Archief - Hulp bij financiële en emotionele problemen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Anon4u

Legacy Member
Hallo

Ik weet dat ik dit hier beter niet kan posten, maar ik weet niet meer waarheen gelopen.

Ik ben het leven kotsbeu en heb hulp nodig. Ik besef maar al te goed dat ik met een depressie zit. Elke dag denk ik eraan om mijzelf van kant te maken, van het moment dat ik opsta tot ik in slaap val. De enige dingen die mij tegenhouden om dit te doen is mijn moeder (die ik doodgraag zie maar die weer voor 6 maand naar het buitenland vertrekt) en het feit dat ik bang ben om wat er volgt na de dood.

Ik woon alleen in een redelijk grote stad en heb hier geen vrienden waar ik bij terecht kan... Spreken over gevoelens doe ik nooit...

Ik besef ook goed genoeg dat ik dringend medische hulp nodig heb, maar daar zit hem het probleem. Ik ben al te lang werkloos dus mijn uitkering is geschrapt. Ik heb momenteel geen inkomen meer, geen eten of drinken in huis. Ik zit met +1500 € aan schulden, huur en facturen.
Ik heb nog 3 doktersvisites te betalen van een tijd geleden. Ik weet dat ik medische hulp nodig heb maar ik durf gewoon mijn kop niet meer laten zien bij de dokter... Ik kan niet betalen hiervoor en kan toch moeilijk nog eens gratis op visite gaan...

Wat kan ik doen? Geld lenen doe ik nie, vooral niet van mijn moeder. Ze heeft het financieel ook al moeilijk en ik wil niet dat ze zich zorgen maakt... Ik had al gedacht om gewoon wat kleren in een rugzak te doen en zo naar het ziekenhuis te gaan om hulp te vragen, maar die gaan mij waarschjinlijk goed uitlachen en hebben ook geen plaats om mij op te vangen. Het OCMW kan ik ook niet terecht omdat ik volgens hen nog altijd recht heb op dopgeld en zo geen steun kan ontvangen... Het zou trouwens ook niet de eerste keer niet zijn dat ik bij hen aanklop om hulp en dan afgescheept wordt...

Mss dat hier iemand met een gelijkaardige situatie zit/zat die mij mss wat wegwijs kan geven voordat ik iets dom doe?

Ik weet dat dit soort topics normaal niet mogen, maar ik ben aan het einde van mijn latijn...

ComputerVISTA

Legacy Member
Nu uw spreekwoordelijk gat in uwen arm pakken en zo snel mogelijk naar het OCMW stappen, die mensen kunnen 1) met u spreken over u problemen en 2) met u een financieel plan uitwerken + leefloon geven.

En terwijl kunnen ze je helpen met werk ook mocht je dat willen.

Ik versta niet waarom je niet langs zou kunnen bij het ocmw, hebben zij u dat gezegd of heeft u dat iemand anders verteld?

nico

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Nu uw spreekwoordelijk gat in uwen arm pakken en zo snel mogelijk naar het OCMW stappen, die mensen kunnen 1) met u spreken over u problemen en 2) met u een financieel plan uitwerken + leefloon geven.

blijkbaar kan hij daar niet terecht. hoewel ik mij afvraag of ze iemand in uw situatie mogen afwijzen.
ga naar een dokter en leg alles (nog) eens uit. die kan je wrs laten opnemen ergens.

ComputerVISTA

Legacy Member
Allez zeg waarom zou hij daar niet langs kunnen gaan??!! Op z'n minst voor zo een financieel plan op te maken om alles af te betalen en toch niet te moeten verhongeren.

Anon4u

Legacy Member
Het is niet de eerste keer dat ik naar het OCMw ga om financiële hulp. Ben daar al enkele malen geweest maar werd telkens afgescheept. Ik moest mijn papieren eerst in orde brengen, dan pas kunnen ze me helpen. Breng alles in orde en dan pas krijg ik te horen dat mijn papieren in orde zijn en ze me fianciëel niet kunnen helpen... Door al die papieren zever kan ik er uiteindelijk mijn emotionele problemen niet kwijt omdat die mensen zodanig op u neerkijken dat ik mezelf nog meer afsluit en zelfs bijna mijn deur niet meer uitkom

Het is niet de eerste keer dat ik geschorst ben van de RVA, maar ik sluit me steeds meer op in huis. Ik durf de telefoon bijna niet meer opnemen, doe de deur niet meer open als de bel gaat...

Maar ik denk dat ik morgenochtend toch maar naar het OCMW zal moeten gaan zeker... Ik zal wel zien hoe het afloopt maar ik denk dat ik al weet hoe... Toch bedankt voor de hulp.

ComputerVISTA

Legacy Member
En wat zeggen ze daarvan bij den rva die uw dop uitkeren of zouden moeten uitkeren? Want als ge geschrapt zijt moet ge bij het ocmw langs kunnen gaan.

w00tw00t

Legacy Member
Das raar dat de OCMW u weigert terwijl je geen inkomen hebt. En dokter zou u idd kunnen helpen als je het aan hem vraagt
En om u emotionele problemen te verhelpen, pak een boek van psychologie en lees het eens door. Klinkt mss heel raar maar heeft mijn leven een totaal andere twist gegeven

Anon4u

Legacy Member
Ik ben geschorst geweest omdat ik niet inging op hun uitnodiging naar werkcontrole... Is volledig mijn schuld. Moest ik me niet zo opsluiten thuis zou het nooit zo ver zijn gekomen... Het enige dat gebeurd is dat ik een nieuwe aanvraag moet indienen voor werkloosheid, daarna duurt het nog 3 weken tegen dat ik antwoord weet...

Ach ja, eigen schuld dikke bult... Ik weet nochtans van mezelf dat ik (redelijk) slim ben, maar toch maak ik telkens dezelfde fouten. Mezelf opsluiten van de buitenwereld maakt alles alleen maar erger...

w00tw00t

Legacy Member
tja beter die 3 weken afwachten en in de tussentijd hulp zoeken. En waarom zo bang zijn om u moeder voor hulp vragen of andere familieleden : /

ComputerVISTA

Legacy Member
Idd, misschien eens naar een hulplijn bellen, je hebt toch zelfmoordneigingen.

In de rules heb ik die ooit eens bijgevoegd als ik me niet vergis, die mensen kunnen u misschien verder helpen.


Edit: zelfmoordpreventie: 02 649 95 55

Anon4u

Legacy Member
'k Heb in mijn jongere jaren (was 16, ben er nu 27 jaar) bijna meer dan 300000 oude belgische franken gestolen van mijn moeder terwijl ze zelf depressief en ziek was... Ze heeft me al vergeven, maar ik voel mij nog altijd schuldig hiervoor. Praten over mijn problemen kan ik gewoon niet, ik schaam me er teveel voor en wil niet dat ze zich zorgen maakt.

ComputerVISTA

Legacy Member
Je schaamt je er over maar toch vind je de moed het te vertellen op een forum met 191.000 members?


'k Heb me weer laten vangen zeker door den een of andere flauwe plezanten?

russian

Legacy Member
Iedereen die legaal in ons land verblijft, heeft recht op het minimum leefloon.

ComputerVISTA

Legacy Member
Hij kan niet praten over zijn problemen, das dan imo anoniem ook niet medunkt.

Anon4u

Legacy Member
In ieder geval, toch bedankt voor de hulp. Het voelt toch al iets beter om zoiets effe van mijn hart te kunnen luchten.

'k Moet niet bellen naar zelfmoordpreventie want heb geen geld meer om te bellen. 'k Ga vroeg in mijn bed kruipen vandaag, heb met moeite 2 uur geslapen vanacht. Morgen naar het OCMW gaan en hopen dat ze me niet weer overal rondsturen want mezelf kennende word ik weer depri en sluit ik mezelf weer op in mijn appartementje...

Anon4u

Legacy Member
Nee computervista, schrijven over problemen lukt me ietwat, maar zomaar spreken zou ik gewoon in tranen uitbarsten zoals ik hier nu al met tranen in mijn ogen zit en mezelf moet inhouden... Ik heb voor een anonieme naam gekozen omdat ik weet dat sommige kennisen van mij hier ook zitten. Ik weet goed genoeg dat 2 accounts niet toegestaan zijn.

Nibblerken

Legacy Member
Als je echt zware emotionele problemen hebt kan je het best eerst met je huisarts praten.
Hij weet perfect wat hij moet doen en hij heeft nog altijd zwijgplicht (beroepsgeheim of hoe het ook noemt) maw niemand anders zal weten wat je tegen hem verteld.

Anon4u

Legacy Member
dat is het hem nu net, ik kan mijn dokter niet betalen en heb daar nog schulden

Stancke

Legacy Member
Anon4u zei:
dat is het hem nu net, ik kan mijn dokter niet betalen en heb daar nog schulden

Maar een dokter zijn eerste prioriteit is mensen helpen,niet mensen doen betalen...

Waag het er gewoon op,je hebt niets te verliezen!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan