Commissar12911 zei:
Kan je even weten te vertellen wat er exact gebeurd is als je dat te weten komt?
Muur kapot gevrozen ofzo?
Die muur is idd kapot gevrozen.
Gans dat domein is eigelijk een monument, al meer dan 100 jaar oud, maar nog in heel goeie staat, behalve die muur, want die stond al heeeeel lang scheef (zie de steunpilaar die nog rechtstaat om de muur tegen te houden, en een steunpilaar onder den berg stenen).
Een groot deel van die muur is al gerestaureerd geweest maar dat deel nog niet. En zo een procedure (via Monumentenzorg, omdat je daar zelf niet mag aankomen, ook de eigenaars niet) duur echt lang, 2 jaar ongeveer. De eigenaar was er mee bezig mja de vrieskou was fataal.
Gisterenavond stond monumentenzorg hier al meteen, maar da zal nog wel een tijdje duren eer ze die muur terug komen metsen.
Het klotige is dat onder die berg stenen die je ziet liggen, een terras ligt van ons (in een boog), dus mss heeft dat door die smak ook wel wat schade opgelopen. Maar dat is nog afwachten natuurlijk.
Het grappige is dat ik daar niks van gehoord heb die nacht. Ben rond 0u30 in mijn bed gekropen en volgens mij stond die dan nog recht, voor de rest niks van gehoord.