Archief - INFO voor mensen met Belgacom ADSL

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

protnie

Legacy Member
Sinds vrijdag hebben we hier problemen met onze ADSL lijn, om de zoveel tijd hebben we geen connectie meer.
We hadden gebeld en ze zeiden dat het aan de kabels bij ons thuis lag, normaal komen ze donderdag.
Mijn pa is eens gaan rondvragen aan de buren of ze ook problemen hebben, 1 ervan werkt bij Belgacom en heeft gezegd dat het een probleem is van Belgacom zelf maar natuurlijk gaan ze dat niet zeggen ;)

Ik dacht dat het misschien handig was voor de mensen die ook dachten dat er iets was met hun apparatuur...

GhO$T

Legacy Member
Wacht anders eerst tot ze langs geweest zijn voor je BGC gaat beschuldigen. Kan best zijn dat er iets aan hun netwerk scheelt en dat ze het niet graag toegeven (welk bedrijf zal dat wel doen); maar tkan evenwel aan u netwerk liggen ook zolang dit niet nagezien is...

protnie

Legacy Member
GhO$T zei:
Wacht anders eerst tot ze langs geweest zijn voor je BGC gaat beschuldigen. Kan best zijn dat er iets aan hun netwerk scheelt en dat ze het niet graag toegeven (welk bedrijf zal dat wel doen); maar tkan evenwel aan u netwerk liggen ook zolang dit niet nagezien is...
Bij die gebuur is het ook zo, hij werkt daar dus hij zal het volgens mij wel weten :)
Het is iets van een glasvezelkabel die ze hebben getrokken en dat er daardoor problemen zijn, kweet het fijne er niet van maarja.

protnie

Legacy Member
fregeL zei:
Kheb al 3 jaar disconnects...welcome to belgacom
Lol ^^

Nuja bij ons ist pas vanaf vrijdag begonnen en onze gebuur zei dat het van dan was, hopelijk ist snel opgelost.

blackrabbit

Legacy Member
Heb je overal ADSLsplitters geplaatst (zoals het hoort)?

protnie

Legacy Member
blackrabbit zei:
Heb je overal ADSLsplitters geplaatst (zoals het hoort)?
We hebben hier al denk ik meer dan 3 jaar dezelfde lijn dus er is niets veranderd ;)

DevFred

Legacy Member
Vind het toch zo leuk hoe Dommel fijn hun klanten op de hoogte houdt:

Twee gemelde problemen dit weekend, zou me niet verbazen als een van dees van toepassing is op uw probleem.

subject: outage in gent,brussels and antwerp-region
due to a fibercut in brussels we have experienced a general dsl-outage in gent,antwerp and brussels between 11.30 pm and 02.00 am. the oncall-engineer has been dispatched onsite at 0.00 am. the problem has been solved now and all services are operational again.

subject: belgacom backbone configuration error
tonight since 01.06 AM certain regions in west-vlaanderen,antwerp and brabant have been disconnected due to an error in some belgacom transmissioncentres. We have a ticket open since 01.13 AM and belgacom engineers are working on a solution asap.

protnie

Legacy Member
Aha bedankt :)

Het zal het 2de zijn aangezien ik in w-vl woon.

GhO$T

Legacy Member
Blijft toch wel vreemd. Als BGC zelf weet dat het probleem bij hun ligt (maar dit niet wil toegeven zoals jullie buur beweert), waarom dan nog een technieker zijn tijd laten verdoen bij jullie thuis.

protnie

Legacy Member
GhO$T zei:
Blijft toch wel vreemd. Als BGC zelf weet dat het probleem bij hun ligt (maar dit niet wil toegeven zoals jullie buur beweert), waarom dan nog een technieker zijn tijd laten verdoen bij jullie thuis.
Vragen we ons ook af ^^

Annun

Legacy Member
Raar, de laatste keer dat de ADSL uitlag thuis gewoon naar de helpdesk gebeld en daar vertelden ze me direct dat er problemen waren in mijn buurt. Als ze bij mij der eerlijk over waren, waarom bij andere mensen dan niet?

stoomboot

Legacy Member
protnie zei:
Sinds vrijdag hebben we hier problemen met onze ADSL lijn, om de zoveel tijd hebben we geen connectie meer.
We hadden gebeld en ze zeiden dat het aan de kabels bij ons thuis lag, normaal komen ze donderdag.
Mijn pa is eens gaan rondvragen aan de buren of ze ook problemen hebben, 1 ervan werkt bij Belgacom en heeft gezegd dat het een probleem is van Belgacom zelf maar natuurlijk gaan ze dat niet zeggen ;)

Ik dacht dat het misschien handig was voor de mensen die ook dachten dat er iets was met hun apparatuur...

Heb ik ookal gehad.
De eerste keer lag het aan mijn modem (Blauwe asus-usb-modem) die geen 4.4 aankon. Ze hebben toen mijn lijn op 2.2 gezet, waardoor het probleem opgelost was.
Na een jaartje begon opnieuw men verbinding te sukkelen.
Na weken te hebben gebeld naar Belgacom en heb moeten aanhoren dat het aan mijn modem lag, heb ik toch eens een snuggere hulpvaardig iemand aan de lijn gekregen die mij gezegd heeft dat ik nog op een oude server stond en dat hij iemand zou verwittigen om mij op een nieuwe server te zetten, alsook thuis even mijn lijn te controleren.
Zo geschiedde... Ik kon weer eventjes degelijk surfen, maar ik dacht dat ik dan ook eventueel mijn lijntje terug hoger kon zetten. Men verbinding viel weer constant uit dankzij de 4.4 Mbit-lijn... Nuja, toen heb ik op het forum 2 maanden lang moeten smeken of ze mijn lijn niet op 3.3 wouden zetten. Tijdens het smeken moest ik aanhoren dat ik maar een nieuwe modem moest kopen.

Nu heb ik dus geen problemen meer :)
Behalve met de factuur en de limieten ;)

Lord Seth

Legacy Member
Overschakelen jij, jij kan overschakelen, jij moet het ook doen. Elders beter.

xDama

Legacy Member
Aha, dit verklaart waarom mijn Dommel een dag of 2 terug plots om 11u volledig uitviel, en ik op geen enkele manier nog online geraakte!

En ik maar liggen zoeken -_-

Mee

Legacy Member
Aha, ik had verleden nacht ook nen tijd geen internet, goed dat ik nu een verklaring heb :).
Was ook een half uur ofzo aan het zoeken :sop:

128MB

Legacy Member
Toen ik in Genk woonde hadk de hele tijd disconnects.
Nu hier in Bilzen heb ik nog nooit probs gehad.

protnie

Legacy Member
Gisteren gans de dag niets maar rond 22u dan wel en nu werkt het nog steeds, hopelijk is het opgelost.

BrollyTL

Legacy Member
ergens vorig jaar toen we nog belacom hadden, iets gelijkaardigs voorgehad
constant random disconnects, echt honderden per dag

bellen naar belgacom, mensen daar waren best hulpvaardig, settings van router enzo overlopen
niets hielp
dus direct: ja we sturen een technieker, beke snel imo maar soit
die dag dat er nen technieker zou moeten komen bellen ze: ja het probleem lag bij ons in de kas, het zou nu opgelost moeten zijn

ergens goed dat het niet aan ons lag en het zo opgelost is, anderzijds zijn ze precies nogal rap met het sturen van hun techniekers vooraleer ze het probleem gedefinieerd hebben...

citrofenwick

Legacy Member
GhO$T zei:
Blijft toch wel vreemd. Als BGC zelf weet dat het probleem bij hun ligt (maar dit niet wil toegeven zoals jullie buur beweert), waarom dan nog een technieker zijn tijd laten verdoen bij jullie thuis.
zelfde bij telenet hoor

vorige week constant geen internet/telefoon/digitale tv
ma belt:
telenet: hebde nen firewall aanstaan
ma: euh ja *geeft ik*

Ik leg aan die kerel het probleem uit en zeg dat verschillende mensen dit probleem hebben. Em doet controles en besluit nen technieker te sturen naar ons thuis. (die pas na een kleine week kon komen! vandaag dus, ben benieuwd :D)

Ma was pissed de dag nadien en ik moest opieuw bellen de morgen nadien.
Was andere kerel deze keer en die zei dat er idd een algemene storing was en dat het bij hen lag en dat ze het gingen oplossen. Een uurke later werkte alles al terug redelijk en het werkte nog nen dag of 2 brak, maar nu ist eigenlijk al terug vrij goed.

die spreken daar elkaar dus blijkbaar tegen :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan