Archief - Jullie Anti-Inbraak tips ?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Sonic4liv3

Legacy Member
Hoi,

Ik ben laatstejaars student MCT . Ik moet als opdracht een website maken voor de federale politie (:doc:) met als onderwerp: "beveilig je huis" . Dit als onderdeel van een bewustmakingscampagne.

Ik zou een onderdeel tips in de site verwerken en daarvoor heb ik jullie hulp nodig :help: .

Wat zijn jullie tips om er voor te zorgen dat er geen ongewenst bezoek over de vloer komt?

vb: Een glas achter de deur zetten, zodat het omvalt als de deur geopend word.

elke tip is welkom !


Mochten er hier mensen zijn die al slachtoffer geworden zijn van inbraak, mogen die altijd kort beschrijven hoe / waar / wat er gestolen is.

Alvast bedankt!

PolletPoulet

Legacy Member
zet de mods van general achter je deur! inbrekers zo verbannen!

Stancke

Legacy Member
Een stoel tegen de deur zetten en met de top van de rugleuning net onder de deurklink zetten.

Enfin, beetje moeilijk uitgelegd

denkimi

Legacy Member
metalen deksels aan de deurklink hangen, zowat die op de grond vallen als er iemand aan de klink komt.

een hond in huis halen (of een bordje naast de deur hangen)

automatische lichten hangen rond u huis

S.conceiçao7

Legacy Member
ge gaat mss lachen, en het middeleeuws vinden é.

maar bij ons hebben wij, links en rechts van de buitendeuren, een HAAK hangen, in het midden ongeveer.
en s'avonds leggen wij daar een IJZEREN staaf op, (die dus over de hele breede van de deur gaat, en via die haken vast zit aan de muur).

probeer dan maar es die deur open te krijgen ;)



EDIT : aan deze thread hangt een geurtje.
voort zelfde geld zijt gij een dief, en zoekt gie hier om tips hoe wij onze huizen beveiligen, om ons zo te komen bestelen.

Lord Seth

Legacy Member
Alarmcentrale, moet zelfs niet werken. Afschrikken is al genoeg.
Als je op reis bent, laat de buren je post uit je brievenbus nemen, dus laat je post niet uit die sleuf hangen.
Zorg dat alle ramen en deuren op slot zitten, desnoods met dubbele sloten.
Laat rolluiken dicht.
Lichten die 's avonds aangaan (als het donker is), belangerijk dat je huis goed verlicht is.
Als je (krijt)tekeningen op de grond ziet, en ze zijn niet door kinderen getekend, contacteer dan best de lokale politie.
Laat geen tuinmateriaal buiten liggen, dat de dieven kan helpen. Ladders bijvoorbeeld.
Je sloten mogen niet uitsteken uit de deur.

Sonic4liv3

Legacy Member
Leprechaun3 zei:
EDIT : aan deze thread hangt een geurtje.
voort zelfde geld zijt gij een dief, en zoekt gie hier om tips hoe wij onze huizen beveiligen, om ons zo te komen bestelen.

Nee ik ben geen dief :p
Als je mij niet gelooft, mag je gerust kijken op de site : http://www.multi-mania.be/specialisatie/ , bij MMA Projecten , Nr 23

alvast bedankt voor de snelle replies al, hoe meer tips, hoe beter :)

S.conceiçao7

Legacy Member
¦¦ $óñï¢ ¦¦ zei:
Nee ik ben geen dief :p
Als je mij niet geloofd,


gij zijt laatstejaars student MCT, en ge schrijft geloofd met een D ?
:lol:




alle gekheid op een stokje, just kidding.

Hmgrwngd

Legacy Member
Minder dure spullen kopen zodat je nooit hoeft in te zitten dat er iets gestolen wordt.

Low-profile is zeer zeker een goed gedacht, en soberheid nog veel beter.

10alarmen om je villa met je Ferrari te beschermen doen je heus niet veiliger voelen. (overdrijven natuurlijk)


@leprechaun; de emotionele waarde zit in je hart; en niet in het voorwerp. En niet veel mensen zetten een inbraakalarm om hun 10 teddyberen van vroeger te beschermen. En nog minder mensen stelen die teddyberen.
Wat jij doet is niet anders dan flamen om te flamen. (bij deze ook reported)


OJA: hier nog nooit ingebroken of gestolen -> low profile :p

Preske

Legacy Member
¦¦ $óñï¢ ¦¦ zei:
Hoi,

Ik ben laatstejaars student MCT . Ik moet als opdracht een website maken voor de federale politie (:doc:) met als onderwerp: "beveilig je huis" . Dit als onderdeel van een bewustmakingscampagne.

Ik zou een onderdeel tips in de site verwerken en daarvoor heb ik jullie hulp nodig :help: .

Wat zijn jullie tips om er voor te zorgen dat er geen ongewenst bezoek over de vloer komt?

vb: Een glas achter de deur zetten, zodat het omvalt als de deur geopend word.

elke tip is welkom !


Mochten er hier mensen zijn die al slachtoffer geworden zijn van inbraak, mogen die altijd kort beschrijven hoe / waar / wat er gestolen is.

Alvast bedankt!

hoe = met een professionele krik die enkel garagisten kunnen hebben en bouwsteenblokken die ergens van een werf gepikt geweest zijn.
waar = op onze oprit, in een venster van 3-4 uur
wat = de wielen van onze jeep. Waarschijnlijk op bestelling gepikt geweest.

tip = huisdieren. zonder zeveren. Liefst een hond, of 2... of 4. Sinds we onze honden hebben is er maar een keer geprobeerd geweest om binnen te breken. Toen hebben ze langs achter langs het veld geprobeerd. In dien tijd hadden we ook nog vogels buiten, hij was tegen de kooi gelopen, de kooi op de grond en die vogels hebben enorm veel lawaai gemaakt.
De louche dealkes die altijd werden gehouden bij ons int straat (de straat liep zo een beetje uit, waar ge u dus eigenlijk kon parkeren) zijn ook opgehouden, en de diefstallen in de onmiddelijke omgeving ook. (honden hebben zicht op ganse straat, en bij de minste beweging maken ze lawaai)

Gavin

Legacy Member
Moest de beste werkwoordenvervoeger nog leven, hij zou zich omdraaien in zijn graf.



Roflol van Ben Crabbé!1

ng

Legacy Member
dubbele sloten
bewegingssensor
alarminstallatie(waar die bewegingssensor geen deel van is)
speciaal slot dat ze niet kunnen uitboren (ofzoiets, ik zou het eens moeten vragen aan m'n vader)

En ja, ik zou kunnen zeggen dat ik ook een hond heb. Maar dat beest zou niet echt veel doen.

edit: als je ze hoort inbreken, bellen naar de flikken en het volgende zeggen
"ja er waren hier inbrekers en ik heb ze allemaal doodgeschoten", dan staan ze veel sneller ter plaatse.

tgc_9012

Legacy Member
Wij hebben al inbrekers gehad en de hond heeft ze weggejaagd :p
Een huisdier is volgens mij de beste beveiliging.

spray-bunny

Legacy Member
Als ge een schuifdeur hebt: een stok steken tussen dat raamwerk maw op de rail waar de deur openschuift.

chosen1

Legacy Member
sloten op ramen en deuren
simpele maar doeltreffende alarmsetjes op ramen
bewegingsdetectoren
verstop een eventuele reserve-sleutel goed en niet gewoon onder de mat
zet geen waardevolle electronica in het oog
...

FrAnt1c

Legacy Member
3- puntsloten + alarm, nog nooit geprobeerd in te breken thuis, bij de buren daarentegen al een paar keer. Terwijl we toch nogal een groot aantal computers en dergelijke thuis hebben staan ( ouders hebben een zaak, zijn zelfstandige ).

spray-bunny

Legacy Member
Als ge weg van huis zijt: het licht laten branden.

leve het milieu:unsure:

En als ge op reis gaat, een buurman/vrouw regelmatig de post laten openhalen, rolluiken laten open & toe doen. En als ge echt lang weg zijt (en de buurvrouw véél tijd heeft) haar het gras laten afmaaien.:D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan