Archief - Internationale overschrijving Fortis

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Toxic!

Legacy Member
Hey,

Ik moet een internationale overschrijving doen naar Duitsland, en omdat ik dat nog ni gedaan heb en het toch over een redelijk groot bedrag gaat, wil ik iets checken.

De winkel waaraan ik geld wil overmaken, heeft wat gegevens doorgemaild, onder andere een code die ik bij de overschrijving moet zetten met klant- en ordernummer. Maar op het overschrijvingsformulier dat op mijn scherm komt als ik op internationale overschrijving klik, is er geen vakje voor mededeling of nota of iets dergelijks. Weet er iemand hoe dat moet? Ik ben trouwens bij Fortis.

neomitochondria

Legacy Member
als je het iban nummer en bic nummer hebt heb je genoeg voor een internationale overschrijving, ben niet van fortis dus ik weet het niet, anders eens naar fortis zelf gaan.

TJke

Legacy Member
Bij het online bankieren van fortis moet je het iban en bic nummer pas invullen bij de 2de pagina die je krijgt als je je gegevens hebt ingevuld.

bludgeoned

Legacy Member
neomitochondria zei:
als je het iban nummer en bic nummer hebt heb je genoeg voor een internationale overschrijving, ben niet van fortis dus ik weet het niet, anders eens naar fortis zelf gaan.
Zeker NIET naar Fortis gaan en gewoon zelf doen.
Ik weet niet hoeveel het is dat ze daarvoor aanrekenen, maar alvast meer dan 5€

iterums

Legacy Member
TJke zei:
Bij het online bankieren van fortis moet je het iban en bic nummer pas invullen bij de 2de pagina die je krijgt als je je gegevens hebt ingevuld.
In feite is het zo: iban op eerste pagina, mededeling en bic (swift) op tweede. Ge kunt dit altijd eens proberen he, want ge moet daarna toch nog uw overschrijving bevestigen.

En overigens, als het dringend is, beter een andere bank raadplegen voor (internationale) overschrijvingen: Fortis pakt er nogal de tijd voor.

GaMe®

Legacy Member
Toxic! zei:
Hey,

Ik moet een internationale overschrijving doen naar Duitsland, en omdat ik dat nog ni gedaan heb en het toch over een redelijk groot bedrag gaat, wil ik iets checken.

De winkel waaraan ik geld wil overmaken, heeft wat gegevens doorgemaild, onder andere een code die ik bij de overschrijving moet zetten met klant- en ordernummer. Maar op het overschrijvingsformulier dat op mijn scherm komt als ik op internationale overschrijving klik, is er geen vakje voor mededeling of nota of iets dergelijks. Weet er iemand hoe dat moet? Ik ben trouwens bij Fortis.
Als je de gegevens en bedrag hebt ingevuld, druk je op volgende, dan krijg je een vakje waar je je mededeling kan zetten.
Ik moest de eerste keer ook zoeken omdat het niet hetzelfde is als bij een binnenlandse overschrijving.
(ik ben ook bij fortis ;) )
En verschiet niet van de code die je moet invoeren op u bakske :p

Avenger 2.0

Legacy Member
Ook rekening mee houden dat het wel een week kan duren voordat het geld aankomt op zijn bestemming.

Frado2005

Legacy Member
Avenger 2.0 zei:
Ook rekening mee houden dat het wel een week kan duren voordat het geld aankomt op zijn bestemming.

nu ook nie zwaar gaan overdrijven. Een overschrijving naar't buitenland is max 3 dagen hoor. Je hebt uitzonderingen bv tragere bank in duitsland

Arifiene

Legacy Member
frado2005 zei:
nu ook nie zwaar gaan overdrijven. Een overschrijving naar't buitenland is max 3 dagen hoor. Je hebt uitzonderingen bv tragere bank in duitsland

naar Nederland durft het hier dikwijls ook 5 dagen duren ze...

Close_Up

Legacy Member
Laatste keer dat ik naar nederland heb overgeschreven met fortis heeft het 3 dagen geduurd. Dus valt zeer goed mee.

Pred

Legacy Member
Ik zit bij Argenta maar internationale overschrijvingen gaan ook via Fortis daar heb ik mij pas laten vertellen. Soms gaat dat snel, soms minder snel. Snelste is 2 werkdagen, traagste was een werkdag of 6
jammer eigenlijk want voor mij mocht da wel wat sneller gaan, maar bon, kzal er maar mee moeten leren leven :)

russian

Legacy Member
Pred zei:
Ik zit bij Argenta maar internationale overschrijvingen gaan ook via Fortis daar heb ik mij pas laten vertellen. Soms gaat dat snel, soms minder snel. Snelste is 2 werkdagen, traagste was een werkdag of 6
jammer eigenlijk want voor mij mocht da wel wat sneller gaan, maar bon, kzal er maar mee moeten leren leven :)

Je kan bij sommige banken tegen betaling spoedoverboeken. Soms moet je je niet bij de feiten neerleggen, en je levensstijl niet aanpassen ;).

Feignasse

Legacy Member
bludgeoned zei:
Zeker NIET naar Fortis gaan en gewoon zelf doen.
Ik weet niet hoeveel het is dat ze daarvoor aanrekenen, maar alvast meer dan 5€

Met een jongerenrekening rekenen ze juist niks aan, al zeker niet voor overschrijvingen binnen EU-landen.
En ja ik heb het dan wel degelijk over laten overschrijven in het plaatselijke kantoor.

Edit: blijkbaar toch een kleine kost: https://www.fortisbanking.be/pics/be/common/nl/lib_download/tarieven_iban.pdf
In elk geval een pak minder dan 5€, tenzij je verschillende betalingen per jaar hebt gedaan.

Equino

Legacy Member
zolang ge da iban en bicnummer hebt en binnen de EU blijft, hebde geen extra kosten.

PapaGanz

Legacy Member
Onder X aantal EURO natuurlijk.
En fortis is ubercrap qua internationale overschrijvingen.

bludgeoned

Legacy Member
Ik doe veel int overschrijvingen en ben eigenlijk best tevreden over dexia.
Meestal is het binnen de 2 dagen in orde.
En ik weet, niet uit eigen ervaring gelukkig, dat bij sommige banken een kost wordt aangerekend als je in het kantoor zelf laat overschrijven.

Boris Barowski

Legacy Member
ik heb al veel veschillende internationale overschrijvingen gedaan met fortis en heb eigelijk nog nooit te klagen gehad. langste ooit is een dag langer dan een gewone binnenlandse overschrijving naar een andere bank.

en nog nooit kosten gehad ook, (wel enkel binnen europa al overgeschreven)

GaMe®

Legacy Member
Ik heb een jongerenrekening en doe dikwijls internationale overschrijvingen via Fortis.
Nog nooit iets moeten bijbetalen. Gewoon zorgen dat je IBAN en BIC invult.

Pred

Legacy Member
russian zei:
Je kan bij sommige banken tegen betaling spoedoverboeken. Soms moet je je niet bij de feiten neerleggen, en je levensstijl niet aanpassen ;).

pfrt, dan wacht ik wel gewoon wat langer :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan