Archief - kot/studio in antwerpen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Creep

Legacy Member
Hoi, ik heb een tijdje geleden in het forum van actualiteit een navraag gedaan over de criminaliteit/algemeen levensstandaard in borgerhout en rond het sportpaleis. Er was toen juist een schietpartij geweest vlak voor mijn deur en het deed mij enorm twijfelen over mijn woonkeuze.

Ons vader wou liever een appartement kopen dan iets huren, want met huren gaat je geld in 'the moneypit' laat ons zeggen, en verkopen verlies je niets, gewoon terug verkopen. We hadden dan iets gevonden in de pothoekstraat in Antwerpen, dichtbij sportpaleis. Bij het moment van bezichtigen hadden we nog totaal geen beeld van antwerpen en wisten we niet dat dit de 'rossere buurt' van antwerpen was.

Nu zijn we intussen drie jaar verder en ik heb al heel wat dingen meegemaakt die ik van m'n leven nooit dacht te zien. Minstens drie schietpartijen, talrijke overdosis gevallen tegenover de straat (vreemd louche cybercafé/pc winkel waarvan de producten op de site minstens 3 jaar oud zijn), lastig gevallen worden op straat (niet alleen door allochtonen) en nu dat ik te weten kom dat ze van stuivenberg ziekenhuis (een paar meter verder) een asylium voor crimenele gekken gaan maken (soort gevang) en een drugscentrum een paar meter de andere kant op, wil ik hier zo snel mogelijk weg!

In april gaan we het hier opknappen om dan op de markt te zetten en ik heb een budget gekregen van +-350€/m om een kot/studio te vinden. Ik wil er gerust van m'n eigen centjes nog ééns 100€ bijsmijten als me dat een groot meerwaarde geeft, dus dat is 450€/m.

Ik vroeg me af of er hier mensen zijn in antwerpen die een goede studio/kot hebben gevonden voor een goede prijs. Belangrijk voor mij is natuurlijk de ligging. Ik wil het centrum zitten en wil me geen zorgen meer maken over mogelijke schietpartijen of dergelijke. Het moet ook doorheen het jaar gehuurd kunnen worden. Zijn er mensen die zoiets doen/hebben? Ervaringen?

Ik heb al gekeken op www.kotspotting.be en www.firstimmo.be en die hadden al heel mooie dingen, maar ik vrees dat die redelijk snel verhuurd zullen zijn, daarmee dat ik er nu ook zo vroeg invlieg.

Zijn er mensen die me kunnen helpen?

Flipkikker

Legacy Member
Is nog maar men 1e jaar datk hier zit in Antwerpen, maar hier vlakbij zijn wel studio's te huur in die prijsklasse dachtk

Mijn kot bevindt zich aan de Ossenmarkt (zijstraatje ervan), en in de straten rond dit plein kun je dus deze studio's vinden

Qua ligging is dit ook wel ideaal denk ik, is wel in de studentenbuurt, maar das mss net een voordeel ook?
Redelijk dicht bij de Meir, en makkelijk te bereiken met de auto via de Leie :)


Ps: de Pothoekstraat, is het daar zo gevaarlijk?
Ik ga daar 2 keer in een week naartoe savonds (19u30 - 22u) en heb nog niets gevaarlijks gezien, Pothoekstraat 103 ofzo -> Eskrima lessen (vechtsport)

Enige dat er overlaatst was: 5 auto's die vlakbij stonden, ruiten ingeslaan en radio's gepikt

Tis me wel afgeraden om langs de Boekbindersstraat terug te rijden/te wandelen, dus ik kom altijd met de fiets (is wel duidelijk migrantenbuurt hehe)

casualties

Legacy Member
http://www.studentenkamer.be/

Goeie ligging, 5min en ge zijt aan de KBC toren (tram of fiets)..

Kamer 0A is momenteel terug leeg. Hoe ik dit weet? Ik zit op 4e verdiep. :)

Alles veilig hier. Nooit last gehad met niemand in deze straten, zowel overdag als s'avonds.

VinceFeet

Legacy Member
Ik zit op een studio van kotspotting (Paardenmarkt 91) en betaal €475 in de maand. Is eigenlijk wel héél veel geld voor mijn studio vind ik. Allé, studio is natuurlijk 100% in orde maar voor €475 zou hij toch iets groter mogen zijn vind ik. Hier op de paardenmarkt ook nooit last van problemen en je zit vlak bij de universiteit, fitnesszaak, bakker, nachtwinkel, hoeren, café d'Anvers,...

Als je vragen hebt, stel maar. Of als je een keertje wil komen kijken, ook geen enkel probleem. Ik ga trouwens deze studio verlaten volgend jaar. Niet dat ik niet tevreden ben, integendeel zelfs, maar ik ga samenhokken met een maat. Maar wij gaan wss ook een studio huren, terug van kotspotting. :p

Creep

Legacy Member
475 is inderdaad wel veel geld, kan je in principe een appartement voor huren. De oplossingen van kotspotting liggen me wel, maar ze zijn inderdaad wat prijzig. Jouw kamer staat niet op de site, staat dat paardenmarkt nog gerenoveerd moet worden ofzo, maar er zijn al enkele studio's van +30m² die me interesseren.

28m² is voor mij een minimum aangezien ik er ga 'wonen', ook in de vakantie dus.

VinceFeet

Legacy Member
Creep zei:
475 is inderdaad wel veel geld, kan je in principe een appartement voor huren. De oplossingen van kotspotting liggen me wel, maar ze zijn inderdaad wat prijzig. Jouw kamer staat niet op de site, staat dat paardenmarkt nog gerenoveerd moet worden ofzo, maar er zijn al enkele studio's van +30m² die me interesseren.

28m² is voor mij een minimum aangezien ik er ga 'wonen', ook in de vakantie dus.

Ja idd, mijn studio staat nog steeds niet op de website omdat het inderdaad nog niet 100% klaar is (allé, de studio's wel... Maar het gebouw zelf nog niet). En het is inderdaad te duur voor wat het is hoor.

Brasil-B

Legacy Member
Je kan misschien gewoon is gaan rondkijken in de studentenbuurt.
Rodestraat, Ossenmarkt, Pieter Van Hobokenstraat...

Jos_Albatros

Legacy Member
maat van mij heeft een heel gezellig kot in de lange nieuwstraat, ongeveer aan da politiebureau, aan de overkant,
da's zon heel groot ingedeeld herenhuis, ik geloof dat die 250 betaald
(1 grote kamer, internet, kleine lavabo, gezamelijke toilet/douches, en dan de helft van die kamer is zo een houten slaapverhoog me nen trap)

ik weet ni via wie dat die verhuurd worden, als ge wilt kan ik dat eens vragen

Massis

Legacy Member
Creep zei:
475 is inderdaad wel veel geld, kan je in principe een appartement voor huren. De oplossingen van kotspotting liggen me wel, maar ze zijn inderdaad wat prijzig. Jouw kamer staat niet op de site, staat dat paardenmarkt nog gerenoveerd moet worden ofzo, maar er zijn al enkele studio's van +30m² die me interesseren.

28m² is voor mij een minimum aangezien ik er ga 'wonen', ook in de vakantie dus.

is da dan zo'n minimum?

tenzij ge ook wasmachines enzo gaat installeren...

ik zit ook constant op mn kot, zowel school als vakanties (ok, zomervakantie meeste deel nie), en ook bena elke week van zondagmiddag tot zaterdagavond...

mijn kot is 12.5m²

Alola

Legacy Member
Ons appartement kost 350 euro (moet je nog inet (29,95 edpnet + 6,50 telefoonlijn), water (5-10 euro?), gas en elektriciteit (25 euro)) per maand bijrekenen. Wij hebben een grote slaapkamer, grote living, nice badkamer, open keuken die toch wat afgegrensd is, waskot, gang, huisbazen die je nooit ziet tenzij er problemen zijn... (maar voor zover ik weet komt er niet direct iets vrij)

Ik woon btw in de lange lozanastraat (oud gerechtshof, op 't Zuid).
Tip: ga eens naar het reisbureau in de Bresstraat; daar (het huis boven en naast dat bureau) verhuren ze veel appartementen voor spotprijzen (er is dan wel wat werk aan soms - bv ligt er soms spuuglelijke laminaat of ga je echt nieuwe gordijnen willen hangen, de voorzieningen leken daar wél in orde; wij stonden op de reservelijst).
'k Woon hier nu bijna twee jaar in deze omgeving en heb hier nog nooit rare dingen gezien (en ik loop vaak laat op straat rond, omdat ik elke dag ga lopen).

Oh, en koopjeskrant natuurlijk. Gewoon de laatste editie kopen en naar álles gaan dat binnen je budget ligt. Ons appartement was nummer negen op het lijstje...
Zelf had ik ook veel op immoweb en kotcentral gekeken, maar koopjeskrant was uiteindelijk het makkelijkste (de papieren versie, online krijg je slechts de helft te zien zonder te betalen). Volgens mij staan er in de koopjeskrant ook vooral particulieren die niet via een immokantoor werken, wat de prijs wel drukt.

PS zoek je echt een kot/studio, dan kan je voor heel goede prijzen terecht op deze site: http://users.pandora.be/mechelen/
Dat is waar ik vorig jaar zat (kot), op max 400m van mijn appartement, de kotbazen zijn heel erg ça va en ook in de gewone kamers heb je eigen kookvuurtje en koelkast; wc en douche is te delen (maar ik heb nooit iemand anders gezien op die plaatsen)... Ik zat in de Clementinastraat en betaalde 180 euro all in (en ik zat er met huisdieren, met mijn lief gedurende een paar weken omdat hij hier stage deed...). 't Was niet groot maar wel supergezellig, echt een toffe kamer (kamer 1 btw, er zit een vriendin van me nu). Maar die verhuren dus wel een kamer of 40 gok ik, dus daar kun je ook altijd eens vragen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan