Archief - Journaal één

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

moloko

Legacy Member
Telkens als het journaal op tv1 is afgelopen kijken zowel nieuws-en sport presentator naar beneden richting vloer.Wat hebben die daar telkens te zoeken?

ZackWhite

Legacy Member
kijken die ni gewoon naar hunpapieren die op hun bureau ligge om te zien wa het volgende nieuwsbericht is...

Timmos

Legacy Member
Wat een vraag :p

Die nieuwslezers moeten gewoon doen alsof ze hun pc afsluiten, of ze schudden hun papieren eens goed... enfin het moet lijken alsof ze daar een gans arsenaal in orde moeten maken achteraf, terwijl het eigenlijk gewoon maar zitten en aflezen van de autocue is.

Vroeger waren die papieren voor hun neus gewoon blank, en soms kon je dat zien (of juist niet zien natuurlijk :p ). Nu staat er al iets opgedrukt.

Het naar beneden kijken is ook zo'n manier van de tijd vullen; nl. doen alsof er iets gebeurt. Hetzelfde als je nieuwslezers nog even ziet praten met elkaar. Volgens mij wordt daar niet altijd even interessant gebabbeld hoor; eerder iets in de aard van: "Hehehe het is weeral voorbij, lalala, ey Jos? Is't al goe man? Zijn we nog on air? Nee? Ah ok we kunnen vertrekken."

Starrk

Legacy Member
Timmos zei:
Het naar beneden kijken is ook zo'n manier van de tijd vullen; nl. doen alsof er iets gebeurt. Hetzelfde als je nieuwslezers nog even ziet praten met elkaar. Volgens mij wordt daar niet altijd even interessant gebabbeld hoor; eerder iets in de aard van: "Hehehe het is weeral voorbij, lalala, ey Jos? Is't al goe man? Zijn we nog on air? Nee? Ah ok we kunnen vertrekken."

Ik zou er veel voor geven om zoiets in de studio mee te maken :lol:

tb-303

Legacy Member
Timmos zei:
Wat een vraag :p

Die nieuwslezers moeten gewoon doen alsof ze hun pc afsluiten, of ze schudden hun papieren eens goed... enfin het moet lijken alsof ze daar een gans arsenaal in orde moeten maken achteraf, terwijl het eigenlijk gewoon maar zitten en aflezen van de autocue is.

Vroeger waren die papieren voor hun neus gewoon blank, en soms kon je dat zien (of juist niet zien natuurlijk :p ). Nu staat er al iets opgedrukt.

Het naar beneden kijken is ook zo'n manier van de tijd vullen; nl. doen alsof er iets gebeurt. Hetzelfde als je nieuwslezers nog even ziet praten met elkaar. Volgens mij wordt daar niet altijd even interessant gebabbeld hoor; eerder iets in de aard van: "Hehehe het is weeral voorbij, lalala, ey Jos? Is't al goe man? Zijn we nog on air? Nee? Ah ok we kunnen vertrekken."

Inderdaad er zijn zo al veel bloobers gepasseerd in programmas waar ze dachten uit beeld te zijn, maar bijvoorbeeld een of andere typ aan het nadoen zijn :D

marcel

Legacy Member
Timmos zei:
Vroeger waren die papieren voor hun neus gewoon blank, en soms kon je dat zien (of juist niet zien natuurlijk :p ). Nu staat er al iets opgedrukt.

papieren waren nóóit blank. alles wat op de autocue staat, staat op die papieren, voor het geval er iets aan de autocue scheelt. die nieuwslezers gaan heel het journaal niet vanbuiten blokken he ;)

ComputerVISTA

Legacy Member
9/10 staat er schuin van beneden naar boven het een of ander scherm gericht met de een of andere laatste instructie ofzo.

Preske

Legacy Member
laatst was er ene serieus mis, hij keek naar camera 1 (om het gemakkelijk te maken) bleef voor zich uitkijken, draaide zich na camera 2 en zei "hie rmoet ik zijn"

:rofl: man ik heb spijt dak da ni heb opgenomen

Timmos

Legacy Member
marcel zei:
papieren waren nóóit blank. alles wat op de autocue staat, staat op die papieren, voor het geval er iets aan de autocue scheelt. die nieuwslezers gaan heel het journaal niet vanbuiten blokken he ;)
Zijt ge dat zeker?

Als vroeger de autocue wegviel, dan wisten die nieuwslezers nooit wat zeggen. "En ik kijk even of het al in orde is,... *stilte*...". Als dat nu het geval is dan kijken ze naar hun blad en lezen ze voor (ze kijken wel op om te kijken in de camera natuurlijk).

Ik geloof dat er trouwens bloopers van "Het Journaal" zijn die men in Alles Kan Beter heeft gebruikt, waarop ze duidelijk aantonen dat het papier blank is. Ik zal eens zoeken :)

Tesla

Legacy Member
In de Laatste Show was daar eens een grappig stukje over. Uytterhoeven suggereerde dat er daar misschien een metrospoor onder lag en dat ze keken of hunne metro er al was. :lol:

Tremium

Legacy Member
Timmos zei:
Zijt ge dat zeker?

Als vroeger de autocue wegviel, dan wisten die nieuwslezers nooit wat zeggen. "En ik kijk even of het al in orde is,... *stilte*...". Als dat nu het geval is dan kijken ze naar hun blad en lezen ze voor (ze kijken wel op om te kijken in de camera natuurlijk).

Ik geloof dat er trouwens bloopers van "Het Journaal" zijn die men in Alles Kan Beter heeft gebruikt, waarop ze duidelijk aantonen dat het papier blank is. Ik zal eens zoeken :)

en? al iets gevonden? :unsure:

EternalSilence

Legacy Member
Timmos zei:
Wat een vraag :p

Die nieuwslezers moeten gewoon doen alsof ze hun pc afsluiten, of ze schudden hun papieren eens goed... enfin het moet lijken alsof ze daar een gans arsenaal in orde moeten maken achteraf, terwijl het eigenlijk gewoon maar zitten en aflezen van de autocue is.

Vroeger waren die papieren voor hun neus gewoon blank, en soms kon je dat zien (of juist niet zien natuurlijk :p ). Nu staat er al iets opgedrukt.

Het naar beneden kijken is ook zo'n manier van de tijd vullen; nl. doen alsof er iets gebeurt. Hetzelfde als je nieuwslezers nog even ziet praten met elkaar. Volgens mij wordt daar niet altijd even interessant gebabbeld hoor; eerder iets in de aard van: "Hehehe het is weeral voorbij, lalala, ey Jos? Is't al goe man? Zijn we nog on air? Nee? Ah ok we kunnen vertrekken."

volledige 2nd that
en het valt dan direct op dat als er een probleem is met de autocue in een live-uitzending ofzo

zie je meteen die presentatoren, een vreemde blik aannemen, en dan maar gewoon aflezen van hun teksten op die blaadjes.
die blaadjes zijn er dus nog altijd uit voorzorg.
maar gebeurt zelden dat ze er moeten van aflezen.

pina

Legacy Member
man man, wat een theorieën toch :rofl:

er zit daar gewoon een pc onder die bureau en ze kijken naar de monitor waar het systeem op draait. En neen, ze moeten niet alsof doen dat ze hun pc afsluiten, want dat DOEN ze ook effectief. Ze moeten uitloggen uit het systeem waarrond het journaal is gebouwd en waar de laatste wijzigingen e.d. opstaat. Instructies en wijzigingen tijdens het journaal is daar ook te zien.

En op die papieren staan niet gewoon rommel op. Er staan wel degelijk zaken op vh journaal. Last minute items worden dan nog vlug buiten beeld aan de nieuwslezer gebracht als de autocue ervan nog niet klaar is...

moloko

Legacy Member
Die journaal,s op TV1 zitten de laatste tijd vol gebreken.Dan valt het geluid weg.Dan komt het beeldfragment niet overeen met het nieuwsitem.Dan moet je een minuut wachten.Geen ondertiteling.Ze zijn er daar een soep van aan het maken.Stagairs?

manushan

Legacy Member
Overgegaan naar het digitaal tijdperk sinds begin deze maand. Kinderziektes zeker.

boogje

Legacy Member
Is me ook opgevallen. Verkeerde beelden, geen beelden... -_-
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan