Archief - Kan ik buitengegooid worden ?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Fir3wulf

Legacy Member
Mannen ik heb een probleem, ik zat hier zojuist met een maat en die had weed bij. Ik zit op kot en ik heb mijn deur op slot gedaan daarom. We hebben wat gerookt, zijn rustig een film aan het kijken.
Hoor ik opeens dat ze op mijn deur kloppen. Meestal als ze kloppen betekent het dat ze willen slapen en dat ik de muziek stiller moet zetten, dus ik heb de film wat stiller gezet. Ik hoor even niks meer en dan hoor ik ze terug kloppen. Ik ben naar de deur gewandeld en heb gevraagd wat er was.

Toen zeiden ze me dat ik de deur moest opendoen omdat ze anders tegen mijn kotbaas gingen zeggen dat ik smoorde. Toen heb ik de deur opengedaan en toen zeiden ze me dat ik niet mocht smoren op mijn kamer. Ik zei hoezo we mogen niet roken. Dan zeiden ze ja, roken is wel wa anders. Daarna scholden ze me uit voor loser en zeiden dat ik me maar moest opsluiten me men maat. (in de zin van doe maar lekker verder)

Nu heb ik schrik dat ik buitengegooid ga worden. Mijn kotbaas woont naast ons dus de kans is groot dat hij het al weet.
Kunnen ze me hier zonder pardon voor buitengooien?
wa ik nog nie vermeld heb is dat ik geen kotstudent ben, maar ik mijn adres op dat kot heb staan, maar ik teken wel een huurcontract van het studentenkot zelf.

Ik ben echt ten einde raad.0..

Garmir

Legacy Member
Lees je contract na, als het er niet in staat dan kan hij in feite niks doen...

Oldskooler

Legacy Member
Dus die hekelen zich aan het feit dat ge zit te smoren??? Druktemakers imo. Doe in uw kot wat ge wilt, als ge de anderen geen last bezorgt.

Moet straffe rook geweest zijn :p, als ze daarvoor aankloppen :p.

pina

Legacy Member
vraag het mss aan uw kotbaas...?

Oldskooler zei:
Dus die hekelen zich aan het feit dat ge zit te smoren??? Druktemakers imo. Doe in uw kot wat ge wilt, als ge de anderen geen last bezorgt.

Moet straffe rook geweest zijn :p, als ze daarvoor aankloppen :p.
wees er maar zeker van dat je dat direct kan rieken...

killgore

Legacy Member
Oldskooler zei:
Dus die hekelen zich aan het feit dat ge zit te smoren??? Druktemakers imo. Doe in uw kot wat ge wilt, als ge de anderen geen last bezorgt.

Moet straffe rook geweest zijn :p, als ze daarvoor aankloppen :p.

druktemakers? Kzou tbh ook niet graag hebben dat men kot de ganse avond stinkt naar weed.

Ik vind wel dat ze wat minder belachelijk mochten reageren :).

Fir3wulf

Legacy Member
Ok, ik heb het contract bekeken en er staat bij art11. Voortijdige beëindiging voor de verhuurder dit:
Om ernstig redenen te wijten aan het gedrag van de huurder waardoor de bestemming van het huis tot studieverblijf in gedrang komt.

killgore

Legacy Member
firewulf1 zei:
Ok, ik heb het contract bekeken en er staat bij art11. Voortijdige beëindiging voor de verhuurder dit:
Om ernstig redenen te wijten aan het gedrag van de huurder waardoor de bestemming van het huis tot studieverblijf in gedrang komt.

ow, trouwens, niet teveel belang hechten aan die huurregels :p. Men pa heeft eens dat van mij laten bekijken door een deurwaarder en de helft van wat daarop staat is zelfs niets rechtsgeldig :). Er zijn nog steeds algemene voorschriften waaraan die huisjesmelkers zich moeten houden hoor.

Kvothe

Legacy Member
haha typisch voorbeeld van iemand die iets verkeerd doet, betrapt wordt en nu ongelooflijk schrik heeft van de gevolgen :)

Volgens mij kan de kotbaas je idd buitengooien

Garmir

Legacy Member
Ik denk niet dat dit een "ernstige" reden is. Je kotbaas zal je hoogst waarschijnlijk wel inlichten en eens komen praten, maar je zomaar buiten zetten denk ik niet echt. als je anders u normaal gedraagt of niet voor problemen zorgt zal hij dit waarschijnlijk wil laten bezinken.

En als je kotgenoten hier eig aan storen, dat ze het gewoon zeggen en u niet direct beginne uitschelden.

Mensen weten vaak niet dat vriendelijkheid veel wonderen kan doen.

Hmgrwngd

Legacy Member
Bloodraven zei:
haha typisch voorbeeld van iemand die iets verkeerd doet, betrapt wordt en nu ongelooflijk schrik heeft van de gevolgen :)

Volgens mij kan de kotbaas je idd buitengooien

Iets verkeerds, dan enkel in een compleet hypocriet perspectief gezien...


@threadstarter: gewoon niet afwachten en proberen te praten met andere kotgenoten. (als dat niet werkt praten met kotbaas. Altijd de eerste zijn om actie te ondernemen...)

Bontus

Legacy Member
Boven mijn kot is er weedgeur van 11 uur 's morgens tot 1 uur 's nachts, niemand maakt er een spel van.
Het enige dat me ambeteert zijn de hip-hop beats en de wannabe raplyrics.

Zoals al gezegd: valt weinig concreet van te maken.

Bontus

Legacy Member
firewulf1 zei:
ja er zijn eerder al wrijvingen geweest over muziek

Muziek is dan ook veel irritanter dan weedgeur probeer zeker uw overdosis muziek te beperken.
En u kennende is het nog van diene jumpshit, dan moogde zeker al snel 'wrijvingen' verwachten.

Musback

Legacy Member
praat erover met uw kotbaas en vraag gewoon vriendelijk of het mag of niet, en slijm een beetje van "oh oké jamanee dan zal ik het zeker niemeer doen hoor" allez probeer u zoveel mogelijk aan te passen naar wat hij wilt, want ge bevindt u op dun ijs voor de moment, maar neem zelf initiatief, da geeft (denk ik) een betere indruk dan dat hij bij u moet komen aankloppen omdat er klachten zijn...

ga er gewoon naartoe en zeg "meneer ... ik zit met een vraag, is het eigenlijk toegelaten te roken op kot? zoja, dan let ik er wel op maar nu wist ik het niet en wilde het gewoon eventjes komen vragen..."

met een vriendlijk woordje kom je er wel imo

Quilombo

Legacy Member
tja al bij al is het nog altijd illegaal, wat al die rondzendbrieven en weet ik veel ook allemaal zeggen, die hebben uiteindelijk geen juridische waarde.

*Bios*

Legacy Member
zet dan het raam open ofzo, zien dat al dien damp niet naar de gang geraakt ;)

coap

Legacy Member
Ze kunne u ni echt iets maken denk ik . Ma wtf u kotgenoten , welke stad =D ?

NL-=Chielio=-

Legacy Member
*Bios* zei:
zet dan het raam open ofzo, zien dat al dien damp niet naar de gang geraakt ;)

Had ik ook gedaan, met 4 man roken om daarna gescreeuw te horen ( dachten dat de keet in brand stond )

Lang leve NL, waar dit allemaal mag ...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan