Archief - kinderen->verplicht ervoor zorgen?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

bigdealer

Legacy Member
beetje bizar maarkom

mijn vriendin heeft 2 kids,maar wil nog een 3de
ik wil daar natuurlijk niet voor zorgen en betalen (ben nog veel te jong anyway)
zij voed nu al haar 2 kids alleen op en wil dat bij de nieuwe ook doen

nu mijn vraag is
als ik met dat spelleke mee zou spelen,ben ik dat niet verplicht om te betalen en ervoor te zorgen anyway? ik dacht altijd van wel :s

Timmos

Legacy Member
Zijn dat UW kinderen?
  • Ja: ge zou beschaamd moeten zijn dat ge er niet voor wilt zorgen.
  • Nee: niemand verplicht u te betalen aangezien ge de vader niet zijt...
Ik snap eigenlijk uw vraag niet goed. Zij wil nen 3de kleine van u, maar gij wilt daar niet voor zorgen? Of wat?

Oldskooler

Legacy Member
bigdealer zei:
beetje bizar maarkom

mijn vriendin heeft 2 kids,maar wil nog een 3de
ik wil daar natuurlijk niet voor zorgen en betalen (ben nog veel te jong anyway)
zij voed nu al haar 2 kids alleen op en wil dat bij de nieuwe ook doen

nu mijn vraag is
als ik met dat spelleke mee zou spelen,ben ik dat niet verplicht om te betalen en ervoor te zorgen anyway? ik dacht altijd van wel :s

ja gij zult moeten dokken, tot dat die kleine volwassen is :p

pfffft

Dat ge dat nog komt vragen, en betwijfelen :p, ge hoort resoluut voor de nee te gaan.

Waar haalt die trouwens dat geld vandaan, om alleenstaand zo jong al kinderen op te voeden??? :p

bigdealer

Legacy Member
mn vriendin is 25 en is (erg) vroeg begonnen
en ze werkt fulltime +kindergeld daarvan komt ze toe

ik heb dus ook nee gezegd,en maar goed ook,thx for the reply
wou het zeker weten

puni

Legacy Member
Als ge een relatie begint me iemand van 25 dan had ge mss wel kunne weten da die iets vroeger 'serieuze' zaken wilt, zoals kinderen.

Amaryllis

Legacy Member
Is het niet dat zolang jullie officieel niet als samenzijnde geregistreerd staan je niet voor haar kinderen moet opdraaien?
Pas ermee op zou ik zo zeggen, want zodra jij ergens iets officieel met haar registreet kan de biologische vader zich onttrekken van zijn plichten.

Ze kan dan nu wel rondkomen, maar kijk uit met een eventueel huwelijk, het kan in jouw nadeel werken.

Ik weiger met mijn vriend te trouwen omdat ik anders moet opdraaien voor de kosten van de kinderen met zijn ex. Mijn inkomen ligt hoger dan het hare dus zou ik moeten betalen voor kids die niet van mij zijn.

bigdealer

Legacy Member
voor haar huidige kinderen zou ik zoizo niet opdraaien,dat zijn mijn kids niet dus why would i
samenwonen of trouwen zie ik (nog) niet zitten in de nabije toekomst
maar anyway als ik ze zwanger maak dan heb ik het vlaggen zelfs als ik er niets officieel mee samen heb right?

mobman

Legacy Member
yep, is nu ook zo met spermadonors... als 'k me niet vergis...

stel dat ze geld tekort zou komen, dan zijt gij HET toevluchtsoort + ge zult verplicht zijn te dokken...

en denk ook eens aan uw latere vriendin/vrouw wa moet die daar niet van denken.

Amaryllis

Legacy Member
Als ze nu zwanger zou worden dan draai je er inderdaad voor op, of het moet zijn dat je kan aantonen dat jij de vader niet bent.

Als je zou trouwen of officieel gaan samenwonen en je neemt haar kids erbij dan ben je ook verantwoordelijk voor hen. Dus zorg dat je alles goed regelt vooraleer je dingen doet.

De situatie waarin ik nu zit is dat mijn vriend heel graag met mij wil trouwen, maar hij heeft verantwoordelijkheden als vader. Zijn ex heeft een hoger inkomen dan mijn vriend, dus ze kan niets van hem eisen. Ik op mijn beurt heb weer een hoger inkomen dan zij en ze is op geld uit dus ze moedigt mijn vriend aan om met mij te trouwen zodat zij er haar vruchten kan van plukken.

bigdealer

Legacy Member
@mobman
mijn vriendin weet dat ik er niet voor wil zorgen of betalen.zij vind dat verstaanbaar en geeft er niet om.

@amaryllis dank u voor de antwoorden,ik weet nu wat ik wilde weten
en jij zal ook niet snel trouwen dan zeker? ;)

moehaa!

Legacy Member
Ze hadden gelijk in de ergernissenthread, "kids" als woord gebruiken is enorm irritant :p.

Zo lang kunnen jullie dan toch nog niet samenzijn als jij 18 bent? Ik denk dat de meeste 18-jarigen nog niet aan kinderen denken O_o.

zipke

Legacy Member
Doet gewoon wat ge denkt dat het beste is. Wilt gij kinderen, dan kinderen. Wilt ge der geen? Dan geen... Dat is toch uw persoonlijke beslissing zeker.

Als ge der eentje hebt dan zijt ge daar logischerwijs ook verplicht voor en als ge die taak dan niet nakomt is dat slecht voor beide partijen.

De keuze is dus helemaal niet zo moeilijk. Geen kinderen >> geen kinderen.

Edit: En stop inderdaad met die "kids":p

Arifiene

Legacy Member
Gij zult moeten betalen als ze kan bewijzen via dna test dat dat kind van u is ja. Dat ge er nu wil voor zorgen of niet, doesn't matter :).

madjuh69

Legacy Member
bigdealer zei:
samenwonen of trouwen zie ik (nog) niet zitten in de nabije toekomst
maar anyway als ik ze zwanger maak dan heb ik het vlaggen zelfs als ik er niets officieel mee samen heb right?

vent, waar zijt ge mee bezig ?

ge wilt nog nix serieus als samenwonen of trouwen maar denkt wel na over haar een 3e kind te geven ?
een kind is een zekerheid voor de komende xx JAAR
samenwonen/trouwen is tijdelijk en kan opgezegd worden

een kind dus niet.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan