Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 7

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Proim

Legacy Member
Mijn pa vertelde mij daarnet wat ik zou moeten betalen vooraleer ik alles zou kunnen overerven moesten mijn beide ouders nu sterven op het moment dat er niets geregeld is van zo'n zaken, ik schrok er toch even van :/

Skipze

Legacy Member
Gij zijt toch hunnen zoon he? : /
Want normaal is da dan ni zoveel ze, das vooral veel als da bijvoorbeeld de tante van u pa is en die gaat dood en u pa is den enige erver, dan is da pak rond de 70% belastingen...

Bubbling Zombie

Legacy Member
Proim zei:
Mijn pa vertelde mij daarnet wat ik zou moeten betalen vooraleer ik alles zou kunnen overerven moesten mijn beide ouders nu sterven op het moment dat er niets geregeld is van zo'n zaken, ik schrok er toch even van :/

ja, onze pa en ik hebben ook regelmatig van die gesprekken :wtf:

^MystiQ

Legacy Member
Hier thuis is alles geregeld als mijn ma plotseling eens moest overlijden :)

Dennoman

Legacy Member
Hier ook met beide ouders, geregeld via verzekeringen en notaris. Aandeel van mijn vader in de zaak zou doorverkocht worden aan zijn compagnon en dat geld wordt vervolgens verdeeld onder mij en mijn broer. De privéfondsen natuurlijk ook, maar het is voornamelijk van het geld in de zaak dat wij het moeten hebben. Mijn vader heeft ook een vrij omvangrijke levensverzekering.

Swat, hoezeer ik ze soms kan verwensen, hoeft dat toch voor mij niet allemaal per se :p

Carrion

Legacy Member
Dennoman zei:
Hier ook met beide ouders, geregeld via verzekeringen en notaris. Aandeel van mijn vader in de zaak zou doorverkocht worden aan zijn compagnon en dat geld wordt vervolgens verdeeld onder mij en mijn broer. De privéfondsen natuurlijk ook, maar het is voornamelijk van het geld in de zaak dat wij het moeten hebben. Mijn vader heeft ook een vrij omvangrijke levensverzekering.

Swat, hoezeer ik ze soms kan verwensen, hoeft dat toch voor mij niet allemaal per se :p

Ok, we weten dus waar hier op 9lives hier het geld zit :cool:

Tr1ploid

Legacy Member
=[KO]=;12272609 zei:
In plaats van te betogen voor hun eigenlijke ideeën gaan ze betogen tegen andersgezinden. Iedereen heeft het recht op een mening, betogen tegen iemands mening zonder je eigen ideeën door te willen drukken is verschrikkelijk marginaal en kortzichtig.
Absurd... voor een bepaald idee opkomen is ALTIJD ingaan tegen andere ideeën. Door tegen het NSV te betogen komen ze juist WEL uit voor hun eigen standpunten. Vergelijking: Betogen tegen ongelijke rechten is hetzelfde als betogen voor gelijke rechten. Betogen voor Vlaanderen betekent hier quasi altijd ook betogen tegen Wallonië. Betogen tegen het feit dat een club die zij als erg conservatief, onverdraagzaam en fascistisch geïnspireerd beschouwen, zomaar aanvaard wordt in Gent (zie het initieel toelaten op de Blandijn, standje op Kick-Off,...) kun je dus evengoed beschouwen als betogen voor progressiviteit, verdraagzaamheid en tegen racisme (volgens hetgeen wat zij dus vinden van het NSV)

spray-bunny

Legacy Member
Tr1PloiD zei:
Absurd... voor een bepaald idee opkomen is ALTIJD ingaan tegen andere ideeën. Door tegen het NSV te betogen komen ze juist WEL uit voor hun eigen standpunten. Vergelijking: Betogen tegen ongelijke rechten is hetzelfde als betogen voor gelijke rechten. Betogen voor Vlaanderen betekent hier quasi altijd ook betogen tegen Wallonië. Betogen tegen het feit dat een club die zij als erg conservatief, onverdraagzaam en fascistisch geïnspireerd beschouwen, zomaar aanvaard wordt in Gent (zie het initieel toelaten op de Blandijn, standje op Kick-Off,...) kun je dus evengoed beschouwen als betogen voor progressiviteit, verdraagzaamheid en tegen racisme (volgens hetgeen wat zij dus vinden van het NSV)
'k vind het grappig hoe je een ANTI-nsv betoging uitlegt als een uiting van verdraagzaamheid. Het is net dé uiting van onverdraagzaamheid tov andersdenkenden.
Een anti-betoging houden op dezelfde dag dat de pro-betoging wordt gehouden is een loutere uitdrukking van de wil om fysieke confrontatie aan te gaan.

Je zou een punt gehad hebben indien de anti-nsv betoging 'verdraagzaamheidsbetoging' had geheten ofzo, DAT zou een positief project zijn.

Dennoman

Legacy Member
spray-bunny zei:
'k vind het grappig hoe je een ANTI-nsv betoging uitlegt als een uiting van verdraagzaamheid. Het is net dé uiting van onverdraagzaamheid tov andersdenkenden.
Een anti-betoging houden op dezelfde dag dat de pro-betoging wordt gehouden is een loutere uitdrukking van de wil om fysieke confrontatie aan te gaan.

Je zou een punt gehad hebben indien de anti-nsv betoging 'verdraagzaamheidsbetoging' had geheten ofzo, DAT zou een positief project zijn.
Hangt er natuurlijk serieus vanaf waartegen je betoogt. Ik heb er weinig problemen mee dat er specifiek tegen intolerantie wordt betoogd en ik slaap er geen nacht minder van als daarvoor een paar ruiten sneuvelen. Ik promoot echter het geweld niet en daarom betoog ik ook zelf niet mee, maar da's dan ook de enige reden.

Als een naamsverandering je al gelukkig zou maken, zal ik het eens voorstellen aan de lokale jongerenclub van de PvdA :') 't Is ook grappig hoe de rechtsen dan meteen beginnen over hun "recht op vrije meningsuiting". Ten eerste oefenen ze dat recht uit, want ze betogen evenzeer als hun linkse tegenhangers en ten tweede: intolerantie is een mening waar sowieso reactie op zal komen en dus oefent de tegenpartij ook dat recht uit. Er zou pas géén vrije meningsuiting zijn als er geen linkse tegenbetoging was, dus m.a.w. zou rechts zoals altijd enkel tevreden zijn wanneer ze hun eigen mening mogen uiten en de rest braafkes zijn klep houdt, zoals altijd in de geschiedenis het geval is geweest.
DieselPower zei:
Wanneer gaat die hanekesnest in feite door?
Dat wisselt nogal sterk voor zover ik het me herinner, maar ik dacht altijd in het tweede semester.

Joeshoe

Legacy Member
Leerkracht afwezig zonder te laten weten op voorhand, nu zit ik hier met mijn duimen te draaien de komende 2 uur ._. Te vroeg om op café te gaan en te weinig tijd om terug naar huis te gaan.

Dennoman

Legacy Member
JoeCatshoe zei:
Leerkracht afwezig zonder te laten weten op voorhand, nu zit ik hier met mijn duimen te draaien de komende 2 uur ._. Te vroeg om op café te gaan en te weinig tijd om terug naar huis te gaan.
Moet ge daarom "op café"? Kunt ge ni gwn iets drinken op een terraske? :/

Stancke

Legacy Member
JoeCatshoe zei:
Leerkracht afwezig zonder te laten weten op voorhand, nu zit ik hier met mijn duimen te draaien de komende 2 uur ._. Te vroeg om op café te gaan en te weinig tijd om terug naar huis te gaan.

Bij mij is't iedere dag van dat -_-

Joeshoe

Legacy Member
Mja ik zit in sint kattelijne op school, hier zijn geen gezellige terraskes :p
Nuja, kheb hier ne laptop, ik overleef het wel.

Dennoman

Legacy Member
JoeCatshoe zei:
Mja ik zit in sint kattelijne op school, hier zijn geen gezellige terraskes :p
Nuja, kheb hier ne laptop, ik overleef het wel.
Is er een hogeschool daar? Tiens.

Ah, De Nayer zie ik op de wiki.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan