Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 9

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Anarchist12911

Legacy Member
Fireflies zei:
Niets inbegrepen, geen eten noch drank. Maar goed, daarstraks even de berekening gedaan en met drank en eten zou het op een 400 € p.p. komen, wat al bij al nog meevalt.

We hebben eerst gekeken voor een weekje Turkije, daar slagen ze precies ook goed door :') Elk hotel met 4 sterren of meer is al direct 900 €.

Ik heb ooit 8400 € / persoon moeten betalen voor een weekje 5-sterren hotel. 900 € / nacht voor een 4-sterren lijkt me dus nog redelijk normaal. (Eten/drinken/bar inbegrepen natuurlijk)

Anoniem04

Legacy Member
In erperheide is het 500-600 euro voor 5 personen.

Ik heb wel 3 van mijn vrienden onder de noemer 'kinderen' geplaatst ipv 'volwassenen'. :unsure:

Dennoman

Legacy Member
Fireflies zei:
Voor een student is dat toch niet goedkoop hé :p
Studenten neuten dan ook altijd over hun geld, ik word soms zot van hoe hard sommigen hier in Leuven kunnen zeiken en precies liefst één of ander kluizenaarsbestaan willen leiden op elk vlak buiten zuipen :p

"Dus we gaan iets eten... Alma is goed voor iedereen neem ik aan?"
Ik: "euh, nee bedankt dan."
"Hoe?! Da's toch goedkoop?!!" -bekijkt me alsof ik van een andere planeet kom-
Ik: "ja, en dan? Smerig ook."

Zalig pizzake gegeten toen, voor amper €6 :love:

Morrissey

Legacy Member
ns boy zei:
Gaat naar Oost-Europa, Kroatië ofzo?

Daar hebben we ook aan gedacht, maar aangezien we slechts 5 dagen kunnen lijkt het me wat onnozel om al 2 dagen te verspelen aan de vluchten.

Speedy

Legacy Member
Commissar12911 zei:
Kan je even weten te vertellen wat er exact gebeurd is als je dat te weten komt?

Muur kapot gevrozen ofzo? :p

Die muur is idd kapot gevrozen.
Gans dat domein is eigelijk een monument, al meer dan 100 jaar oud, maar nog in heel goeie staat, behalve die muur, want die stond al heeeeel lang scheef (zie de steunpilaar die nog rechtstaat om de muur tegen te houden, en een steunpilaar onder den berg stenen).
Een groot deel van die muur is al gerestaureerd geweest maar dat deel nog niet. En zo een procedure (via Monumentenzorg, omdat je daar zelf niet mag aankomen, ook de eigenaars niet) duur echt lang, 2 jaar ongeveer. De eigenaar was er mee bezig mja de vrieskou was fataal.
Gisterenavond stond monumentenzorg hier al meteen, maar da zal nog wel een tijdje duren eer ze die muur terug komen metsen.

Het klotige is dat onder die berg stenen die je ziet liggen, een terras ligt van ons (in een boog), dus mss heeft dat door die smak ook wel wat schade opgelopen. Maar dat is nog afwachten natuurlijk.

Het grappige is dat ik daar niks van gehoord heb die nacht. Ben rond 0u30 in mijn bed gekropen en volgens mij stond die dan nog recht, voor de rest niks van gehoord.

Anarchist12911

Legacy Member
Speedy zei:
Die muur is idd kapot gevrozen.

Calling all scientists!

Dit vind ik toch wel interessant om hierachter de "technische" verklaring te kennen. Ik veronderstel dat dit vooral een vermoeiingsproces van de steensoort/mortsel dan was (zoals dat voorkomt bij metalen onder ouderdom en koude temperaturen)?

Gelieve hierop te reageren als iemand het antwoord weet. :unsure:

Bose

Legacy Member
Eerder de mortel die naar de zak is dan de stenen die uit de muur vallen denk ik...

edraket

Legacy Member
Commissar12911 zei:
Calling all scientists!

Dit vind ik toch wel interessant om hierachter de "technische" verklaring te kennen. Ik veronderstel dat dit vooral een vermoeiingsproces van de steensoort/mortsel dan was (zoals dat voorkomt bij metalen onder ouderdom en koude temperaturen)?

Gelieve hierop te reageren als iemand het antwoord weet. :unsure:

bakstenen zuigen water op, het vriest,zet uit et voila.
én als u mortel weinig waterdoorlatend is gaat er water tussen u steen en de mortel bevriezen, waardoor et dus ook kan gebeuren
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan