Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Cool, ik ben niet de enige mens ter wereld die die vroeger verzameld heeft ofwat? Heb hier net mijn kaft vanonder het stof uitgehaald. Van elke categorie heb ik er een twintigtal denk ik (van de groene wel wat meer).Dennoman zei:Ik heb hierover een reeks infokaarten liggen genaamd "Monsters". Ik zal zometeen de kaartjes er eens bijnemen.
Ferux zei:Wat hebben hommels met deze thread te maken?
PapaGanz zei:Dat is irrelevant hé, dieren krijgen bepaalde eigenschappen toegewezen door evolutie mede door hun omvang.
Moesten ze echt zo groot zijn zouden ze helemaal niet kunnen steken.
Dus de mens blijft superieur.
Yep, de mens is nu eenmaal groter.PapaGanz zei:Dat is irrelevant hé, dieren krijgen bepaalde eigenschappen toegewezen door evolutie mede door hun omvang.
Moesten ze echt zo groot zijn zouden ze helemaal niet kunnen steken.
Dus de mens blijft superieur.
punkrockdude zei:als zo eentje u steekt zijt ge morsdood... (ik zeker, allergisch voor insecten, maar gewone mensen ook )
Ne kameraad van mij zijne pa was eens in zijn been gestoken door een wesp. Heel die zijn lijf begon op te zwellen. Had last van hartritmestoornissen en verstikkingsverschijnselen. De moest ne dokter komen om hem een spuit te geven. Als die 5min later was gekomen mochten we de MUG bellen... Dus kan weldegelijk dodelijk zijn als ge alergisch zijt en gestoken wordt op een plaats zonder verstikkingsgevaar.Dennoman zei:Inderdaad. En dan nog: allergie brengt u alleen in gevaar als ge in uw keel gestoken wordt of op andere plaatsen met verstikkingsgevaar.

Dennoman zei:Inderdaad. En dan nog: allergie brengt u alleen in gevaar als ge in uw keel gestoken wordt of op andere plaatsen met verstikkingsgevaar.
ot: heb die ook. wel enkel het eerste deel (dat gratis was zeker?). m'n ma vond da altijd te duur om de ganse reeks te kopen.Dennoman zei:@ Lensos: ik heb de reeks volledig
Vies veel geld aan uitgegeven, maar is enorm interessant![]()
Terror Factor zei:ja,hoe overtreffe die ons? kdacht trouwens ni da ze dodelijk ware, ma wel gevaarlijker as de wespe die we ier kenne, gewoon omda ze meer en sterker gif hebbe, ma ze zijn ni dodelijk(behalve vo mense die der allergisch vo zijn)

benny zei:ik heb net eens nagevraagd aanmijn ouders ivm de horzels en ze steken duidenlijk hebben ze gezegd als ze een paard steken is het binnen de 30 mins dood en een mens moet snel naar de dokter voor tegen gif of hij sterft ook binnen paar uur![]()
cooldude zei:lol dan moede eens aan uw ouders vragen waarom da paard eerst sterft?
volgens mij gaat da paard het toch langer uithouden als ons eh? ni?
greetz
elk levend wezen heeft wel een zwakte bij een paard is dus een horzel steek dodenlijk
punkrockdude zei:da filmke is de beruchte japanse hoornaars... , komt vanop national geographic
hornet = hoornaars , niet horzel(vandaar ook de naam van't vliegtuig btw)
ge ziet ook da da geen stom vliegske is maar een wesp ongeveer 5 keer zo groot als een bij(zeggen ze ook in't filmke)
als zo eentje u steekt zijt ge morsdood... (ik zeker, allergisch voor insecten, maar gewone mensen ook )
do the maths: 30.000 bijen, 3 uur, 30 hornaarsen of hoe ge da noemt: die beesjes vermoorden 330 bijen per uur![]()

Some people believe that three stings from the European hornet can kill an adult human, and that seven can kill a horse. While impressive due to their size, European hornets are in fact much less aggressive than some of their smaller relatives notably the yellowjackets, Vespula germanica and Vespula vulgaris, and their sting isn't any more dangerous. Unwarranted fear has often led to the destruction of nests, and the species is locally threatened. It benefits from legal protection in some countries, notably Germany.