Archief - Jazz café

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Maxus 3D

Legacy Member
Hey,

ik vroeg me af of hier iemand een goed Jazz café weet liggen? Zo eentje zoals ge in de films ziet. :p
Gewoon eentje met de hele sfeer er rond: gezellige tafeltjes, lampjes op die tafels, klein podium met daarop een Jazz orkestje,... :) Ik weet niet dat hier in Belgie gemakkelijk te vinden is. Maar ik zoek dus eentje, liefst in Limburg of Antwerpen. Ik ben niet van plan om daar 2 uur voor te rijden ;)

Maxus 3D

Legacy Member
scorpion007 zei:
de muze in antwerpen , dicht bij groenplaats
Wordt daar veel live opgetreden? Ik vind niet direct informatie over dat café, enkel wat foto's :)

klootvis

Legacy Member
Helaas niet Limburg of Antwerpen, maar:
De blauwe kater in de Naamsestraat, Leuven (en dan bedoel ik niet de fuifzaal, maar wel het caféetje)
Staan maar 5 tafeltjes in heel het café + lots of biersoorten
!

Inspector Monkfish

Legacy Member
Doet me denken aan Jazz Club uit the Fast Show :D



Nice
Great
Superb


:rofl:

:edit:

Ik was het haast vergeten, in Dendermonde is er een heel goed Jazzcafé genaamd de Honky Tonk:

http://www.honkytonk.be/


het ligt niet naast de deur, maar het is zeker de moeite waard :niceone:

Maxus 3D

Legacy Member
klootvis zei:
Helaas niet Limburg of Antwerpen, maar:
De blauwe kater in de Naamsestraat, Leuven (en dan bedoel ik niet de fuifzaal, maar wel het caféetje)
Staan maar 5 tafeltjes in heel het café + lots of biersoorten
!
Ziet er, volgens de uitleg op hun website, goed uit :)
Jammer dat hun optredenseizoen voorbij is, zoals op de site staat.

Maxus 3D

Legacy Member
captain asshole zei:
Doet me denken aan Jazz Club uit the Fast Show :D



Nice
Great
Superb


:rofl:

:edit:

Ik was het haast vergeten, in Dendermonde is er een heel goed Jazzcafé genaamd de Honky Tonk:

http://www.honkytonk.be/


het ligt niet naast de deur, maar het is zeker de moeite waard :niceone:
Die ziet er ook goed uit :)
Maar inderdaad wat ver vanuit Hasselt.

boaz

Legacy Member
in gent: (kweet de naam ni meer :/)
als ge de overpoort uitloopt (richting smak) moet ge aan da kruispunt sebiet links, paar meters verder hebde een jazz café.
zeer gezellig, af en toe speelt er daar iemand live enz.
alsk de naam herinner zalk ne keer editten ofzo :)
tis mss wel wa te ver van hasselt, ma kon het maar late weten, indien ge ooit eens in gent zijt..

Skeletonlord

Legacy Member
In Antwerpen kan je alvast terecht in De Muze, te vinden in uitlopende straat van de groenplaats richting Stadswaag

een andere plaats, dat soms ook wel jazzgelegenheden aanbiedt is het Kids café over den Amai Amai aan de Grote Markt

SweetEmmaRose

Legacy Member
Maxus 3D zei:
Wordt daar veel live opgetreden? Ik vind niet direct informatie over dat café, enkel wat foto's :)
idd, kwou ook de muze zegge, ja daar wordt live opgetreden, kweet ni welke avonden, maar ik zou denken de weekends.

adres:
Melkmarkt 15, 2000 Antwerpen
tel: 03/2260126

bel anders is e, tis daar echt gezellig :)


edit: fotos van een live optrede

Maxus 3D

Legacy Member
SweetEmmaRose zei:
idd, kwou ook de muze zegge, ja daar wordt live opgetreden, kweet ni welke avonden, maar ik zou denken de weekends.

adres:
Melkmarkt 15, 2000 Antwerpen
tel: 03/2260126

bel anders is e, tis daar echt gezellig :)
Merci voor de informatie. De rest ook trouwens ;)

Dan zal ik maar eens wat telefoontjes doen en iemand proberen te verrassen :)

gravendelver

Legacy Member
In gent aan de groentemarkt hebde hot club de gand (int steegske vant jeneverkot) -> www.hotclubdegand.be

Aan de korenmarkt hebt ge den damberd, niet dezelfde sfeer maar wel gewoon leuk als café -> www.damberd.be

Het is nie direct in uw buurt, maar als ge eens in Gent zit moet ge er zeker keer binne gaan :)

maxdevis

Legacy Member
antwerpen:

zoals eerder gezegd de muze : jazz
den hopper : jazz
de kids : blues

leuven:
de artisjok: jazz
de bebop: vaak jazz (wel niet echt veel optredens)

Deus ex Machina

Legacy Member
boaz zei:
in gent: (kweet de naam ni meer :/)
als ge de overpoort uitloopt (richting smak) moet ge aan da kruispunt sebiet links, paar meters verder hebde een jazz café.
zeer gezellig, af en toe speelt er daar iemand live enz.
alsk de naam herinner zalk ne keer editten ofzo :)
tis mss wel wa te ver van hasselt, ma kon het maar late weten, indien ge ooit eens in gent zijt..


noemt gewoon jazzcafe denk ik of de papieter ofzoiets.

tis allessinds een cafe met prijzen die de pan uitswingen.

er is er trouwens nog 1 die niet ver van de overpoort ligt.
bar deco, aan het begin van de st-pietersnieuwstraat, aan de kant van de overpoort
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan