Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 4

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

gizmo666

Legacy Member
sigh, op facebook beginnen ze ook al ze, krijg hier een uitnodiging van iemand die me wil toevoegen. ik weet niet wie het is en er staat ook geen uitleg bij ofzo. geweigerd:angry: is dat nu zo moeilijk van efkes daarbij te zetten wie je bent of waarom je iemand toevoegd:doh:

=CID=Drone

Legacy Member
nonkel wulle zei:
Weet iemand hoever een incassobureau gaat na het weigeren te betalen van een boete bij een videotheek die ondertussen failliet is?

die vragen 40 euro administratiekosten! o.O


incasso's kunnen zoveel dreigen en u zoveel kosten aanrekenen als ze willen, ze kunnen u zelf NIKS maken nog voor enige rechtbank dagen, het is de eiser zelf ( de videotheek ( of de curator? :s unsure: ) die u voor de rechtbank moet dagen, gij zelf hebt met het incassobureau geen enkele verbintenis.

Prodigy

Legacy Member
Silmarunya zei:
Uiteraard. Als je door extreem rechtse zakken in mekaar mag worden getimmerd onder de ogen van de politie in een klein dorpje ergens in Rusland is het absoluut niet nodig om dat probleem eens met zijn allen onder de aandacht te brengen op het moment dat half Europe toekijkt...

Welk verband hebben die extreem rechtsen uit Rusland met de holebiparades hier in België ?

Silmarunya

Legacy Member
Careless zei:
Bij ons zijn het gewoon 14-15 jarigen die hun muziek voor heel de bus opzetten. En het is echt omzeep met de jeugd. Iemand die ik ken vroeg of die zijn muziek wou afzetten en dat gastje van 15 jaar oud pakte uit. Iets wat ik al niet zou durven om tegen een 18 jarige als 15 jarig gastje te beginnen uitpakken voor iets. We zien die nu wel niet meer op de bus want hij heeft het dan ook gevoeld :p. Ik zit echt nog een op een marginale bus eigenlijk ><

Grrrr... DE jeugd is omzeep. Alsof je op 1/3 van de Vlamingen een etiket kunt plakken. Als ik even rond me kijk zie ik een hoop normale jongeren.
Enfin, zo van die marginalen met hun veel te luide muziek vindt ik ook enorm irritant. Kan iemand zo'n gasten eens het verschil tussen muziek en lawaai uitleggen aub?

Recipe4hate

Legacy Member
Silmarunya zei:
Grrrr... DE jeugd is omzeep. Alsof je op 1/3 van de Vlamingen een etiket kunt plakken. Als ik even rond me kijk zie ik een hoop normale jongeren.
Enfin, zo van die marginalen met hun veel te luide muziek vindt ik ook enorm irritant. Kan iemand zo'n gasten eens het verschil tussen muziek en lawaai uitleggen aub?

Ik vermijd normaal muziekdiscussies over genres, maar over smaak valt niet te twisten. Het gaat erover dat ze extreem asociaal zijn door hun muziek te "delen" met iedereen die het (niet) horen wil. Er bestaan alternatieven. Ik zie ze ook vaak fietsen met in de 1 hand hun gsm met muziek, enorm grappig zicht.

Anoniem04

Legacy Member
Careless zei:
Bij ons zijn het gewoon 14-15 jarigen die hun muziek voor heel de bus opzetten. En het is echt omzeep met de jeugd. Iemand die ik ken vroeg of die zijn muziek wou afzetten en dat gastje van 15 jaar oud pakte uit. Iets wat ik al niet zou durven om tegen een 18 jarige als 15 jarig gastje te beginnen uitpakken voor iets. We zien die nu wel niet meer op de bus want hij heeft het dan ook gevoeld :p. Ik zit echt nog een op een marginale bus eigenlijk ><

Omzeep met de jeugd terwijl je amper een jaar ouder bent dan ik, je zou toch beter moeten weten!

Mensen die hun muziek luid opzetten zijn wel degoutant, ik denk zelfs dat ze verwachten dat iedereen die muziek kan hebben.

Silmarunya

Legacy Member
Recipe4hate zei:
Ik vermijd normaal muziekdiscussies over genres, maar over smaak valt niet te twisten. Het gaat erover dat ze extreem asociaal zijn door hun muziek te "delen" met iedereen die het (niet) horen wil. Er bestaan alternatieven. Ik zie ze ook vaak fietsen met in de 1 hand hun gsm met muziek, enorm grappig zicht.

Met lawaai bedoel ik niet dat hun muziek niet goed is, maar onder lawaai versta ik overlast door het veel te hoge volume (sorry voor de onduidelijkheid)

Karre

Legacy Member
Dillyracer zei:
Omzeep met de jeugd terwijl je amper een jaar ouder bent dan ik, je zou toch beter moeten weten!

Mensen die hun muziek luid opzetten zijn wel degoutant, ik denk zelfs dat ze verwachten dat iedereen die muziek kan hebben.

Ik word nu als volwassen al gerekend dus ik mag zulke uitspraken maken :tongue: Nee echt, enkele jaren geleden toen ik 15 was zou ik het nooit in mijn hoofd halen om uit te pakken tegen iemand die een kop groter is dan mij en ook sterker is dan mij. Blijkbaar trekken ze het zich nu niet meer aan.

Recipe4hate

Legacy Member
Silmarunya zei:
Met lawaai bedoel ik niet dat hun muziek niet goed is, maar onder lawaai versta ik overlast door het veel te hoge volume (sorry voor de onduidelijkheid)

Myn fout :hug:

GuntherDW

Legacy Member
Recipe4hate zei:
Ik vermijd normaal muziekdiscussies over genres, maar over smaak valt niet te twisten. Het gaat erover dat ze extreem asociaal zijn door hun muziek te "delen" met iedereen die het (niet) horen wil. Er bestaan alternatieven. Ik zie ze ook vaak fietsen met in de 1 hand hun gsm met muziek, enorm grappig zicht.

ik erger mij daar ook mateloos aan, omdat ik altijd schrik heb da'k m'n muziek te luit zet en zo evengoed een normale conversatie kan voeren terwijl m'n muziek op staat, hoorde dus alles wat er rondom u in de bus zit of staat.
enorm ergerlijk :angry:
vooral als het weer eens van die jumpertjes zijn of tektonikers (spelling doet er niet toe, i don't care :p)
ik snap niet dat mensen zó associaal kunne zijn dat als ze zitten te wachten op een bus bv gans de tijd door hunne gsm muziek laten afspelen door van die te kleine boxjes.
Zo luid dat de hele buurt kan meeluisteren.
(en ik dacht dat ik associaal was, op een ander vlak dan mss :p)

wel raar dat nooit niemand iets durft zeggen, ofwel zijn ze nog moe, ofterwel zal ik es gewoon tikjes beginne uitdelen.

n9ne

Legacy Member
Careless zei:
Ik word nu als volwassen al gerekend dus ik mag zulke uitspraken maken :tongue: Nee echt, enkele jaren geleden toen ik 15 was zou ik het nooit in mijn hoofd halen om uit te pakken tegen iemand die een kop groter is dan mij en ook sterker is dan mij. Blijkbaar trekken ze het zich nu niet meer aan.

Vroeger was het gewoon 1 tegen 1, en na "het gevecht" was uw ruzie zogezegd gedaan. Nu ebde al kans da ze met vijf tegen 1 beginnen of de volgenden dag ebde de grotere broer met zijn vrienden aan uw deur.

sm3n

Legacy Member
rotdag in vooruitzicht :(

vn 15:40 uit sgool, ng voor 4 uur nr de bank gerake. daar aangekome zegge ze mij dak eig toestemming moet hebbe vn mn ouders voor ik mn ponden mag afhalen. Gelukkig waren ze daar in een goeie stemmig. dan nu tusse half 5 en half 6 valies klaarmake voor londen en dan interclub (tennis) spelen en pas rond half 12 terug, dan gaan slape en 3 uur later weer opstaan en lunchmake, misselijk zijn, eten, naar sgool en tege 4 uur op de bus naar londen.

moest der ff uit :(

Anoniem04

Legacy Member
Careless zei:
Ik word nu als volwassen al gerekend dus ik mag zulke uitspraken maken :tongue: Nee echt, enkele jaren geleden toen ik 15 was zou ik het nooit in mijn hoofd halen om uit te pakken tegen iemand die een kop groter is dan mij en ook sterker is dan mij. Blijkbaar trekken ze het zich nu niet meer aan.

Toen ik 15 was gebeurde dat ook allemaal al. Ik/mijn vriendenkring deden dat gewoon niet.

Je klinkt 60, niet 18 :unsure:

^MystiQ

Legacy Member
Hier is de moeder thuis gekomen en ze is beginnen wenen toen ze de hond zag, ze heeft hem wat koekskes gegeven en hij is precies wat door gekomen. Keb haar toch maar onmiddelijk gezegd dat dat geen definitieve oplossing zal zijn. Toen zei ze "Ga maar verder gaan studeren met al uwe blablabla"

ok :p

Bosvos

Legacy Member
soms heb ik echt zin om zo'n asociaal geval op de bus gewoon aan de volgende halte eruit te slingeren, maar misschien krijg ik dan meer slechte dan goede reacties, want zo zit de maatschappij in elkaar :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan