Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 5

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Tha_nOn

Legacy Member
KizZamP- zei:
Ze namen aan dat we die toets niet gingen moesten meemaken aangezien we in die les (waarbij wij dus niet waren) nog leerstof kregen voor die toets.

Door samenloop van de omstandigheden. Hij had een geschil met een andere lerares. Zij zei meermaals (gemeend) "mislukte lul" tegen hem. Op een bepaald moment kreeg hij een nota en aangezien hij 18 is, is hij 100% gewettigd om zijn eigen handtekening te zetten wat hij dus deed. Zij schreef na "Geachte" nog "ouders" bij om hem ambeteren waarop hij "laffe hond" zei. Voor zover ik weet is "mislukte lul" erger dan laffe hond + moet de leerkracht het voorbeeld geven.

zelfs al denken ze dat ge dat niet moet maken, ge laat da toch ffkes weten? ik vind da geen excuus ze

en de zever van uwe maat is ook belachelijk, zelfs al doen leerkrachten zo houdt dan toch uwe mond en ga klagen bij de bevoegde instanties ipv het erger te maken
(en ookal is uwe maat 18 als hij da al ni was int begin vant jaar en zelf iets heeft getekend int begin dan nog moeten de ouders tekenen, int begin vant jaar moet ge ergens uw handtekening zetten en das de handtekening die ze moeten terugvinden op alle rapporten/agenda's)
en ouders bijschrijven om hem te ambeteren? kvind maar logisch dat ge een nota richt aan de ouders, das ook de bedoeling van ne nota

Iemand

Legacy Member
Haha,

Bij mij zou het niet pakken dat gezever :) Ik zou het vlakaf vragen of hij zijn woede omdat hij thuis aandacht te kort krijgt op de klas moet uitwerken.

Dennoman

Legacy Member
Iemand zei:
Haha,

Bij mij zou het niet pakken dat gezever :) Ik zou het vlakaf vragen of hij zijn woede omdat hij thuis aandacht te kort krijgt op de klas moet uitwerken.
Dan hebde uwe zeg gedaan ja, maar zou weleens willen zien wat de gevolgen daarvan zijn :')

KizZamP-

Legacy Member
h0pje zei:
Ah nee zekerst, tis te zien of ze werken met herexamens of buispunten. Als je je herexamen ook verpest heb je het zitten en als je teveel buispunten hebt ist ook van da.

*edit* @hierboven: voor het Dutroux-tijdperk was zelfs dat nie mogelijk. Toen mijn ma nog stage liep in een school was er een leerkracht die altijd onder de rokjes van de meisjes zat te voelen en hij zei letterlijk: "Jullie kunnen hier helemaal niets aan doen, ik heb mijn anciënniteit." En inderdaad, die is nooit gestraft geweest, echt ziek.

Het werkt inderdaad met buispunten en (het schijnt) is het "moeilijk" om te buizen.

Tha_nOn zei:
zelfs al denken ze dat ge dat niet moet maken, ge laat da toch ffkes weten? ik vind da geen excuus ze

en de zever van uwe maat is ook belachelijk, zelfs al doen leerkrachten zo houdt dan toch uwe mond en ga klagen bij de bevoegde instanties ipv het erger te maken
(en ookal is uwe maat 18 als hij da al ni was int begin vant jaar en zelf iets heeft getekend int begin dan nog moeten de ouders tekenen, int begin vant jaar moet ge ergens uw handtekening zetten en das de handtekening die ze moeten terugvinden op alle rapporten/agenda's)
en ouders bijschrijven om hem te ambeteren? kvind maar logisch dat ge een nota richt aan de ouders, das ook de bedoeling van ne nota

Hij was al 18 aan het begin van het schooljaar. En ik begrijp niet goed wat eigenlijk het "nut" is van nota's, denken ze echt dat ouders gaan straffen voor zoiets? We leven niet meer in de jaren stillekes eh.

Tha_nOn

Legacy Member
so? tis niet omdat gij of uwe maat het nut niet inzien van nota's dat ge daarover zo moeilijk moet doen eh?

en heeft hij zelf dat blad of wat dat ook is bij jullie getekend of hebben zijn ouders dat gedaan? (dan maakt het al niet veel uit of hij nu al 18 was of niet ze)

en eerlijk gezegd zal er ook wel al meer voorgevallen geweest zijn tussen hem en die leerkracht eh, ze gaat hem ni voor niets beginnen uitschelden (en da kan iets simpels als zijn houding zijn tegenover haar waar dat gij waarschijnlijk totaal geen problemen inziet)

tuesadorable

Legacy Member
Ik heb ook in een bepaalde Sint-Joris gezeten, maar dan elders, en ik heb ook keiharde miserie gehad met de leerkrachte van Nederlands. Ze noemde me iemand met twee persoonlijkheden tijdens een examen Frans. De directie kon hier niets aan doen, zeiden ze. De ironie is dat ze zelf anorexia had/heeft en ooit eens is gepakt door een leerling/vakantiejobber in de Aldi toen ze een reiskoffer had gevuld met hemden en enkel de koffer wou betalen.

Ik wou iets doen met talen, maar dan ben ik echt overgeschakeld naar wetenschappen - ook al was ik er keihard op gefaald in't middelbaar. En zie nu, ik heb al één diploma.

Gewoon ff doorbijten man!

Mijn ergernis: door het sporten heeeel weinig ijzer in mijn bloed, dus ik moet dringend beginnen met ijzer te nemen. Raar genoeg voel ik me niet moe en dergelijke, waarom vertelt mijn lichaam me dit niet eerder. :/

Dennoman

Legacy Member
KizZamP- zei:
Het werkt inderdaad met buispunten en (het schijnt) is het "moeilijk" om te buizen.
Hangt er vanaf wat ge doet hé. Ik deed Latijn-Moderne Talen, met als nadeel dat ik nogal veel "hoofdvakken" had waarop ik niet mocht buizen, toch veel meer dan de mensen die Latijn-Wiskunde deden bijvoorbeeld, die hadden letterlijk maar twee hoofdvakken, terwijl ik er meerdere had die zwaarder door gingen tellen.

Ik moest het bvb. niet riskeren om zwaar te buizen op Nederlands, Frans, Engels, Duits of Latijn, want ik zou het ook ferm vlaggen hebben gehad. Gelukkig interesseren taalvakken me mateloos en was ik ook altijd goed door :)

Preske

Legacy Member
SweetEmmaRose zei:
Degoutant LUUUUUUUUID MRI machine en achterlijke verpleegster die den koptelefoon ni deftig kan opzette.

Heb ik net mn gehoor terug en dan zetten ze me in zo'n machine, geweldig.

Kweet nogaltijd ni wa dak met school moet aanvangen, gewoon die opdrachten doen en enkele examens skippen en in augustus doen zeker? Morge es met die achterlijke ombuds gaan prate.

Is er na echt geen enkele instantie die dit kan oplosse?

gij krijgt tenminste nog een hoofdtelefoon

Starrk

Legacy Member
Het weer, die hitte zonder zon. Ik haat het, echt ik haat het.

Wanneer gaat het vriezen :sad:

ClayDavis

Legacy Member
Tha_nOn zei:
zelfs al denken ze dat ge dat niet moet maken, ge laat da toch ffkes weten? ik vind da geen excuus ze

en de zever van uwe maat is ook belachelijk, zelfs al doen leerkrachten zo houdt dan toch uwe mond en ga klagen bij de bevoegde instanties ipv het erger te maken
(en ookal is uwe maat 18 als hij da al ni was int begin vant jaar en zelf iets heeft getekend int begin dan nog moeten de ouders tekenen, int begin vant jaar moet ge ergens uw handtekening zetten en das de handtekening die ze moeten terugvinden op alle rapporten/agenda's)
en ouders bijschrijven om hem te ambeteren? kvind maar logisch dat ge een nota richt aan de ouders, das ook de bedoeling van ne nota

Bevoegde instanties laat me ni lachen :/

Tha_nOn

Legacy Member
het is beter dan tegen uwe leerkracht te beginnen en zo situaties gelijk tees te krijgen eh, zelfs al ist nen eikel

Babs

Legacy Member
KizZamP- zei:
Sint-Joris aan steendam (gent)

Welke leerkracht?
Heb daar ook nog gezeten, maar over mijn leerkrachten Nederlands daar heb ik eigenlijk niks dan lof :unsure: Waren meestal nog de beste lessen.

Sorasan

Legacy Member
Arifiene zei:
En wat moet ik zeggen?
'Ja mevrouw tis me opgevallen dat u werkelijk een rotkind hebt dat regelmatig hysterische aanvallen krijgt, kunnen we u daarbij helpen?'

uwe social skills zijn dan ook wel -1 als ge het zo aanbrengt :)

Ge kunt ze bv eens uitnodigen om te gaan eten, of een gezellige buurbabbel beginnen?
Maar hoe jij het verhaal aanbrengt lijkt het me toch wat steun te kunnen gebruiken

Adelbert

Legacy Member
Broek af en eens tegen die leerkracht zijn kaak swaffelen, tga direct gedaan zijn

laurensvd

Legacy Member
Bestuur doen van een vereniging is heel leuk tot je het financieel jaarverslag moet beginnen klussen :(

lammeken

Legacy Member
Ik heb juist een facebook pagina aangemaakt om foto's te kunnen zien.
Zo ingewikkeld dat dat is :crazy:

h0pje

Legacy Member
laurensvd zei:
Bestuur doen van een vereniging is heel leuk tot je het financieel jaarverslag moet beginnen klussen :(

3 euro'tjes voor de vereniging, een euro'tje voor Laurens, 3 euro'tjes voor de vereniging, ...

Fré_

Legacy Member
boekbespreking moeten schrijven over een boek da ge nie gelezen hebt.

en nee, ik vind er geen op internet.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan