalen ook al hebben we op papier staan dat het een 2500 euro zou worden.
De kleine man de opdrachtegever dus is altijd de dupe van bedrijven en kunnen altijd hun fouten meer betalen.
En dat van dien auto was gewoon een verglijk dat als het puntje bij paaltje komt,op hetzelfde neerkomt.
Want bij die autoverkoper ga je ook achter een prijsofferte horen,zo simpel is dat!

mac de gek

Legacy Member
ik kpeizen dat die kerel geweun koekeroend is en nie weet wa dat ie aan het doen is.
wien gaat der nu nie betalen voor geleverd laminaat
kunt geloven daje drie weken moet wachten tegen daze kom!!
kvoent wel grappig daje ze probeert in de zak te zetten.
mo keep it real vint
of zoekt een mannetje bie de maffia de dee kun je wel helpen.

Yasutoko

Legacy Member
Euh dude, spring is niet van hak op den tak, in 1 post is uwe vloer gelegt, in de andere weer niet, en dan in nog een andere zijn er ineens 3 aannemers al langs geweest en zeggen zei allemaal dat het volgens hun manier moet en niet volgens de klant.

Kijk hé, oftewel zijt ge gewoon aan't liegen tot en met, ofwel hebt ge gewoon geen gezond verstand.

Reden :

Als een aannemer nee zegt , is het wel om een geldige reden , om geld uit te kunnen sparen voor u & voor hem, voor tijd te kunnen besparen voor u & voor hem.

Het kan ook zijn dat er teveel product verlies zal zijn ( kapot gesneden stukken dat niet meer kunnen gebruikt worden, marges die fout lopen, ... )

Maar 1 thing is for sure, hier is toch al wat afgelogen in deze thread :).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan