Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 6

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

u4ea

Legacy Member
Math'ke zei:
Wat is da nu voor zever, ik krijg ook geen zakgeld van thuis uit hoor, werken in het weekend voor mijn centen ja. En ja ik ben student :)

niet iedereen kan da combineren he

Timmos

Legacy Member
lilpunk zei:
net te horen gekregen dat ik, omdat ik 18 geworden ben, geen zakgeld meer krijg van m'n ouders.

'je moet maar gaan werken voor je geld'

:wtf:
Ik heb nooit zakgeld gekregen :):)

Cerulean

Legacy Member
wim_gunner zei:
niet iedereen kan da combineren he

Zever. Gezever.

Als ge wilt kunt ge dat goed genoeg.
Ik heb 3 jaar hogere studies gedaan, en elke week in die 3 jaar weekendwerk gedaan, nachtwerk. Ik verdiende er 500-600 euro per maand mee.
Maarja, ik deed er moeite voor he, tegenwoordig wordt er rap gedacht dat alles vanzelf moet gaan.

Muismat

Legacy Member
Cerulean zei:
Zever. Gezever.

Als ge wilt kunt ge dat goed genoeg.
Ik heb 3 jaar hogere studies gedaan, en elke week in die 3 jaar weekendwerk gedaan, nachtwerk. Ik verdiende er 500-600 euro per maand mee.
Maarja, ik deed er moeite voor he, tegenwoordig wordt er rap gedacht dat alles vanzelf moet gaan.

Wat is dat nu voor een kortzichtige redenering? Ik vind dat als je ouders het kunnen veroorloven & je zelf wat verantwoordelijkheidszin hebt (i.e. u studies serieus neemt & geen gat in u hand hebben) dat het niet meer dan normaal is dat ze u studies betalen & zakgeld geven.

Ik vind dat je je kinderen krediet moet geven, tot het moment dat ze echt ervan profiteren en dan de kraan dichtdraaien. De studententijd is iets wat iedereen moet meemaken, en als je dan al moet gaan werken gewoon omdat je ouders je "geen zakgeld willen geven" dan vind ik dat maar plattekes.

Ik heb het dus voor alle duidelijkheid niet over vakantiejobs hé, ik vind het dan weer wel niet meer dan normaal dat jongeren hun eigen reizen betalen & daarvoor gaan werken.

Fré_

Legacy Member
ik kreeg wel pas van mijn 16e zakgeld. (25 per maand)

en nu valt dat al weg. en ja, ik studeer nog (ga nu naar het zesde en daarna sowieso hogeschool)

plus, mijn ouders hebben me zowat gepusht om verder te voetballen dit seizoen. als ik dan nog de zaterdag moet werken heb ik gewoon NIKS meer aan m'n weekend want

-vrijdag training : daarna ben ik moe en wil ik ofwel chillen ofwel gans opt gemak nog een stapke zetten. als ik de zaterdag moet werken zit uitgaan er al niet echt meer in dus.
-zaterdag werken : uitgaan zit er niet in want ik moet de zondag vroeg opstaan, want om 9u15 match.

en de zondag na de match ben ik meestal ook nog te tam om iets te doen, dan lig ik gewoon in m'n bed/zetel films te kijken of wat te gamen.

deathsythe

Legacy Member
Cerulean zei:
Zever. Gezever.

Als ge wilt kunt ge dat goed genoeg.
Ik heb 3 jaar hogere studies gedaan, en elke week in die 3 jaar weekendwerk gedaan, nachtwerk. Ik verdiende er 500-600 euro per maand mee.
Maarja, ik deed er moeite voor he, tegenwoordig wordt er rap gedacht dat alles vanzelf moet gaan.

welke richting?
en niet voor iedereen is het combineerbaar en zeker niet nachtwerk.

Iemand

Legacy Member
Math'ke zei:
Wat is da nu voor zever, ik krijg ook geen zakgeld van thuis uit hoor, werken in het weekend voor mijn centen ja. En ja ik ben student :)
Dan mag ik blij zijn dat het in mijn familie anders is ^^
Ik doe een vakantiejob, evt wat onder het jaar en krijg zakgeld (40 per maand)

Moet er mn uitgang mee financieren en mijn nafte =)

Cerulean

Legacy Member
Muismat zei:
Wat is dat nu voor een kortzichtige redenering? Ik vind dat als je ouders het kunnen veroorloven & je zelf wat verantwoordelijkheidszin hebt (i.e. u studies serieus neemt & geen gat in u hand hebben) dat het niet meer dan normaal is dat ze u studies betalen & zakgeld geven.

Ik vind dat je je kinderen krediet moet geven, tot het moment dat ze echt ervan profiteren en dan de kraan dichtdraaien. De studententijd is iets wat iedereen moet meemaken, en als je dan al moet gaan werken gewoon omdat je ouders je "geen zakgeld willen geven" dan vind ik dat maar plattekes.

Ik heb het dus voor alle duidelijkheid niet over vakantiejobs hé, ik vind het dan weer wel niet meer dan normaal dat jongeren hun eigen reizen betalen & daarvoor gaan werken.

Waarom is dat kortzichtige zever?
IK vind het kortzichtige zever dat sommigen de combinatie van studies en weekendwerk als onmogelijk beschouwen.
Mijn ouders gaven mij tot dan nog altijd zakgeld, ik heb zelf die keuze gemaakt, omdat 500-600 euro door te werken > dan 10 euro zakgeld per week.
Voor de kosten van mijn studies waren we overeengekomen om elk de helft te betalen.
Ik vind het maar normaal dat ouders uw grootste steun moeten zijn tijdens uw studies, dus volgens mij hebt ge me een beetje verkeerd begrepen.

deathsythe zei:
welke richting?
en niet voor iedereen is het combineerbaar en zeker niet nachtwerk.

Toegepaste informatica-Multimedia

Ik stond elke vrijdag op om 6u om naar school te gaan. Om 19u was ik thuis, tegen 20u had ik gedaan met eten. Om 21u moest ik naar mijn werk vertrekken om om 22u te beginnen, en om 6u te stoppen. Om 7u lag ik eindelijk in bed.
Sommigen beschouwen dat allicht als onmogelijk ja, en die beschouw ik dan als tamzakken.

Hekje#

Legacy Member
Sommige mensen hebben nog een leven op een vrijdag.
Nogal een geluk dat ik goede ouders heb.

Troj

Legacy Member
Tegenwoordig is het toch o zo moeilijk om te begrijpen dat er ouders zijn die hun kinderen liever gewoon een vakantiejob laten doen, en verder tijdens het jaar zelf voor de kosten van hun kind instaan. En vrijwel elke jongere doet wel een vakantiejob - alleszins veel meer dan vroeger.
Waarom zijn die dan meteen profiteurs of tamzakken? Goed voor hen.

En ik ben het kind van ouders die uit vrije wil geen cent betalen voor mij.

Troj

Legacy Member
Ik had het niet specifiek op u. Ik hoor gewoon de laatste tijd veel dat mensen die van thuis uit alles betaald krijgen, profiteurs genoemd worden. Als die ouders zich dat kunnen veroorloven, wat is daar dan mis mee?
Sommigen hebben nu eenmaal geluk met hun ouders, ik ga daar dan niet zo overdreven jaloers op reageren.

Ik heb wel een paar kennissen die het dan nodig vinden om tegen mij te komen klagen dat ze hun derde vakantie dat jaar thuis niet betaald krijgen, als ze mijn situatie kennen. Dan deel ik kletsen uit :p.

Cerulean

Legacy Member
Troj zei:
Ik had het niet specifiek op u. Ik hoor gewoon de laatste tijd veel dat mensen die van thuis uit alles betaald krijgen, profiteurs genoemd worden. Als die ouders zich dat kunnen veroorloven, wat is daar dan mis mee?
Sommigen hebben nu eenmaal geluk met hun ouders, ik ga daar dan niet zo overdreven jaloers op reageren.

Ik heb wel een paar kennissen die het dan nodig vinden om tegen mij te komen klagen dat ze hun derde vakantie dat jaar thuis niet betaald krijgen, als ze mijn situatie kennen. Dan deel ik kletsen uit :p.

Ok, ik dacht dat het als reactie was op mij :p maar dan kan ik wel akkoord gaan met bovenstaande...

LeSec

Legacy Member
Cerulean zei:
Toegepaste informatica-Multimedia

Ik stond elke vrijdag op om 6u om naar school te gaan. Om 19u was ik thuis, tegen 20u had ik gedaan met eten. Om 21u moest ik naar mijn werk vertrekken om om 22u te beginnen, en om 6u te stoppen. Om 7u lag ik eindelijk in bed.
Sommigen beschouwen dat allicht als onmogelijk ja, en die beschouw ik dan als tamzakken.

Mja, niet iedereen volgt toegepaste informatica-multimedia natuurlijk.
Sommigen hebben gewoon pakken meer werk waardoor er echt geen tijd meer overschiet om bij te verdienen. Alsge dat niet kunt inzien, tjah...

Troj

Legacy Member
Cerulean zei:
Ok, ik dacht dat het als reactie was op mij :p maar dan kan ik wel akkoord gaan met bovenstaande...

Ja, verwijder anders uw comment, nu lijkt het alsof ik gesprekken met mezelf voer :sop:.

Bosvos

Legacy Member
ik ben het beu om andermans fouten te moeten oplossen.
2 op 1 dag dan nog wel. Ik vraag ons ma 2 dunne houten platen mee te brengen van de brico (ge weet wel zoiets gelijk de achterkant van ikeakasten :p) omdat zoiets nogal moeilijk te vervoeren valt op de fiets. Ik zeg duidelijk 78 op 75 cm. Die platen moesten dienen als achterkant van een TV meubel, ik ging iets ineens knutselen zodat de draden bedekt zijn.
Madam heeft blijkbaar zelf nog eens willen meten voor alle zekerheid, gevolg: platen zijn te groot en hier is geen enkele deftige zaag te bespeuren.

Probleem 2: ik moest de fiets van mijn zus te koop zetten, vandaag komt er iemand achter, ik ging nog wat vijzen vastzetten en dingen eraf halen die toch in de weg hangen (zoals de houders voor lichten op batterijen). Madam wou dat blijkbaar ook zelf doen. Gevolg: ze heeft de reflectoren eraf gehaald en de ketting ligt er af. En geloof me, die reflectoren zijn een bitch om er terug op te zetten.

Kortom, al da werk voor praktisch niks.

Cerulean

Legacy Member
Lichtpuntje tussen al mijn ergernissen:
Ik heb opgemerkt dat franstalige jobstudenten (dikwijls buitenlandse) in Brussel bijna altijd meer moeite doen om mij in 't Nederlands te bedienen dan de oudere mensen die daar vast werken. En dat apprecieer ik :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan