Archief - klein betoogje: virginia tech

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Akiraprise

Legacy Member
Ik moet een klein betoogje houden over een actueel onderwerp

De schietpartij in virginia tech lijkt me wel geschikt. Alleen twijfel ik nog over de standpunt.

- De wapenwet moet strenger in Amerika + argumenten
- Het ligt niet aan de wapenwet + argumenten

Ik moet ongeveer 10 minuutjes praten en de mensen overtuigen van mijn standpunt dit mag met voorbeeldjes en ik ben opzich wel een goede prater dus no problem..

Welk standpunt zal het makkelijkst zijn om mensen te overtuigen?

|) ][ |V| ][

Legacy Member
1ste is idd makkelijk, maar ik zou toch voor het tweede gaan.

boogje

Legacy Member
als je het makkelijk wilt houden om een gewoon cijfer te halen het eerste doen

Wil je het moeilijker houden, het meer uitdiepen en daardoor ( misschien?) betere punten halen, het 2de ^^

Bose

Legacy Member
wil je geen punten halen, doe je je betoog gewoon niet.


nee serieux: ik zou voor het eerste gaan

Gamedude

Legacy Member
Doe wa research over het onderwerp dan zou je automatisch wel een beeld krijgen wat gezegd moet worden. Is het de bedoeling dat je mensen overtuigt? Anders kan jejezelf misschien best neutraal opstellen en mogelijke oorzaken bespreken waarom de dader psychopatisch was:

externe invloeden (geweldadige games/films/muziek)
gevolg van de stresserende maatschappij?
....

De wapenwet die strenger moet? Ik weet het niet, ik vind dat vrij kortzichtig. Het is geen exclusief iets voor Amerika, het is ook in Duitsland gebeurt.

Addresseer ook andere schietpartijen: Colombine (check Bowling for Columbine) , Red lake high school.

EternalSilence

Legacy Member
Akiraprise zei:
Ik moet een klein betoogje houden over een actueel onderwerp

De schietpartij in virginia tech lijkt me wel geschikt. Alleen twijfel ik nog over de standpunt.

- De wapenwet moet strenger in Amerika + argumenten
- Het ligt niet aan de wapenwet + argumenten

Ik moet ongeveer 10 minuutjes praten en de mensen overtuigen van mijn standpunt dit mag met voorbeeldjes en ik ben opzich wel een goede prater dus no problem..

Welk standpunt zal het makkelijkst zijn om mensen te overtuigen?

waar is den tijd da ik dit moest doen
ook al enkele jaartjes geleden :p

ik zou toch wel beginnen argumenteren over uw 2de stelling.
waarom .. je kan gewoon dingen beginnen verzinnen, en wie zal het tegenspreken? niet veel, want ze weten het nie :p

Akiraprise

Legacy Member
haha ja ik ga denk ik voor de 2e

die 1e is te makkelijk waardoor het betoog al snel mij verveeld

hoe kan ik die 2e stelling in een passende krachtige zin samenvatten?

heeft iemand al argumenten voor de 2e stelling? waar zou ik het best kunnen zoeken op internet? (google is my friend i know :applause:)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan