Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 39

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Deckard

Legacy Member
Noscoped420 zei:
Al dat feestdag gezeik en bijgevolg gesloten winkels,
leuk dat je nergens iets kan doen of shoppen vandaag omdat Jezus het nodig vond richting hemel op te stijgen, of wij dat nodig vonden om uitgebreid bij stil te staan... ( zelfde met Pinksteren binnenkort en onze glorieuze Nationale Feestdag *insert drumroll* )

Toch weer 1 ding wat ze beter doen in Nederland, geen nutteloze zondagen dumpen in het midden van uw week 101x per jaar.

Wat een gezaag toch.

Vandaag is overigens ook een feestdag in Nederland, net als Pinkstermaandag dat daar ook is.

Noscoped420

Legacy Member
Deckard zei:
Wat een gezaag toch.

Vandaag is overigens ook een feestdag in Nederland, net als Pinkstermaandag dat daar ook is.

Daarom is het ook een ergernis topic, en ik heb nergens beweerd dat het vandaag in Nederland niets is, enkel dat ze er geen 101 hebben zoals hier.

Ja aan de ene kant is die vrije dag heilig voor ons het werkvolk, maar God verbied dat je dan een ergernis neer typt over het feit dat de winkels dicht zijn of er niets te doen is in het midden vd week.

de hamster

Legacy Member
Daarom is het ook een ergernis topic, en ik heb nergens beweerd dat het vandaag in Nederland niets is, enkel dat ze er geen 101 hebben zoals hier.

Ja aan de ene kant is die vrije dag heilig voor ons het werkvolk, maar God verbied dat je dan een ergernis neer typt over het feit dat de winkels dicht zijn of er niets te doen is in het midden vd week.

stop met zagen en ga naar Molecule

Muscleduck

Legacy Member
Noscoped420 zei:
Daarom is het ook een ergernis topic, en ik heb nergens beweerd dat het vandaag in Nederland niets is, enkel dat ze er geen 101 hebben zoals hier.

Ja aan de ene kant is die vrije dag heilig voor ons het werkvolk, maar God verbied dat je dan een ergernis neer typt over het feit dat de winkels dicht zijn of er niets te doen is in het midden vd week.

10 per jaar zijn het er in België. Ook niet het einde van de wereld, toch?

h0pje

Legacy Member
JAWEL GAST, DE WINKELS ZIJN GESLOTEN EN IK WEET NIET WAT IK NU MET MIJN LEVEN MOET AANVANGEN.



:unsure:

Ketelbuik

Legacy Member
Laat winkels de keuze om 24/7 en 7 op 7 open te blijven. En aparte kassa's voor bejaarden in supermarkten!

Karre

Legacy Member
Ketelbuik zei:
Laat winkels de keuze om 24/7 en 7 op 7 open te blijven. En aparte kassa's voor bejaarden in supermarkten!

Dat 24/7 is toch schadelijk voor kleinere ondernemers? Niet rendabel genoeg om extra volk daarvoor aan te nemen, maar wel bijna verplicht om zelf ook meer te openen omdat de grootketens er anders mee gaan lopen zijn.

Sick`

Legacy Member
Ketelbuik zei:
Laat winkels de keuze om 24/7 en 7 op 7 open te blijven. En aparte kassa's voor bejaarden in supermarkten!

En dan kunde op de dagen gaan werken da uw partner thuis is. Mensen met kinderen moeten dan ook maar zien dat ze die int weekend ergens kunnen dumpen. Feestjes en andere bijeenkomsten zullen we dan ook gelijk afschaffen. En de regels die gelden voor nachtlawaai gaan we naar overdag doortrekken want den helft ligt dan toch op een verkeerd uur in zijne nest. Een hobby moet je dan ook maar op je eentje uitoefenen, want... :unsure:

Jack Wilshere

Legacy Member
Noscoped420 zei:
Daarom is het ook een ergernis topic, en ik heb nergens beweerd dat het vandaag in Nederland niets is, enkel dat ze er geen 101 hebben zoals hier.

Ja aan de ene kant is die vrije dag heilig voor ons het werkvolk, maar God verbied dat je dan een ergernis neer typt over het feit dat de winkels dicht zijn of er niets te doen is in het midden vd week.

Het zal ook nooit goed zijn he, als we deze feestdag niet zouden vieren zou daar ontsteltenis over zijn!

Vordesh

Legacy Member
Sick` zei:
En dan kunde op de dagen gaan werken da uw partner thuis is. Mensen met kinderen moeten dan ook maar zien dat ze die int weekend ergens kunnen dumpen. Feestjes en andere bijeenkomsten zullen we dan ook gelijk afschaffen. En de regels die gelden voor nachtlawaai gaan we naar overdag doortrekken want den helft ligt dan toch op een verkeerd uur in zijne nest. Een hobby moet je dan ook maar op je eentje uitoefenen, want... :unsure:

Laat ze de keuze staat er toch duidelijk? Als ge daar dan solliciteert kiest ge der zelf voor.

Ketelbuik

Legacy Member
Karre zei:
Dat 24/7 is toch schadelijk voor kleinere ondernemers? Niet rendabel genoeg om extra volk daarvoor aan te nemen, maar wel bijna verplicht om zelf ook meer te openen omdat de grootketens er anders mee gaan lopen zijn.

De sterkste winnen in de vrije markt. Trouwens, mensen zullen blijven winkelen in die kleine winkels hoor. Meestal zijn die winkels ook duurder dan grootketens maar mensen betalen graag wat meer voor kwaliteit.

Cools

Legacy Member
Supermarkten die 24/24 open zijn zou echt wel de luxe zijn. Hier in Z-Amerika is dat relatief standaard voor de grootste ketens, toch een pak aangenamer...

Karre

Legacy Member
Vordesh zei:
Laat ze de keuze staat er toch duidelijk? Als ge daar dan solliciteert kiest ge der zelf voor.

Alsof een baas geen binnen het legale, lichte druk kan uitoefenen uiteindelijk om toch op die uren te gaan werken ook al was dat niet het oorspronkelijk plan. Tenzij het expliciet in het contract beschreven staat natuurlijk.

Ketelbuik zei:
De sterkste winnen in de vrije markt. Trouwens, mensen zullen blijven winkelen in die kleine winkels hoor. Meestal zijn die winkels ook duurder dan grootketens maar mensen betalen graag wat meer voor kwaliteit.

Alsof kleine winkels altijd per definitie voor betere kwaliteit staan.

Sick`

Legacy Member
Vordesh zei:
Laat ze de keuze staat er toch duidelijk? Als ge daar dan solliciteert kiest ge der zelf voor.

Niet als ge er al werkt en ze het dan pas invoeren of ge ni anders kunt dan zo'n job aan te nemen.

Delphiwizard

Legacy Member
Zowat alle spotjes en programma's op één verwijzen naar voetbal tegenwoordig, de wereld is om zeep, er gebeuren rare dingen rondom mij.

stinky

Legacy Member
Ketelbuik zei:
De sterkste winnen in de vrije markt. Trouwens, mensen zullen blijven winkelen in die kleine winkels hoor. Meestal zijn die winkels ook duurder dan grootketens maar mensen betalen graag wat meer voor kwaliteit.

De markt van grootwarenhuizen staat nogal ver af van hetgeen jij bedoelt met een vrije markt hoor :).

xIO3Y

Legacy Member
Delphiwizard zei:
Zowat alle spotjes en programma's op één verwijzen naar voetbal tegenwoordig, de wereld is om zeep, er gebeuren rare dingen rondom mij.

Is vrijwel op elke Vlaamse zender tegenwoordig. Zal den bond alvast geen windeieren leggen.

Noscoped420

Legacy Member
Muscleduck zei:
10 per jaar zijn het er in België. Ook niet het einde van de wereld, toch?

Beweer ik toch ook nergens, ik zet gewoon in een ergernis topic dat ik het een ergernis vind.
Ik snap niet goed waarom er dan weer opeens ''white knights'' het topic moeten binnenstormen en u op de korrel nemen omdat hun visie afwijkt van de uwe.

Ik dacht dat een ergernis topic was om ergernissen neer te typen en niet om mensen te beginnen quoten op dingen waar ge niet akkoord mee zijt en dan uw sarcastische visie ertegenover moet zetten.
Als iemand post '' ik heb tandpijn'' in een ergernis topic dan ga ik ook niet moedwillig die post quoten en hem ne zagevent noemen of een sarcastiche '' ochgot dutske toch '' typen.

Gij kunt fan zijn van de Nationale feestdag en gelijk een echte aanhanger aan dat paleis gaan staan en het een geweldige dag vinden voor de koning, dat is uw recht, maar dan zie ik niet in waarom ik hier niet mag posten dat ik het een kutdag vind omdat winkels dicht zijn of er niets te doen is zonder door 5-6 man op de korrel te worden genomen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan