El Jerros
Legacy Member
Ik heb in december vorig jaar een pc gekocht van hp. Meer bepaald deze.
Op de site staat er dat er een x1650se grafische kaart van ati in steekt. Nu wist ik wel dat die kaart niet het van het ging zijn maar aangezien ik maar af en toe een spelletje speel vond ik dat wel oké aangezien die toch ongeveer hetzelfde (of iets beter) was dan mijn vorige kaart (nvidia 6600). Toch was ik niet tevreden van de performance en begon ik nieuwe drivers te installeren. Wat blijkt nu, na het installeren van de drivers komt er bij apparaatbeheer te staan: 'radeon x1300 series' terwijl dat er in het begin iets anders stond
.
Ik begon me toch wel zorgen te maken en begon eens dieper te graven achter de specificaties van de kaart. Wat blijkt nu, de kaart heeft de rv515 chip van ati. Deze wordt gebruikt in de x1300 reeks. De x1650 reeks gebruikt de rv535 of de rv580 chip.
Dus op de site van HP staat er misleidende informatie. Dit vind ik toch een straffe stoot. Ze lokken de klanten met bepaalde voorwendsels en vervolgens leveren ze een product dat niet hetzelfde is volgens de specificaties. Had ik dit op voorhand geweten had ik waarschijnlijk een andere pc gekocht (ik had er 2 in optie).
Nu is mijn vraag of ik hier iets aan kan doen? Of is dit een trukje van HP dat binnen de rand van het legale valt en ik dus met de rug tegen de muur zit? Ik zou gewoon de kaart willen hebben van HP die ze beloven op de site..
Ik heb allesinds al een mail gestuurd naar HP maar nog geen antwoord ontvangen.
Ik ga nu nog eens een 3dmark laten lopen om de performance te bekijken.
Op de site staat er dat er een x1650se grafische kaart van ati in steekt. Nu wist ik wel dat die kaart niet het van het ging zijn maar aangezien ik maar af en toe een spelletje speel vond ik dat wel oké aangezien die toch ongeveer hetzelfde (of iets beter) was dan mijn vorige kaart (nvidia 6600). Toch was ik niet tevreden van de performance en begon ik nieuwe drivers te installeren. Wat blijkt nu, na het installeren van de drivers komt er bij apparaatbeheer te staan: 'radeon x1300 series' terwijl dat er in het begin iets anders stond
. Ik begon me toch wel zorgen te maken en begon eens dieper te graven achter de specificaties van de kaart. Wat blijkt nu, de kaart heeft de rv515 chip van ati. Deze wordt gebruikt in de x1300 reeks. De x1650 reeks gebruikt de rv535 of de rv580 chip.
Dus op de site van HP staat er misleidende informatie. Dit vind ik toch een straffe stoot. Ze lokken de klanten met bepaalde voorwendsels en vervolgens leveren ze een product dat niet hetzelfde is volgens de specificaties. Had ik dit op voorhand geweten had ik waarschijnlijk een andere pc gekocht (ik had er 2 in optie).
Nu is mijn vraag of ik hier iets aan kan doen? Of is dit een trukje van HP dat binnen de rand van het legale valt en ik dus met de rug tegen de muur zit? Ik zou gewoon de kaart willen hebben van HP die ze beloven op de site..
Ik heb allesinds al een mail gestuurd naar HP maar nog geen antwoord ontvangen.
Ik ga nu nog eens een 3dmark laten lopen om de performance te bekijken.
.
ad: mja was wel te verwachten, met al dat gegoochel rond de benamingen moet ge al goed op de hoogte zijn. Dit wist ik dus niet. Toch bedankt voor de reacties
