Archief - Het menselijk been

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Skizzy

Legacy Member
Kben den 12e juli gevallen me mijne fiets (tegen een palleke gereden met men pedaal, overkop gegaan) scheenbeen serieus dik. En een week geleden benk ng es naar de dokter geweest, want het was ng wel dik. En hij heeft gezegd dat het een "periost'? was denk ik. Dat wou dus zeggen dat het beenvlies (dat dus tussen de huid en het bot zit losgescheurd was van het been. De reden dat het nog dik was was omdat dat vlies zich trug probeert vast te zetten en daar bij vocht aanmaakt fzoiets. En daarom doet het soms ook een beetje zeer/is het wat gevoelig. Maar dit zal waarschijnlijk voor de rest van mijn leven wrsch zo blijven, maar aangezien het geen kwaad kan kijk ik er ook niet meer op :).

NSA.Rhinox

Legacy Member
Skizzy zei:
Kben den 12e juli gevallen me mijne fiets (tegen een palleke gereden met men pedaal, overkop gegaan) scheenbeen serieus dik. En een week geleden benk ng es naar de dokter geweest, want het was ng wel dik. En hij heeft gezegd dat het een "periost'? was denk ik. Dat wou dus zeggen dat het beenvlies (dat dus tussen de huid en het bot zit losgescheurd was van het been. De reden dat het nog dik was was omdat dat vlies zich trug probeert vast te zetten en daar bij vocht aanmaakt fzoiets. En daarom doet het soms ook een beetje zeer/is het wat gevoelig. Maar dit zal waarschijnlijk voor de rest van mijn leven wrsch zo blijven, maar aangezien het geen kwaad kan kijk ik er ook niet meer op :).

Kleine correctie: periost is de buitenste laag van een bot. Tis ni dat da een of ander loshangend weefsel is tussen bot en huid.

PinkyNTheBrain

Legacy Member
mja, bij mij doet het dus absoluut geen pijn ofzo, mss als ik er gelijk ne zot op ga beginne kloppe ... maar dan moet ge al redelijk achterlijk zen ^^

als ik gwn een beetje krachtig duw doet het niets

Skizzy

Legacy Member
NSA.Rhinox zei:
Kleine correctie: periost is de buitenste laag van een bot. Tis ni dat da een of ander loshangend weefsel is tussen bot en huid.

Woeps, foutje dan, mja bon, gewoon maar om te zeggen, tkan mss geen kwaad. Maar voort zelfde geld is het iets anders he, en de mening van een doctor zal wel net iets juister zijn :D.

Timmie

Legacy Member
Ik heb (raar maar waar) net hetzelfde voorgehad. Dikke twee weken geleden tegen een balk gelopen in beschonken toestand. Ook een dikke bult erop, maar geen echte pijn. Nu heb ik nog steeds een kleine verhoging (1cm ofzo) op mijn scheenbeen, maar dat zal wel vanzelf weg gaan hoop ik :)

NSA.Rhinox

Legacy Member
Timmie zei:
Ik heb (raar maar waar) net hetzelfde voorgehad. Dikke twee weken geleden tegen een balk gelopen in beschonken toestand. Ook een dikke bult erop, maar geen echte pijn. Nu heb ik nog steeds een kleine verhoging (1cm ofzo) op mijn scheenbeen, maar dat zal wel vanzelf weg gaan hoop ik :)

En anders zie ik u op spoed. *peutert tussen zijn tanden met de holle naalden* :evil:

M°°nblade

Legacy Member
PinkyNTheBrain zei:
mja, bij mij doet het dus absoluut geen pijn ofzo, mss als ik er gelijk ne zot op ga beginne kloppe ... maar dan moet ge al redelijk achterlijk zen ^^

als ik gwn een beetje krachtig duw doet het niets
ik heb twee weken terug met gestrekte voet hard op ene zijne elleboog getrapt op de taekwondo training. Ik had ook zo'n ontsteking net boven de enkel en na een week was die nog niet weg. Als ik mijne voet op en af bewoog kraakte die bult maar echt pijn had ik er ook nooit aan. Ik ben dan naar de dokter geweest en die vreesde dat mijn pees gescheurd was. Dan heb ik een halve week ontstekingsremmers moeten slikken en die gel voor lokaal te behandelen. Na een echografie bleek dan dat ze idd ontstoken en een beetje verrokken was door die imact. Nu lig ik in de gips voor twee weken ... en morgen was het toernooi in diepenbeek :sad:

democracy02

Legacy Member
als het geen pijn doe is het wss nie erg,


maar ik ben zelf een mietje die voor het minste naar de dokter gaat eig.. :p

PinkyNTheBrain

Legacy Member
Timmie zei:
Ik heb (raar maar waar) net hetzelfde voorgehad. Dikke twee weken geleden tegen een balk gelopen in beschonken toestand. Ook een dikke bult erop, maar geen echte pijn. Nu heb ik nog steeds een kleine verhoging (1cm ofzo) op mijn scheenbeen, maar dat zal wel vanzelf weg gaan hoop ik :)

bij mij is het morge al 5 weken geleden :P en nog altijd bobbel, kan ni gezond zen :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan