Archief - hulp gevraagd met instellen MMS proximus

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Preske

Legacy Member
ik heb een nieuwe gsm gekocht en daar moet mms op geactiveerd worden.
Ik heb proximus en ik heb de instructies gevolgd op hun site.
MAARRRRRRRRRRR

dat werkt dus niet.

Even de situatie schetsen zodat ik niets overslaag.

- op de site van proximus staat dat mms op m'n nr geactiveerd is. daar ben ik vet mee, ik moet het op m'n gsm activeren
- als ik bel naar nr 6000, geven ze me de raad om een mmsje te sturen. Daar ben ik ook vet mee, gelukkig was het een gratis nummer
- 3de optie, een mmsje sturen. Als je dit doet, krijg je automatisch 5 sms'jes terug met instellingen en uitleg. Zo gezegd zo gedaan.

Ik krijg een eerste smsje met de vraag om het te activeren. ik moet antwoorden om het 1ste deel met de instellingen te krigen. Wat ik dan ook doe.
ik krijg het 1ste deel, hetwelk ik installeer, en ik krijg een 2de sms waar ik op moet antwoorden om het 2de deel met de instellingen krijgen (wat ik dan ook doe)
alleen komt het 2de deel niet met de instellingen. ik zit dus vast.

Verdere uitpluizing leert me dat ik het ook handmatig kan instellen. Maar raad eens, dat werkt dus niet.

Nu kan ik wel naar de belgacom winkel gaan, maar ik kan nog niet te goed uit de voeten (en een parkeerplaats vinden in halle is een bitch)

Wat nu m'n uiteindelijke vraag is, is er iemand met een recent/soortgelijk sony ericsson model MET proximus (geen vodafone) en mms geactiveerd die me kan vertellen hoe alle instellingen moeten gezet worden.

ikzelf heb een SE k610i

jorrelemargi

Legacy Member
niet meteen de beste hulp, maar ik heb ook al nodeloos liggen zoeken hoe ik het op mijn NEC manueel kan activeren. GSM ondersteunt MMS, maar proximus mijn model blijkbaar niet ...

manual er eens op nalezen ?

KULeest

Legacy Member
Moet ge ni gewoon wa wachten op die smsjes? Ik weet dat bij Mobistar het ook tot 48 uur kan duren eer da die smskes voor instellingen van gprs enzo binnekomen...

Preske

Legacy Member
ze ondersteunen m'n model, daar ben ik zeker van (hoewel ge er niets van terug vind, ondanks hun "kies je gsm en activeer" comment op de site :ironic: )

ik heb ook gevonden waar je het kunt instellen, maar ik ontbrek een aantall gegevens, of ze kloppen niet.

Preske

Legacy Member
KULeest zei:
Moet ge ni gewoon wa wachten op die smsjes? Ik weet dat bij Mobistar het ook tot 48 uur kan duren eer da die smskes voor instellingen van gprs enzo binnekomen...

na het versturen van het 1ste mmsje kreeg ikd irect een sms, ik antwoorde derop en kreeg binnen de 2 minuten een 1ste deel van de instellinge, 2 minuten derna 2de smsje waarop ik moest antwoorden voor het 2de deel te krijgen.

sindsdien geen meer gekregen. en het is nu al 4 dagen geleden...

Tha_nOn

Legacy Member
neen, maar volgens mij loopt da met veel gsm-en mis, kheb ne nokia bij mobistar en da liep ook helemaal de mist in eer het eindelijk ging ! brol mmsen:p

Robust²

Legacy Member
Ik heb een sony ericsson met Proximus en MMS ingesteld, maar hij's binnen voor garantie voor nog een week ongeveer :p

Ik zelf heb enkel nog maar problemen gehad met dat manueel/via sms instellen van mms/wap, bellen is altijd beter: geen idee meer welk nummer maar was zo'n gratis nummer, vroegen ze telefoon nummer en model en paar minuutjes later werkte alles :)

Preske

Legacy Member
robust² zei:
Ik heb een sony ericsson met Proximus en MMS ingesteld, maar hij's binnen voor garantie voor nog een week ongeveer :p

Ik zelf heb enkel nog maar problemen gehad met dat manueel/via sms instellen van mms/wap, bellen is altijd beter: geen idee meer welk nummer maar was zo'n gratis nummer, vroegen ze telefoon nummer en model en paar minuutjes later werkte alles :)

heb ik gedaan, en daar zeggen ze "stuur een mmsje en als het niet lukt, krijgt ge automatisch een sms'ke me instructies"

a242050

Legacy Member
Met mijn nokia, moet je gewoon naar de site van nokia gaan en daar wat instellen en die sturen een berichtje met de instellingen.
Ma soit, alleen maar problemen met proximus.
Ik wou mijn 3G instellen zodat ik tv kon kijken op mijn gsm (toen het nog gratis was).
Weet je wat die zeiden? Ah, hij komt niet uit de proximus collection, dan gaat dat niet :x

Godzilla*Akira

Legacy Member
Ik heb een SE K510i en proximus. Heb het ook via website, sms gedaan.
Heb toen 2 smsjes gekregen en dat was voldoende, dan da gewoon laten installeren en dan wel in uw instelling interactive gprs selecteren.

Zo werkte dat bij mij toch. kun je btw op het i'net met je gsm? bedoel niet dat hij die functie ondersteunt maar of het effectief lukt.

EDIT; so solly, niet goed gelezen is dus voor mms en niet voor wap.

Conqie

Legacy Member
das toch belachelijk die complete "rompslomp"dat je moet doen wil je een MMS kunnen versturen, geen wonder dat het geen succes is.. (denk ik toch, want ik ken persoonlijk niemand dat het gebruikt)

dêsh'

Legacy Member
MMS & Proximus, één grote klucht imo.

Als ik via myPay&Go mss wil activeren, komt er een pagina met:

Je bent niet gemachtigd toegang te hebben tot deze on line dienst voor dit nummer. Klik op de knop "OK" om de bewerking te beëindigen en verder te surfen.
:wtf:

Darkness

Legacy Member
effe bumpen want ik heb hetzelfde probleem. ik heb al de instellingen in mijn nokia 3510i gezet, van gprs drager, ip-adres, http://mmsc.proximus.be/mmsc enzo, en op my pay&go geactiveerd en nu heb ik een bericht gehad dat de dienst mms geactiveerd was. ik heb nu een paar mmskes gestuurd via de online module van proximus maar er komt niks aan. er gaat ook niks van mijn belkrediet af...

heb ik nu iets over het hoofd gezien of wat is het nu :s

Preske

Legacy Member
Ulixes zei:

morgen direct eens uitproberen of het toekomt. iig bedankt

heb naar mezelf gestuurd
het werkt dus. hartelijk bedankt ;)

dit gezegd zijnde, ik snap NIET voor alles wat goed is waarom proximus dit niet kan.
de sony ericson manier = (1) ga naar site, (2) kies model, (3) kies land, (4) kies provider, (5) kies nr, (6)stuur aanvraag. = duurt 1 minutje.
de proximus manier (en dan laat ik alle andere manieren achterwege) = (1) stuur mms. (2)Wacht op bericht dat mms bericht mislukt is. (3) antwoord op sms met ja, om instellingen te krijgen, (4) krijg eerste deel v instelling (5) installeer, (6) krijg 2de sms, (7) antwoord op sms met ja voor 2de deel [tot hier ben ik geraakt, ik spreek me dus niet verder over de rest van de stappen (8) krijg 2de deel v instelling. = duurt 1 uur, als ge geluk hebt

demon326

Legacy Member
Darkness zei:
effe bumpen want ik heb hetzelfde probleem. ik heb al de instellingen in mijn nokia 3510i gezet, van gprs drager, ip-adres, http://mmsc.proximus.be/mmsc enzo, en op my pay&go geactiveerd en nu heb ik een bericht gehad dat de dienst mms geactiveerd was. ik heb nu een paar mmskes gestuurd via de online module van proximus maar er komt niks aan. er gaat ook niks van mijn belkrediet af...

heb ik nu iets over het hoofd gezien of wat is het nu :s

ik heb dezelfde gsm en zelfde probleem..

ik moet mijn mmsjes altijd online gaan lezen:( wat wel vrij iritant is.. maarja mss binnekort over op andere gsm dienst want pay en go werkt maar half

Darkness

Legacy Member
benny zei:
ik heb dezelfde gsm en zelfde probleem..

ik moet mijn mmsjes altijd online gaan lezen:( wat wel vrij iritant is.. maarja mss binnekort over op andere gsm dienst want pay en go werkt maar half
ma hoe kunt ge die online lezen? dat gaat toch alleen als ge een smske krijgt met een code in als ik het goed begrijp. ik krijg zelfs dat niet, er gebeurt gewoon niks :s

demon326

Legacy Member
Darkness zei:
ma hoe kunt ge die online lezen? dat gaat toch alleen als ge een smske krijgt met een code in als ik het goed begrijp. ik krijg zelfs dat niet, er gebeurt gewoon niks :s

ik krijg idd een sms met een code in..

als ge wil zal ik is mijn stuff hier neer zetten kwa settings;)

actieve multimedia instelling: Set 1
homepage: http://mmsc.proximus.be/mms
GPRS toegangs punt: event.proximus.be
IP adres:010.055.014.075
gebruikersnaam: mms

Darkness

Legacy Member
ja die instellingen had ik, schoonste is dat ik via mijn gsm een mms stuurde en dat die van mijn krediet af ging, dus die moet aangekomen zijn :s

maar nog steeds geen codes binnen via sms en de mms'en zelf komen ook nog niet aan. en dat mens van de support van proximus zegt dat er 1 sms is verzonden via de online module die gefactureerd is (1, die sms is met mijn gsm gestuurd en dat wist ik ja; 2, waarom komen de mms'en via de online module niet aan, die vraag heeft ze niet beantwoord, nog maar es doen dan)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan