Archief - Ideeën doopcantus

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

EternalSilence

Legacy Member
Timmos zei:
was da geen urban legend? "Straffe studentenverhalen"?

spijtig genoeg niet, echt gebeurd.
mijne schachtentemmer had dit verteld, toen ik eventjes zei dat onze doop infeitelijk niet zo zwaar was.

hij kon de naam en al geven.
nuja .. waar of geen waar, die urban legend moet toch op iets gebaseerd zijn.
kweet alleszins dat ze dit vroeger deden.
enja, je kan rap verkeerd landen he.

nixie

Legacy Member
man laat mij rollen in alles wat ge u kunt inbeelden maar da eten, da zou ik ni kunnen. daarvoor eet i kte graag en ik wil mijn smaakpappillen niet bederven ;)

Bose

Legacy Member
Doom Dragon zei:
spijtig genoeg niet, echt gebeurd.
mijne schachtentemmer had dit verteld, toen ik eventjes zei dat onze doop infeitelijk niet zo zwaar was.

hij kon de naam en al geven.
nuja .. waar of geen waar, die urban legend moet toch op iets gebaseerd zijn.
kweet alleszins dat ze dit vroeger deden.
enja, je kan rap verkeerd landen he.

toch zeker als het voor zoiets is...

ng

Legacy Member
Doom Dragon zei:
spijtig genoeg niet, echt gebeurd.
mijne schachtentemmer had dit verteld, toen ik eventjes zei dat onze doop infeitelijk niet zo zwaar was.

hij kon de naam en al geven.
nuja .. waar of geen waar, die urban legend moet toch op iets gebaseerd zijn.
kweet alleszins dat ze dit vroeger deden.
enja, je kan rap verkeerd landen he.

En in welk jaar is dat dan gebeurd?
Der is geen één studentenclub die zoiets zou doen, je weet gewoon dat zoiets slecht afloopt.

vinh

Legacy Member
dat van die matras was niet waar dacht ik.

anyways voor degene die tegen het dopen zijn: ik ben dus niet gedoopt. en ik ben niet voor dopen. voor de andere gedoppten: zolang de andere mensen maar niet te veel last hebben van de uitgehaalde fratsen waarom ook niet.

ik voelde me alvast niet verplicht om deel te nemen. dat is niet aan mij besteed, en ik ben daar niet de enige in.

en over het seksuele en zo: de doop zelf was seksscenes naspelen of toch perverte dingen doen (zonder echte geslachtsgemeenschap he duh) en ondertussen krijgde een of ander papke naar u toegegooid.edit: naakt he, in adam kostuum en eva met een slipje aan.achter gesloten deuren he, ik heb het niet zelf gezien ik geef toe.
kan me allemaal niet zo veel schelen, alleen altijd dat zuipen jezus, waar is dat goed voor. en dan al de straffe praat in de werkcolleges: ik was zat haha, ik pis onder tafel haha, ik kots mezelf onder wuhuw ik ben een trotse schacht.

we moesten ook is bedelen, kwn meer wrm ma die hadden geld nodig of zo, dus mochten we gaan bedelen.

anyways, das wat ik van de dopen afweet!

zipke

Legacy Member
Ja Vinh, ge moet weten waar ge aan moet meedoen e. :p

En dat is dus N I E T aan de schachtentocht. :D

aXl_

Legacy Member
Doom Dragon zei:
er is in oostende ooit een student dodelijk verongelukt tijdens een doop:
neem een student, en maak een sandwich van 2 matrassen met hem (hij in de midden dus)
en dan uit een raam duwen vanop de 2 de verdieping.

de jongen kwam op zijn hoofd terecht = piepedood.

:x:x

en volgens andere bronnen is dat ook al in hasselt, lier en antwerpen gebeurt =).

nog een reden om dit niet te geloven: de meeste doop-dingen worden toegepast op een groep mensen (uw gedoopten). Het kost veel teveel tijd om iedere schacht tussen 2 matrassen te binden en naar beneden te gooien dus lijkt het mij vrij onwaarschijnlijk dat zulke dingen deel uitmaken van een doop.

swOOpy

Legacy Member
ahum, blijf is on-topic :naughty:

Ik zoek nog steeds fijne, niet te vettige spellekes om tijdens een cantus te doen, zowel met als zonder bier...

grtz!

wizzer

Legacy Member
aXl_ zei:
en volgens andere bronnen is dat ook al in hasselt, lier en antwerpen gebeurt =).

whahahahah :D dat verhaal gaat inderdaad in iedere studentenstad de ronde :rofl: feit is wel dat er vroeger ooit ernstige verwondingen zijn opgelopen bij een doop hier en daar. Ma hebt ge nooit da spelleke gespeeld waar de eerste in de rij een verhaal krijgt te horen en moet doorzeggen todat het bij de laatste komt? :crazy:

In elk geval voor de cantus:
soepbord bier uitlepelen
schapen neuken: iemand moet op de knieën een pint bier uitdringen, terwijl iemand anders langs achter herhaaldelijk stoot.
koekoek: iemand moet in een hoek zitten met een doos over zijn hoofd. Zonder horloge, gsm,... Om de zoveel tijd vraagt de senior hoe laat het is. Als het niet tot op de 10 seconden ofzo juist is, moet de koekoek een ad-fundum drinken en terug in zijn doos kruipen.
de dalton terror: Verdeel 2 pinten over 4 bekers van klein naar groot. Dan moet ge de daltons van klein naar groot opnoemen. Per foute Dalton moet ge een ad-fundum drinken. En natuurlijk die 4 bekers moeten ook op.
spaanse ad-fundum: met 2 gestrekte armen uw pint uitdrinken
rolling fundum: in een tractorband kruipen en uw pint leegdrinken terwijl de band ronddraait
jeneverdammen
enkele mensen een dichtgemaakte wc pot met 5 liter bier of wijn met een rietje laten leegdrinken
een pint door uw sok laten drinken
...

Decay

Legacy Member
Dat matrassenverhaal is zoals dat verhaal van die kerel die in zijne blote werd vastgebonden aan een boom int Citadelpark in Gent. Die zou een paar keer verkracht zijn door homo's. Want het Citadelpark is keigevaarlijk enal he, met al die homo's die zich daar verschuilen in de bosjes. Ik doe altijd mijne riem goe vast als ik daar moet zijn ze!

3lb4rt0

Legacy Member
Rond dopen gaan veel verhaaltjes de ronden, maar het valt allemaal best mee, oke ge wordt eens een dagje vies nou en, tis ook eens leuk da meegemaakt te hebben en als ge echt iets nie wilt doen dan zegt ge da gewoon en dan zult ge da ook nie moeten doen.

vinh

Legacy Member
zipke zei:
Ja Vinh, ge moet weten waar ge aan moet meedoen e. :p

En dat is dus N I E T aan de schachtentocht. :D

OT: sjah, wist ik veel wat dat was. ne maat vant KMS moest iets anders doen, da leek nog plezant, dus ik dacht dat het bij ons ook zo zou zijn.

en ontopic:

kunt van die spellekes doen waarbij ze pint adfundum moeten drinken, onder tafel kruipen, rondjes draaien rond de tafel etc.
en verder kunde dingen zonder drank doen ook: om het meest chocotoffen in uw mond steken(zonder ze plat te bijten he), ne boterham met choco smeren zonder manden/mes, nen appel opeten die in een kom water ligt zonder uw handen te gebruiken, en dan snoep opeten die in een kom bloem ligt. een lepel bloem opeten, klerenketting maken euh euh, zo gehurkt gaan zitten alsof ge op een stoel zit, maar dan zonder stoel(om het langst he), de pisquiz (water/bier drinken als ge fout antwoord, en nietnaar de wc gaan=>onder tafel wateren), nen appel besmeren met choco/iets anders papperig en vunzig, en die laten opfretten zonder handen. laat ze zo snel mogelijk iets vies opeten. of vb iets laten oplikken of zo. inspiratie genoeg!

maliq

Legacy Member
Toreador zei:
schandalig...Dat mensen het in hun kop krijgen anderen zo te ridiculiseren, en die bijgevolg onder druk zetten van aan zo'n zaken deel te nemen "omdat ze anders worden uitgesloten"... door zo'n dingen wordt er bijgedragen aan het cliché dat jongeren en studenten varkens zijn die zich met onmenselijke vuiligheid bezig houden en het overal bond maken... en zeg nu niet van "je hebt de keuze om eraan mee te doen of niet" velen voelen zich onder druk gezet omdat ze anders geen deel zouden uitmaken van de groep, of als ze weigeren "als de flauwe" worden aanzien en scheef worden bekeken. zo'n dingen zouden op straffe van gerechtelijke vervolging moeten verboden worden...

Belachelijke post, dit zegt genoeg over de ervaring die je hebt op dit gebied.
Dit jaar heb ik me laten dopen bij een "harde" studentenclub,
waanzinnig geamuseerd, super band met de schachten, kortom een waanzinnig jaar gehad. Niemand wordt zo onder druk gezet, zoals jij het beschrijft. Maar het is wel de taak van het praesidium om potentiële schachten te overtuigen.

TheFallen

Legacy Member
maliq zei:
Belachelijke post, dit zegt genoeg over de ervaring die je hebt op dit gebied.
Dit jaar heb ik me laten dopen bij een "harde" studentenclub,
waanzinnig geamuseerd, super band met de schachten, kortom een waanzinnig jaar gehad. Niemand wordt zo onder druk gezet, zoals jij het beschrijft. Maar het is wel de taak van het praesidium om potentiële schachten te overtuigen.

peer pressure..

je hoeft zelf niets te zeggen.. Als iedereen van je vrienden het doet, en je door sommigen/velen scheef bekeken zult worden als je het niet doet.. dan sta je al onder druk. Je hoeft er dan nog geen woord tegen gezegd te hebben.
-> dat met pogingen tot overtuigen -> enorme druk hoor

Dat even ter zijde :-) Goh, voor mij doen ze maar. Ik heb er geen last van. Zelf zal ik het niet doen (afhankelijk wat de doop zou zijn..) maar uzelf volledig laten vernederen om wat te bereiken? Plezier en gelach van anderen? Nog lang stinken naar de look? nee dank u:) Als er mensen zijn die het willen doen, ze doen maar. Daar heb ik niets op tegen;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan