Archief - Kan een SIM-kaart vervallen?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

gilles.be

Legacy Member
Ik vertrek binnenkort voor een jaar naar de vs, en ga mijn gsm meepakken maar mijn sim kaart niet. Kan het zijn dat als ik terug kom mijn sim kaart vervallen is omdat ik ze te lang niet gebruikt heb?
Ik zit bij Mobistar Tempo.

exploder

Legacy Member
Ja

je moet dat denk ik minstens 1 maal per jaar herladen

Tha_nOn

Legacy Member
ja , ik dacht na een halfjaar niet te gebruiken dat die vervalt (samen met het geld dat daarop staat)
kan zijn een jaar ook

DyNaRaX

Legacy Member
bij een tempo kaartje moet je minstens een keer per jaar herladen, anders verlies je de belwaarde

Wundagore

Legacy Member
voor alle duidelijkheid

1 x per jaar herladen anders gaat uw NUMMER uit de omloop
samen met belwaarde die er evt nog opstond uiteraard :p

ariel_ortega

Legacy Member
iddd, base heeft zelfs 3 jaar terug het gewaagd om da na 2 MAAND al doen te verlopen, maar die zijn daar na een half jaartje ofzo op moeten terug komen ;)

Myst!Q

Legacy Member
ariel_ortega zei:
iddd, base heeft zelfs 3 jaar terug het gewaagd om da na 2 MAAND al doen te verlopen, maar die zijn daar na een half jaartje ofzo op moeten terug komen ;)

Waarom ? :s
Wat is het nut van een gsm als je hem al 1 maand niet gebruikt ? Ik kan mij eerlijk gezegd geen leven meer zonder voorstellen. :)

ariel_ortega

Legacy Member
Myst!Q zei:
Waarom ? :s
Wat is het nut van een gsm als je hem al 1 maand niet gebruikt ? Ik kan mij eerlijk gezegd geen leven meer zonder voorstellen. :)


1 maand nie gebruikt :ironic:
tis nie omda je hem 1 maand nie herlaad da jem nie gebruikt hé?
asge nu meteen 28 euro oplaad, das bij sommigen nog nie weg hé, achter 1 of 2 maand ;)

Myst!Q

Legacy Member
ariel_ortega zei:
1 maand nie gebruikt :ironic:
tis nie omda je hem 1 maand nie herlaad da jem nie gebruikt hé?
asge nu meteen 28 euro oplaad, das bij sommigen nog nie weg hé, achter 1 of 2 maand ;)

Ah, tgaat em om het herladen, ok :)

maxdevis

Legacy Member
geef je simkaart gewoon aan iemand en vraag om die na een half jaar even in te steken en er eens mee te bellen en/of wat te herladen.
dan is er geen probleem meer.
of wel?

gilles.be

Legacy Member
Oke, gewoon aan mijn ouders vragen da ze rond nieuwjaar keer herladen en keer efkes bellen en alles zou inorde moeten zijn.

Bedankt.

FroFro

Legacy Member
zie da ge wel nen triband (of hoe noemt het) gsm hebt, anders kunde in de VS nix doen e :)

bludgeoned

Legacy Member
gilles.be zei:
Oke, gewoon aan mijn ouders vragen da ze rond nieuwjaar keer herladen en keer efkes bellen en alles zou inorde moeten zijn.

Bedankt.
Alleen herladen is ook al voldoende

Bram

Legacy Member
FroFro zei:
zie da ge wel nen triband (of hoe noemt het) gsm hebt, anders kunde in de VS nix doen e :)
idd, u gsm moe triband zijn om ook gebruikt te kunnen worden daar

DiDoria

Legacy Member
DyNaRaX zei:
bij een tempo kaartje moet je minstens een keer per jaar herladen, anders verlies je de belwaarde

Eens gehad gewoon! Mega veel herladen en ik had nog 12.5 euro staan. De dag daarna niet... Schijnt nu dat je om de 3maand moet bellen bij Mobistar of je verliest je belwaarde! (ter info)

simpele duif

Legacy Member
Wundagore zei:
voor alle duidelijkheid

1 x per jaar herladen anders gaat uw NUMMER uit de omloop
samen met belwaarde die er evt nog opstond uiteraard :p
klopt niet
ik had hier nog een pay&go simkaart liggen van voor 2001 (nog in frank)
een vriend had die nodig om op reis te gaan en daar bereikbaar te blijven, al wat ik moest doen is een mailtje zenden om het nr te reactiveren en al het geld stond er nog op (ong 5 euro=200 frank)

Wundagore

Legacy Member
simpele duif zei:
klopt niet
ik had hier nog een pay&go simkaart liggen van voor 2001 (nog in frank)
een vriend had die nodig om op reis te gaan en daar bereikbaar te blijven, al wat ik moest doen is een mailtje zenden om het nr te reactiveren en al het geld stond er nog op (ong 5 euro=200 frank)

dit ga ik eens navragen bij proximus, daar had ik geen idee van

JanVH

Legacy Member
Ik heb nochtans een kaartje van Orange (Base dus), dat al minstens 3 jaar niet is opgeladen en werkt nog steeds :)
Zal aan die oude sim-kaart liggen zeker

gilles.be

Legacy Member
SveltestSword zei:
idd, u gsm moe triband zijn om ook gebruikt te kunnen worden daar

Zijde daar 100% zeker van?
Volgens de mensen hier thuis is triband voor Afrika en Azie maar kunde me dual ook bellen en smsen in de VS.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan