Archief - iPhone en Belgische GSM operatoren

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Vulcy

Legacy Member
Als je over de iPhone leest lijkt het allemaal wel heel interessant. een volwaardige HTML browser, mails verzenden en ontvangen zoals op je PC, ...
Maar wat voor abonnement moet je hier dan voor hebben? Bij Proximus neem ik aan Mobile Internet no limit? Hoewel dit meer dan 40eur de maand kost voor een limiet van 2GB... En moet je je dan nog in het bereik van een EDGE netwerk bevinden?
De site van Proximus is in elk geval heel onduidelijk hierover. Er wordt daar bijna enkel gepraat over hun PCMCIA kaarten en modems voor laptops om met Mobile internet aan de slag te gaan.

schep

Legacy Member
Apple zal wrs een overeenkomst aangaan met een van de grote operatoren in Europa, bv Vodafone. Aangezien Proximus met vodafone samenwerkt zal proximus dus wrs een pakket op de markt brengen met de iPhone.

Het kan ook een andere operator zijn, het is momenteel echt nog giswerk. 1 ding is zeker, als 't op de Belgische markt verschijnt, mag het geen simlock hebben :)

GhO$T

Legacy Member
Als je belang hecht aan die mobiele internettoepassingen kan je maar beter voor een andere gsm uitkijken, eentje die wel UMTS heeft...

En das weer typisch Belgisch hé, 'Mobile Internet no limit'... met een limiet van 2gb :p.

Rage

Legacy Member
Met die no limit bedoelen ze dat ge niet meer thuis hoeft te zitten, maar ge kunt nu ook in het park surfen ofzo.

Maar idd, het is misleidend

R|Jonas

Legacy Member
Het gaat misschien niet over de belgische gsm-operatoren maar ik vind dat er vele andere PocketPc's zijn die dezelfde eigenschappen hebben als de Iphone maar waarvoor meer software is, flexibeler zijn en meer mogelijkheden hebben. Het enigste wat voor mij leuk lijkt is die multi-touch screen. Maar ik neem aan dat hier geen patent voor is?

Allé just my 2 cents. Ik heb nog nooit nen Iphone gehad dus ik kan het ook niet 100% vergeliijken

animo

Legacy Member
In Europa zal de iPhone gebruikmaken van UTMS en niet van EDGE heb ik ooit gelezen..

Mr. Orange

Legacy Member
iPhone heeft Wi-Fi aan boord. Anyway, we zullen moeten wachten tot 29 juni, dan komt hij uit in de VS.

Annun

Legacy Member
Ik vind dat de Europese netwerken gelijk hebben als ze echt de voorlopig om die redenen weigeren om samen te werken. In Amerika betaalt ge dus €600 voor uwen 8GB iPhone én ge moet voor twee jaar een contract afsluiten met AT&T. Das toch een beetje teveel van het goede, dan mag het ding nog zo innoverend zijn.

Vraagske hierrond: heeft hier veel volk ne simlocked gsm (of zou ik hier ne poll rond starten?)

Frado2005

Legacy Member
is die prijs btw al bekend van de iphone? Omdat ik percies de iphone bij inkoopacites voor 1.5eur zag :oink:
Dacht dat dat iets tegen de 500 pleuro gaat zijn :D . google geeft mij 300 tot 400 USD

chosen1

Legacy Member
mijn mening over de iPhone:
- te duur
- Meizu heeft 1 met meer functies en die goedkoper is
- hij zal hier nooit zo goed werken als in de US
- geen camera
- prijs van operator

knight-k

Legacy Member
Meer onnodige functies...jongens toch waar was de tijd dat een gsm alleen maar diende voor smskes en te bellen.

Epyon

Legacy Member
Annun zei:
Das toch een beetje teveel van het goede, dan mag het ding nog zo innoverend zijn.
En waarin is het ding dan zo innoverend (of gelijk wat van Apple, for that matter)? :p Het enige waar Apple innoverend in is, is in het volk doen geloven dat hun producten innoverend zijn.

loeli

Legacy Member
Ik denk dat dat allemaal weer heel duur gaat uitdraaien en dat niemand die kleine lettertjes zal lezen.

DSK

Legacy Member
knight-k zei:
Meer onnodige functies...jongens toch waar was de tijd dat een gsm alleen maar diende voor smskes en te bellen.

tjah, da's ongeveer hetzelfde als de pc enkel voor tekstverwerken...
alles evolueert

GhO$T

Legacy Member
frado2005 zei:
is die prijs btw al bekend van de iphone? Omdat ik percies de iphone bij inkoopacites voor 1.5eur zag :oink:
Dacht dat dat iets tegen de 500 pleuro gaat zijn :D . google geeft mij 300 tot 400 USD
Nee prijs is bijlange nog niet gekend voor Europa.
Heeft ook geen enkele zin om daarrond te speculeren adhv de Amerikaanse prijzen.

Het enige wat wel vast staat is dat je veel te veel zal betalen voor wat de gsm maar te bieden heeft, maar blijkbaar hebben veel mensen daar geen problemen mee zolang er maar een hip merk staat op hun phone ;).

snake880

Legacy Member
Ik vind de iphone hype eigenlijk ook maar overdreven.
De meeste smartphones zijn veel beter (lees: hebben een echt toetsenbord) en je kan er alle software op installeren, op de iphone niet.
De Chinese namakers hebben nu al apparaten die klaar zijn om te lanceren die goedkoper zijn en betere specs hebben.
Maarja, veel mensen willen gewoon iets van apple. Hetzelfde is het met de ipod. Er zijn veel betere mp3-spelers maar toch koopt iedereen een ipod. Ook al heeft de ipod zelfs geen radio ontvanger en moet je voor alles itunes gebruiken terwijl je bij andere spelers de bestanden er gewoon in kan kopiëren.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan