Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 46

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

zarathustra

Legacy Member
Lakigigar zei:
Denk je dat ik kan gaan slapen. Dan blijf ik uren aan een stuk wakker, maar ik ga naar ted kijken, dan word ik vanzelf wel moe.

babysteps eh laki. Dat is nu iets dat relatief simpel op te lossen is. Je gaat pakweg slapen om 0:00 ( ga in uw bed liggen, zonder schermen of ander licht) en zet de wekker om 08:00. en de eerste paar nachten ga je misschien niet in slaap vallen en doodmoe zijn als je om 8 uur moet opstaan, dat zal snel opgelost zijn.

Natuurlijk het ideaal hier is dat je een soort van onbreekbare afspraak hebt zodat je om 8 uur *moet* opstaan, want nu zal het puur op wilskracht moeten gebeuren. Je moet natuurlijk het wel kunnen opbrengen om een paar nachten wakker te liggen.

Booka Shade

Legacy Member
Laatste bericht van Lakigigar:
Lakigigar zei:
Ik heb bepaalde dingen gezegd die ongepast zijn. Ik was gewoon een beetje teleurgesteld door de werking van mijn politieke partij, en dat zal wellicht niet uniek zijn aan de partij waar ik nu zit. Ik stelde er me wellicht veel meer van voor dan dat het echt was (al heb ik echt ook nog maar twee mensen ontmoet, en die vielen allebei een beetje tegen). Ik had eigenlijk nooit de ambitie om echt (op dit moment) actief iets te gaan doen, maar ik word wel gepusht, en dat is volgens mij toch niet echt een goede manier (of juist wel?). Anyway, op dit moment heb ik gewoon niemand iets te bieden. Dat kan misschien nog veranderen, maar realistisch gezien toch zeker niet op korte termijn, en ik loop wel vaker wat te hard van stapel. Ik heb zeker en vast respect voor bepaalde mensen, maar ik ben ook overtuigd van mijn ideologie. Ja, ik geloof er niet in dat het kapitalisme of het huidige systeem adequaat genoeg is om klimaatverandering aan te pakken, en ja, dat maakt me enorm zorgen. En het stoort me dat ik er niet meer aan kan doen, of niet de energie / sociale vaardigheden heb om me op een normale manier te kunnen inzetten, in plaats van campagne te voeren op het internet. Enja het is duidelijk dat kapitalisme aka neoliberalisme niet werkt, althans voor mij. Voor mij staat dat gelijk aan sociaal darwinisme. De manier waarop ik mij voel is soms als het zijn van een untermensch, ten opzichte van anderen. Vandaar dat Sooth Awful eigenlijk nog de beste raad van al zei, maar dat is niet zo makkelijk, want ik trek me juist heel hard aan wat anderen van me zeggen en ben op dat vlak reactief. Ja, als ik louter naar mijn kunnen kijk en naar mijn intellect, dan heb ik de kwaliteiten om heel veel aan te kunnen. Alleen draait het in het leven nu niet bepaald om intellect, en zijn alle andere facetten die erbij komen kijken, factoren die het gewoon extreem moeilijk en vermoeiend maken, en zal het wellicht gewoon niet haalbaar zijn om dat te doen. Ik had de mentale kracht niet voor een middelbaar diploma, dus laat staan voor een universitaire opleiding. De intellectuele capaciteit heb ik ervoor, dat weet ik. Misschien overschat ik ze, maar zelf heb ik vaak het gevoel dat ik het lang onderschat had. Dat ik op dat vlak een beetje trots heb en zelfvertrouwen, kan echt geen kwaad. Het is misschien het enige dat ik heb of me gegeven is. En op zich bestaat er ook iets als te intelligent zijn, of niet evenwichtig intelligent. Ik denk dat ik het allermooiste bewijs dat je met alleen intellect niets maar dan ook niets zal bereiken in het leven. Motivatie en wilskracht is zoveel belangrijker. En voor een universitaire opleiding heb je ook gewoon veel sociale vaardigheden nodig om het mentaal een beetje draagbaar te maken. Het is een project van jaren aan een stuk dat je aangaat.

Ik heb trouwens lange tijd deftige discussies proberen aangaan in pol & actua, maar de manier waarop sommigen je aanpakken is gewoon enorm hard, terwijl het niveau van de discussies zelfs zonder mijn inbreng niet veel verder gaat dan: "groen is een migrantenpartij", of dat er wereldvreemde mensen rondlopen die in het Amerikaanse topic plots maar even komen rondzeiken: "Trump doet het toch goed." En dan heb ik het nog niet over al die zinloze klimaatdiscussies waar de helft gewoon sceptisch is op dit forum, en me telkens verbauwereert. Misschien gaat het met mij niet goed, maar met mijn overtuiging is niets mis, en ik weet wel degelijk waarover ik spreek. Ik heb er zelfs spijt van dat ik me ervoor ben inzetten, omdat het ook aan mijn eigen energie en "geluk" vreet, terwijl ik niet de macht heb om er iets aan te doen, en het in onze menselijke aard zit om op dat vlak niet naar onze eigen omgeving kijken.

Vannacht maar vier uur geslapen (3u in bed gelegen, en van 4 tot iets voor 8 geslapen). Die slaapproblemen zijn echt al drie jaar aanwezig, niet dat ik niet goed slaap, maar wanneer er iets is dat mijn slaap stoort, krijg ik problemen (zeker bij stress, nervositeit, ... ). Al voelde ik me nu ook wel (begrijpelijk) echt niet goed. Ik droom voor een stressloze maatschappij, maar dat zal wel een utopie zijn. Ik denk niet dat ik ooit nog een minuut langer stress wil beleven, en als er iets is wat wij doen, dan is het wel telkens deadlines halen, naar de klok kijken en is ons hele leven bepaald door (ongeschreven) regels en verwachtingen, en waar je verplicht wordt om altijd bereikbaar te zijn, en nooit nog een moment voor jezelf te hebben en waar mensen meer oog hebben voor hun smartphone dan voor echt sociaal contact.

Laatste wat ik erover zeg, en ik heb ook gevraagd om mijn account te verwijderen, want ik vind het gewoon absoluut niet houdbaar meer.

Mensen, ik denk dat het nu wel meer dan tijd is om er over op te houden.
Lakigigar heeft problemen die wij op een forum niet kunnen verhelpen en dat zal hij ondertussen wel beseffen.
Vele hebben hem hier tevergeefs al oplossingen aangeboden, maar dan nog is het niet nodig om na te trappen. In deze discussie zullen nooit winnaars of verliezers zijn.
Terug ontopic dus met de "leuke" dagdagelijkse ergernissen!

zarathustra

Legacy Member
Booka Shade zei:
Mensen, ik denk dat het nu wel meer dan tijd is om er over op te houden.
Lakigigar heeft problemen die wij op een forum niet kunnen verhelpen en dat zal hij ondertussen wel beseffen.
Vele hebben hem hier tevergeefs al oplossingen aangeboden, maar dan nog is het niet nodig om na te trappen. In deze discussie zullen nooit winnaars of verliezers zijn.
Terug ontopic dus met de "leuke" dagdagelijkse ergernissen!

ok ,ok

Kinderen die buiten slapen in hun buggy en het regent :( Nu ga ik sporen en natheid in de living hebben als ik de buggy terug binnenpak

Sonny Crockett

Legacy Member
De file hier en daar vermeden; uiteindelijk achter een vuilniskar mogen rijden voor de laatste 6 kilometer.
Bovendien is de koffie op hier op het werk.

Booka Shade

Legacy Member
Sonny Crockett zei:
De file hier en daar vermeden; uiteindelijk achter een vuilniskar mogen rijden voor de laatste 6 kilometer.
Bovendien is de koffie op hier op het werk.

Niets zo irritant dan achter een vuilniskar te moeten rijden onderweg naar het werk. En dat zijn dan nog meestal de dagen dat ik nipt op tijd ga zijn.
Maar die mannen moeten ook hun werk doen zeker..

Sonny Crockett

Legacy Member
Booka Shade zei:
Niets zo irritant dan achter een vuilniskar te moeten rijden onderweg naar het werk. En dat zijn dan nog meestal de dagen dat ik nipt op tijd ga zijn.
Maar die mannen moeten ook hun werk doen zeker..

Natuurlijk, ze zullen wel op elk moment van de dag in iemands weg rijden ...
Maar goed, als het vuil niet wordt opgehaald, dan klagen de mensen evenzeer.

Booka Shade

Legacy Member
Sonny Crockett zei:
Natuurlijk, ze zullen wel op elk moment van de dag in iemands weg rijden ...
Maar goed, als het vuil niet wordt opgehaald, dan klagen de mensen evenzeer.

Een opvatting die ik alleen maar kan beamen.

peppe

Legacy Member
net 2 fietsers gehad die op een rotonde gewoon overstaken zonder te kijken. Ene was constant op haar gsm aant kijken en keek niet eens links of rechts en de andere was gewoon te mottig om te kijken.

En dan maar klagen over aanrijdingen

Tonerider

Legacy Member
Sonny Crockett zei:
Natuurlijk, ze zullen wel op elk moment van de dag in iemands weg rijden ...
Maar goed, als het vuil niet wordt opgehaald, dan klagen de mensen evenzeer.

Er zijn in het verleden al eens een aantal stakingen geweest: men moet dat maar eens googlen. Ik ben blij dat ze rondrijden.

Anyway: is een beetje mijn ergernis: de ergernis van anderen op degene die een essentieel (maar in vele hun ogen een minderwaardig) beroep uitoefenen en vooral als het is omdat ze in hun weg rijden.

Guazala

Legacy Member
Tonerider zei:
Anyway: is een beetje mijn ergernis: de ergernis van anderen op degene die een essentieel (maar in vele hun ogen een minderwaardig) beroep uitoefenen en vooral als het is omdat ze in hun weg rijden.

Goh dat staat los van elkaar he.
Ik respecteer die mannen en hun werk. Ga altijd ne keer vriendelijk knikken als ik ze te voet of per fiets passeer, rij ze voorzichtig, niet te snel voorbij en wacht tot dat op een veilige manier kan, laat hen voorgaan als ze de straat over moeten...

Maar dat wil niet zeggen dat me dat niet ergert als ik daardoor te laat kom of om 7u wakker wordt gemaakt door het lawaai van die camion voor de deur als ik met de late sta.
Ik ga gewoon proberen die mensrn respectvol te behandelen en mijn ergernis niet op hen uit te werken.

Zelfde met wegenwerkers, die mannen doen gewoon hun job. Maar dat wil niet zeggen dat de file veroorzaakt door hun job geen ergernis kan zijn. Werk dat gewoon niet uit op die mensen.

StanTem

Legacy Member
Guazala zei:
Goh dat staat los van elkaar he.
Ik respecteer die mannen en hun werk. Ga altijd ne keer vriendelijk knikken als ik ze te voet of per fiets passeer, rij ze voorzichtig, niet te snel voorbij en wacht tot dat op een veilige manier kan, laat hen voorgaan als ze de straat over moeten...

Maar dat wil niet zeggen dat me dat niet ergert als ik daardoor te laat kom of om 7u wakker wordt gemaakt door het lawaai van die camion voor de deur als ik met de late sta.
Ik ga gewoon proberen die mensrn respectvol te behandelen en mijn ergernis niet op hen uit te werken.

Zelfde met wegenwerkers, die mannen doen gewoon hun job. Maar dat wil niet zeggen dat de file veroorzaakt door hun job geen ergernis kan zijn. Werk dat gewoon niet uit op die mensen.
Dit.

kay-gell

Legacy Member
Dokters die zich niet aan hun afspraken houden.
Heb hier een afspraak bij de oogarts om 9u10. Kom netjes om 9u05 binnen en zit hier nog altijd te wachten. Hoe ge al minimum 30 min extra wachttijd opbouwt als ge nog maar een uur open zijt, ik snap't niet.


Edit: 10u en ik ben al in 't kamertje geroepen maar zit al een kwartier te wachten.

Sonny Crockett

Legacy Member
kay-gell zei:
Dokters die zich niet aan hun afspraken houden.
Heb hier een afspraak bij de oogarts om 9u10. Kom netjes om 9u05 binnen en zit hier nog altijd te wachten. Hoe ge al minimum 30 min extra wachttijd opbouwt als ge nog maar een uur open zijt, ik snap't niet.


Edit: 10u en ik ben al in 't kamertje geroepen maar zit al een kwartier te wachten.

Je moet misschien wat meer je tanden laten zien ...

Mefke

Legacy Member
Er zijn 3 wegen om naar mijn werk te rijden: alle 3 zijn open gebroken. Ik woon op zo een 3 km en mag er nu 15km doen met alle omwegen. (En ja ik zou graag de fiets in de plek nemen maar dat is praktisch niet haalbaar met de kindjes die ik onderweg op school en in de crèche moet afzetten)
Daar boven op: het industrie terrein waar ik werk heeft 3 toegangswegen. Weg 2+3 liggen al maanden opgebroken. Nu hebben ze de hoofdingang weg 1 ook afgesloten want de weg en het fietspad die ze 2 jaar terug aangelegd hebben zijn niet goed aangelegd waardoor vrachtwagens niet konden indraaien zonder fietsers in gevaar te brengen. Weg 2 hebben ze dan maar terug open gedaan om alle verkeer (zo een 10000 voertuigen per dag) in en uit het industrieterrein te laten terwijl die pas eind november geasfalteerd zal worden.
1) waarom niet 2 jaar terug van de 1e keer goed doen zodat we geen 2 keer geld moeten verbrassen?
2) waarom alles tegelijk? Komen binnen enkele weken nog een werf bij, dan kan het hier helemaal goed worden. (Kan het wel raden, volgend jaar verkiezingen he)

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Vinceness

Legacy Member
Mefke zei:
2) waarom alles tegelijk? Komen binnen enkele weken nog een werf bij, dan kan het hier helemaal goed worden. (Kan het wel raden, volgend jaar verkiezingen he)

Ge hebt het inderdaad juist geraden :)

Guazala

Legacy Member
kay-gell zei:
Dokters die zich niet aan hun afspraken houden.
Heb hier een afspraak bij de oogarts om 9u10. Kom netjes om 9u05 binnen en zit hier nog altijd te wachten. Hoe ge al minimum 30 min extra wachttijd opbouwt als ge nog maar een uur open zijt, ik snap't niet.


Edit: 10u en ik ben al in 't kamertje geroepen maar zit al een kwartier te wachten.
Misschien had ze je niet gezien.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan