Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 7

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SweetEmmaRose

Legacy Member
Zulke*

Zoveel moeite is da nu echt ni om te zorgen da uw kat ni NOG meer kittens krijgt, ja die zijn schattig, maar uiteindelijk ist toch ook extra moeite om elke keer een goei thuis te vinden voor zoveel kittens.

Pirate!

Legacy Member
Ik stel voor dat we een verbod invoeren op het krijgen van kinderen in het rijke Westen zodat we de vele Afrikaanse weeskindjes kunnen adopteren.

Gevers

Legacy Member
Mijn blikske cola da vanachter tegen de rand van de koelkast stond en bijgevolg bevroren is :(

Arifiene

Legacy Member
Feänor zei:
Ik stel voor dat we een verbod invoer op het krijgen van kinderen in het rijke Westen zodat we de vele Afrikaanse weeskindjes kunnen adopteren.

Zie, daar geldt mijn theorie ook, als ge die de pil/condooms geeft of steriliseert, dan waren er niet zoveel afrikaanse kindjes ;).

boogje

Legacy Member
Arifiene zei:
Ik ben dan ook een schatje.
Maar niet als het op zo'n dingen aankomt.

Ik red letterlijk verschillende dieren (niet enkel katten, want we halen soms honden/konijnen weg ook) van de dood, ik geef er heel wat geld aan uit om die gezond/onvruchtbaar te maken, en als je dan je GOEDE doel verdedigt, stel je jezelf zogezegd aan.

Zo'n opmerkingen zijn niet alleen not done maar getuigen van zeer weinig intellect en respect voor wat andere mensen realiseren. Ik zie het jullie nog niet doen.

Wow, wow, wow, wow. Jij zegt iets over respect? Kijk, het probleem is dat je in mijn ogen altijd ongeveer een punt hebt in discussies en ik ben een énorme dierenvriend, maar waarom moet dat altijd zo enorm onbeleefd en laat je meteen alle remmen los tot in het absurde. Sjeez, Doom dragon zijn kat heeft geworpen en je doet alsof we op de rand zitten van de derde wereldoorlog. En als mensen dan iets tegen je zeggen, dan begin je deze meteen uit te schelden. Kalm aan gewoonweg en barst niet zo uit...

Sightblinder

Legacy Member
Der zouden wrs minder afrikaanse kindjes zijn als we ze geen geneesmiddelen hadden gegeven!

Pirate!

Legacy Member
Arifiene zei:
Zie, daar geldt mijn theorie ook, als ge die de pil/condooms geeft of steriliseert, dan waren er niet zoveel afrikaanse kindjes ;).

Nee.

De ouders van de kittens in het asiel hadden moeten gesteriliseerd zijn. Die van bij ons thuis (En ik veronderstel die van Doom ook) hebben altijd een thuis gevonden.

Arifiene

Legacy Member
boogje zei:
Wow, wow, wow, wow. Jij zegt iets over respect? Kijk, het probleem is dat je in mijn ogen altijd ongeveer een punt hebt in discussies en ik ben een énorme dierenvriend, maar waarom moet dat altijd zo enorm onbeleefd en laat je meteen alle remmen los tot in het absurde. Sjeez, Doom dragon zijn kat heeft geworpen en je doet alsof we op de rand zitten van de derde wereldoorlog. En als mensen dan iets tegen je zeggen, dan begin je deze meteen uit te schelden. Kalm aan gewoonweg en barst niet zo uit...
Nee, daar ben je (al dan niet deze keer) niet correct. De eerste 3 keer heb ik het hem allemaal rustig uitgelegd, dat zijn katten plaats innemen van andere, kattenoverschot, dierenleed etc.
Dan zei hij gwn dat hij/zen ouders het er niet voor over hebben om de katten te laten steriliseren.
Wel, dan moeten ze maar geen katten houden.
Ik ga t niet blijven vriendelijk zeggen. En als hij dan voor de zoveelste keer trots komt verkondigen dat zijn kat WEER bevallen is (en dan nog zegt: chance dat het deze keer maar ene was), dan vind ik dat gewoon schandalig. Die beesten zijn gewoon kweekfabrieken en hij/zen ouders zijn die beesten gewoon niet waard.

Sightblinder zei:
Der zouden wrs minder afrikaanse kindjes zijn als we ze geen geneesmiddelen hadden gegeven!
Das geen oplossing, ge moet preventief werken. Ze laten creperen is niet preventief werken.

Arifiene

Legacy Member
Feänor zei:
Nee.

De ouders van de kittens in het asiel hadden moeten gesteriliseerd zijn. Die van bij ons thuis (En ik veronderstel die van Doom ook) hebben altijd een thuis gevonden.

Dat is ook exact wat ik zeg :wtf:.

En voor de 215312ste keer: De wereld draait niet om u alleen. UW kittens nemen de plaats in van andere kittens!!
Tis niet omdat GIJ toevallig een thuis vindt, dat ze allemaal een thuis vinden. Ge helpt gewoon mee aan een gigantisch kattenoverschot en heel veel dierenleed, of je dat nu wil geloven of niet, het IS zo.

EDIT: Hier, educate yourself: https://portal.health.fgov.be/pls/p...1_MENU/STERILISATION1_DOCS/FOLDER_CHAT_NL.PDF
(sterilisatiecampagne van de federale overheid)

tynoesj

Legacy Member
Arifiene zei:
Lol, ok, proberen dieren te redden en mensen moraal bij te brengen is aanstellen.

Maak anders jezelf belachelijk.
idem @gatloper boogje (as usual)
Als jij dit mijzelf belachelijk maken noemt... amai :)

Ik vind gewoon dat je er een veel te groot drama van maakt, ge moet uw dingen eens herlezen zeg...

Voor 't zelfde geld woont hij niet op een boerderij ofzo waar die katten vrolijk rondlopen en goed te eten krijgen. Moest ik in die situatie zitten zou ik die katten ook laten doen in plaats van ze te laten steriliseren/castreren en een kat vanuit een asiel te halen.

boogje

Legacy Member
Arifiene zei:
Nee, daar ben je (al dan niet deze keer) niet correct. De eerste 3 keer heb ik het hem allemaal rustig uitgelegd, dat zijn katten plaats innemen van andere, kattenoverschot, dierenleed etc.
Dan zei hij gwn dat hij/zen ouders het er niet voor over hebben om de katten te laten steriliseren.
Wel, dan moeten ze maar geen katten houden.
Ik ga t niet blijven vriendelijk zeggen. En als hij dan voor de zoveelste keer trots komt verkondigen dat zijn kat WEER bevallen is (en dan nog zegt: chance dat het deze keer maar ene was), dan vind ik dat gewoon schandalig. Die beesten zijn gewoon kweekfabrieken en hij/zen ouders zijn die beesten gewoon niet waard.

Als je het al drie keer hebt uitgelegd zal het de vierde keer wel geen baat hebben. Zijn kat is zijn probleem, punt uit.

@tynoesj: Doom Dragon woont inderdaad op een boerderij. PM me als ik uw gat nog eens moet likken, ty.

Arifiene

Legacy Member
tynoesj zei:
Als jij dit mijzelf belachelijk maken noemt... amai :)

Ik vind gewoon dat je er een veel te groot drama van maakt, wie weet woont hij niet op een boerderij ofzo waar die katten vrolijk rondlopen en goed te eten krijgen. Moest ik in die situatie zitten zou ik die katten ook laten doen in plaats van ze te laten steriliseren/castreren en een kat vanuit een asiel te halen.

Ohja, en omdat ge op een boerderij woont is da allemaal maar goed dan?
Dan mogen ze wel kweken aan de lopende band, ahja, want tis op een boederij.
:wtf:
Of die nu kweken in een huis of op een boerderij, de outcome is precies hetzelfde: teveel katten.

edit: Ik doe er verdorie genoeg voor om er een drama van te maken ook. Kzal ik wel iedere maand 2 kattinnen laten steriliseren op mijn kosten, den doomdragon kweekt er dan gewoon 50 bij op een jaar. Wraakroepend gewoon, zo'n domme mensen.

TimeFtw

Legacy Member
Feänor zei:
Nee.

De ouders van de kittens in het asiel hadden moeten gesteriliseerd zijn. Die van bij ons thuis (En ik veronderstel die van Doom ook) hebben altijd een thuis gevonden.

Als je zo redeneert, moet je ook verder denken. Wie zegt dat de kittens waarvoor jij een thuis vindt, zelf nooit jongen krijgen die in het asiel belanden?
Het is gewoon echt niet nodig om een kat jongen te laten krijgen. Iemand die een kitten wil, moet gewoon naar een asiel gaan, daar krijgen ze elk jaar duizenden jonge kittens binnen die nooit een thuis vinden.
En daarom ben ik ook enorm tegen winkels die jonge katten en honden verkopen. Het is imo schandalig dat mensen geld verdienen met jonge dieren die ze vaak slecht behandelen, terwijl er duizenden in een asiel zitten. En nog erger is dan de perceptie die bij veel mensen heerst dat dieren die uit een dierenwinkel komen 'beter' zouden zijn dan dieren uit een asiel.
We hebben zelf een hond geadopteerd (ze ziet er ongeveer zo uit, maar ze is in feite een mengeling van veel verschillende rassen), die door een winkel verkocht was aan mensen die verteld werden dat het een fox was, met officiële papieren en een navenant prijskaartje er aan verbonden. Van zodra bleek dat het totaal niet om een fox ging, mocht het beest bij een dierenarts om een spuitje te krijgen :ironic: Dierenarts heeft ons dan gebeld en sindsdien woont ze nog steeds hier.
Ziezo dat was meteen mijn huge ergernis van de dag :p

tynoesj

Legacy Member
Arifiene zei:
Ohja, en omdat ge op een boerderij woont is da allemaal maar goed dan?
Dan mogen ze wel kweken aan de lopende band, ahja, want tis op een boederij.
:wtf:
Of die nu kweken in een huis of op een boerderij, de outcome is precies hetzelfde: teveel katten.

edit: Ik doe er verdorie genoeg voor om er een drama van te maken ook. Kzal ik wel iedere maand 2 kattinnen laten steriliseren op mijn kosten, den doomdragon kweekt er dan gewoon 50 bij op een jaar.
Dat is uw eigen keus dat gij daar geld aan geeft hé serieus.

Ik zei dat van die boerderij omdat ik vind dat 10 katten op een boerderij properder/diervriendelijker is dan 10 katten in een flat ofzo.

't Is duidelijk dat uw hartje serieus katgevuld is. Ge klinkt net als iemand van de gemeente die hele dagen vuilnis moet rapen, die aan 't afgeven is aan iemand die zijn papierke van zijn lekstok op straat smijt.

Dat is 't leven, 't leven is oneerlijk en zal nooit gaan zoals 't moet, de een doet veel werk voor iets terwijl de ander in principe dat werk helemaal tegenstrijd.

RB26DETT

Legacy Member
Zeg Arifiene, wat kost het eigenlijk om een kat te laten steriliseren?
(gewoon even ter info, ik heb geen katten)

Arifiene

Legacy Member
tynoesj zei:
Dat is uw eigen keus dat gij daar geld aan geeft hé serieus.

Ik zei dat van die boerderij omdat ik vind dat 10 katten op een boerderij properder/diervriendelijker is dan 10 katten in een flat ofzo.

't Is duidelijk dat uw hartje serieus katgevuld is. Ge klinkt net als iemand van de gemeente die hele dagen vuilnis moet rapen, die aan 't afgeven is aan iemand die zijn papierke van zijn lekstok op straat smijt.

Dat is 't leven, 't leven is oneerlijk en zal nooit gaan zoals 't moet, de een doet veel werk voor iets terwijl de ander in principe dat werk helemaal tegenstrijd.
Ja, en een kat nemen is OOK uw eigen keus. En als ge niet van plan zijt om die te verzorgen zoals het moet, dan moet ge geen nemen, das toch simpel.
10? Hij heeft er wss 10, maar hij produceert er meer dan 10 ze op een jaar, en die kleintjes maken weer kleintjes (lees maar es de link die ik net gepost had).

Mijn hartje is idd op dieren gericht. Dat komt vooral door domme mensen. En imo kunt ge véél weten over mensen door te kijken hoe ze hun dieren behandelen.

Trek jij het maar int belachelijke, ik weet tenminste dat ik iets goed doe, en tis niet jouw plaats om daarop af te geven.
Tis niet omdat het leven oneerlijk is, dat ge niets moogt zeggen op de idioten die het leven oneerlijk maken.
RB26DETT zei:
Zeg Arifiene, wat kost het eigenlijk om een kat te laten steriliseren?
(gewoon even ter info, ik heb geen katten)
Hangt af van dierenarts tot dierenarts, maar het schommelt meestal rond de 120 euro. Wij krijgen een (kleine) korting als vereniging, want anders zou het al helemaal niet meer betaalbaar zijn.
Kater castreren kunt ge meestal al voor 50-60 euro.

|) ][ |V| ][

Legacy Member
Feänor zei:
Ik stel voor dat we een verbod invoeren op het krijgen van kinderen in het rijke Westen zodat we de vele Afrikaanse weeskindjes kunnen adopteren.

De werkloosheid zou wel enorm stijgen!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan