Archief - Jeugdherbergen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

BamBamsChica

Legacy Member
Ik ga samen met een vriendin naar Barcelona voor een paar dagen in september, voor de feesten van de Mercè. Nu ben ik een half jaar op Erasmus geweest daar, dus ik ken de stad wel enzo, maar toen had ik een vaste verblijfplaats... Nu hebben we die niet, en mijn vrienden wonen er ook niet meer, die zijn terug thuis ondertussen, dus we zouden een jeugdherberg willen boeken..

Nu is de vraag of iemand al eens in Barcelona in een jeugdherberg heeft geslapen, en of er aanraders bij zijn ofzo... En wat is de normale prijs? Want wat ik vond zat allemaal rond de 20€/nacht, wat op zich nog altijd best veel is..

aimless

Legacy Member
Zoek dat eigenlijk ook wel ja :D

Best raat echt veel jeugd trekt naar Barcelona in september

Hiapoe

Legacy Member
BamBamsChica zei:
Ik ga samen met een vriendin naar Barcelona voor een paar dagen in september, voor de feesten van de Mercè. Nu ben ik een half jaar op Erasmus geweest daar, dus ik ken de stad wel enzo, maar toen had ik een vaste verblijfplaats... Nu hebben we die niet, en mijn vrienden wonen er ook niet meer, die zijn terug thuis ondertussen, dus we zouden een jeugdherberg willen boeken..

Nu is de vraag of iemand al eens in Barcelona in een jeugdherberg heeft geslapen, en of er aanraders bij zijn ofzo... En wat is de normale prijs? Want wat ik vond zat allemaal rond de 20€/nacht, wat op zich nog altijd best veel is..

Ne maat van mij woont in Barcelona, kzalt hem es vragen...

Project Loony

Legacy Member
BamBamsChica zei:
Ik ga samen met een vriendin naar Barcelona voor een paar dagen in september, voor de feesten van de Mercè. Nu ben ik een half jaar op Erasmus geweest daar, dus ik ken de stad wel enzo, maar toen had ik een vaste verblijfplaats... Nu hebben we die niet, en mijn vrienden wonen er ook niet meer, die zijn terug thuis ondertussen, dus we zouden een jeugdherberg willen boeken..

Nu is de vraag of iemand al eens in Barcelona in een jeugdherberg heeft geslapen, en of er aanraders bij zijn ofzo... En wat is de normale prijs? Want wat ik vond zat allemaal rond de 20€/nacht, wat op zich nog altijd best veel is..
Ik heb al eens in Barcelona verbleven in een soort jeugdherberg. Die ligt in de Carrèr de la Boqueria (vlak bij de Ramblas dus, maar dat weet je vast wel :p), en heet 'Pension Dalí'. Als ik terug op mijn eigen PC zit, zal ik het eens snel opzoeken, ik heb alle info erover daar op staan.

De verblijfskost draaide rond de 15€/nacht dacht ik, goedkoper zal je echt niet vinden. De kwaliteit van de kamers viel goed mee, afgezien van de ietwat zware geur die er hing.

Joriz

Legacy Member
ik gebruik steeds http://www.hostelworld.com/ zeer handig om te reserveren vooral als je aan het rondtrekken bent met de rugzak, een jeugdherberg gevonden in Riga voor 4 euro en het was er dik in orde

BamBamsChica

Legacy Member
Project Loony zei:
De verblijfskost draaide rond de 15€/nacht dacht ik, goedkoper zal je echt niet vinden. De kwaliteit van de kamers viel goed mee, afgezien van de ietwat zware geur die er hing.
wanneer was dat ongeveer? Ik heb nu een gecheckt, maar het was alweer een stuk duurder..


ik heb er nu 1 gevonden voor 10€, maar redelijk ver weg en gedeeld met 10 personen, dus we blijven zoeken voor iets beters... we hebben er ook nog een van 19€ gevonden dat er goed uitziet, kamers van 4... maar we zouden toch nog liever iets goedkopers hebben

bludgeoned

Legacy Member
veel goedkoper zal je echt niet vinden.
Wij gaan naar die op de plaza real en die is ook circa 20€/pp

blacky

Legacy Member
Haha als je dagelijks uitgaat gaan in barcelona ben je veel kwijt hoor :) 1 pintje in disco of dans cafe kost al zoon €6. Vriend van me had er 6 pintjes besteld kon mooi 36€ dokken was wel effe slikken :D Wat we daarna gedaan hebben is drinken (flesse vodka voor +-€8) gaan hale zijn in lokale nachtwinkeltjes, eerst goe bezatten en dan naar de discobars, en dancehalls geweest :)
Zeg je 1 ding let op in metro met rugzakken .... Elke keer dat ik uitmetro stapte stond men rugzak open ookal zat er helemaal niets in :D. En op de grote straat daar ( weet naam niemeer) hoor je niets anders dan hash hash hash ...... best grappig :)

vogelnestje

Legacy Member
Overnacht in het Gaudi Youth Hostel, wel in een kamer voor 15 p. Héél aangename JH, vrolijk aangekleed binnen, en is een heel mooi gebouw. Het ligt 15' stappen van het casino (en de uitgaansbuurt daar), maar daar wil je toch niet zijn :p Nachtwinkeltje dat niet zo ver ligt, propere douches, aangenaam personeel... aanrader.

BamBamsChica

Legacy Member
Gaudi heb ik gezien ja, ma da was nog duurder... 'k heb nu geboekt in Hostal Fernando, op de Calle Ferran.. da's ongeveer recht aan de Ramblas, en zag der mooi uit, en die mailden terug binnen een halve dag (ws omdat ik in't Spaans gemaild had, in't engels had het een week geduurd) Was 19€/nacht, in een kamer voor 4, met eigen badkamer.. wel geen ontbijt bij in, ma wel lockers en lakens erbij

Die op plaza real was al volgeboekt, die zag er anders idd ook mooi uit.. en plaza real is gewoon mooi natuurlijk, vrienden van mij woonden daar in't begin van't jaar.. wel druk

en blacky - waar zijt gij dan wel uitgegaan? En bier drinken in spanje is gewoon dom, dat kost daar veel en is niet te zuipen... Maar ik heb een half jaar in BCN gewoond, ik ging elke dag uit, en ik gaf minder uit als in Antwerpen.. maandag chupito bar, shotjes aan 1€, woensdag erasmusparties met gratis entrée, gratis chupito, en dikwijls nog gratis drank omdat we daar zo dikwijls kwamen (en anders 4€ voor whisky-cokes, maar ook 3€ voor pintjes), en dan Oveja negra natuurlijk, 1,5 liters sangria voor 8€ ofzo..

en ge kunt voor alle discotheken (behalve de hele grote lijk Razzmatazz, da's 12€, met wel 1 consumptie inbegrepen, nog altijd goedkoper als hier entree+cocktail) free passes vinden, meestal met free chupito's ook..
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan