Archief - kleine lening aangaan

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Gamedude

Legacy Member
Weet iemand hoeveel de interest zou zijn op een lening van pakweg 3500€? (dat binnen de maad allemaal kan worden terug betaald) (bij KBC) ik kan dit echt nergens vinden op de website zelf, enigste van lening is lening voor bouwgrond & huis... ik zou morgen zelf wel bellen naar het KBC kantoor maar moet voor een bepaalde reden dit nog voor morgenvroeg weten. (heeft te maken met een visa aan te vragen da'k vandaag gedaan eb en die nieuwe soort visa die er is)

deze lening zou op men vader zijn naam gebeuren, dus 18+ & een degelijk inkomen

User_BELGIUM

Legacy Member
u pa mag geen openstaande leningen hebben die meer dan 30% van het maandinkomen vragen. Voor de rest geen probleem

Gamedude

Legacy Member
User_BELGIUM zei:
u pa mag geen openstaande leningen hebben die meer dan 30% van het maandinkomen vragen. Voor de rest geen probleem
wa wordt daar dan mee bedoelt, dat ij minstens 10,000€ de maand moet verdiene om een lening van 3000€ te mogen hebben? :s

User_BELGIUM

Legacy Member
stel hij verdient 3000 per maand
dan mag hij verschillende leningen aangaan zolang hij maar niet meer dan 900 per maand betaald aan afbetalingen alles samen

(900 = 30% v 3000)


het is een vastgestelde periode van de bank. hangt er van af hoeveel geld je leent. ik denk van 3500euro dat dat op 2 - 3 jaar (hangt af per bank) is op 7% (= in iedere bank)

FEW

Legacy Member
gewoon bij uw verzekeringsagent langs gaan. die geven die info graag gratis. (mijn pa toch, die verzekeringsagent is van kbc)

maxdevis

Legacy Member
en heeft uw vader geen spaarcenten?
niet dat het mijn zaken zijn,
maar als je nu geen 3500 hebt, hoe groot is dan de kans dat je dat binnen een maand wel hebt?

en anders,
tja,
lenen bij mevrouw Leemans is...
(wie vult aan?)
:rofl:

TippedTerox

Legacy Member
Da's meer een straight loan, maar dan voor particulieren. Ik weet niet of ze dit doen, duur is het in alle geval wel.

rbn-

Legacy Member
3500€ lenen? Waar gaan we naartoe? Enkel lenen voor u huis, appartement. Als ge voor 3500€ al gaat lenen wtf? Ooit gehoord van wachten en het dan later aankopen als ge het geld hebt?

^MystiQ

Legacy Member
rbn- zei:
3500€ lenen? Waar gaan we naartoe? Enkel lenen voor u huis, appartement. Als ge voor 3500€ al gaat lenen wtf? Ooit gehoord van wachten en het dan later aankopen als ge het geld hebt?

Vote for the best comment of this thread.


Lenen voor iets anders dan een huis/woning/appartement is not done, waar gaat het eigenlijk weer naartoe :crazy:
Seffes gaan we nog beginnen lenen voor nen TV aan te kopen :doh:

Ik kijk dan naar mijne gebuur ( even oud als mij ) em werkt, ik niet, em eeft em als zijnen eersten auto nen bmw aangekocht. 13500 euro zeker dachtek. Em eeft heel zijn spaarrekening geplunderd voor diene auto en ie eeft er een lening voor aangegaan :lol:

Mij hebben ze hier altijd geleerd, als je iets niet kan kopen, spaar dan twee maanden en koop het dan in plaats voor er een lening aan te gaan en dat is nog altijd het beste denk ik zo.

3500 euro lenen :doh:

RaGeR

Legacy Member
Tenzij ge met dat geld 100% (en eventueel met wat meerwaarde) zeker u 3500€ (+interest) terugkrijgt.

Dan zou'k ook wel 3500€ lenen op korte termijn

Genious

Legacy Member
freeza zei:
wachten tot de maand voorbij is...
Tenzij em het enkel kan verdienen met dat geld nu te investeren.

Anyway, in feite horen wij er niet over bezig te zijn of dat hij nu zot is of niet, we kennen zijn beweegredenen niet he.

ClayDavis

Legacy Member
euuhh jongens

1 kleine lening is veiliger dan u eigen centen gebruiken hoor ^^

stel : ge leent tegen hoge interest 10% op een jaar, geld investeren -> winst maken = win

geld investeren -> kwijt = afbetalen lening + interest -> broek gescheurd + x% maandelijks inkomen kwijt

geld investeren zonder lening -> winst -> olé meer winst

geld investeren zonder lening -> geld verloren -> eigen centen kwijt, aka minder vermogen, minder onderpand voor een lening (3500€ is een pak geld) etc. als er dan nog iets voorvalt heb je misschien geen geld meer?

bij een lening krijg je tijd om ze af te betalen in geval van verlies, waarom denkte da ondernemingen ook veelal leningen aangaan? liever betalen op termijn dan ineens de volle pot

(mweh tis een ongestructureerd betoog en als fout is moogde mij daar alt op wijzen ^^)

GhO$T

Legacy Member
Hitman das zodanig verwarrend dak maar gestopt ben met lezen. :p
Zowiezo is het hier niet van tel, een particulier kan je nooit vergelijken met een bedrijf dat leent + stel dat hij leent tegen 10% en van plan is om het binnen de maand terug te betalen... hoe groot is de kans dat een particulier meer dan 10% verdient op een maand zodat hij dus winst overhoudt :p

Gamedude voor wa is die lening als ik vragen mag?

Conqie

Legacy Member
rbn- zei:
3500€ lenen? Waar gaan we naartoe? Enkel lenen voor u huis, appartement. Als ge voor 3500€ al gaat lenen wtf? Ooit gehoord van wachten en het dan later aankopen als ge het geld hebt?

dacht ik ook te zeggen..

JackM

Legacy Member
rbn- zei:
3500€ lenen? Waar gaan we naartoe? Enkel lenen voor u huis, appartement. Als ge voor 3500€ al gaat lenen wtf? Ooit gehoord van wachten en het dan later aankopen als ge het geld hebt?

hmm, gij zou es moeten weten wa ik weet :x
ik denk dat ge dan nog raarder zou opkijken.
lenen voor ne tv van bvb 1500 euro, geen uitzondering.
lenen voor ne pc, geen uitzondering.
een autolening op 15 jaar, geen uitzondering (wetende da uwen auto achter 10 jaar zo goed als versleten kan zijn)
...
..
.
maarja, velen willen blijkbaar niet beseffen dat geld iets is dat ge beter deftig gebruikt dan aan prullen uit te geven fzo. en dat geld ook niet met hopen binnenkomt.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan