Archief - Halloween; een feest of platte commercie?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Shellshock

Legacy Member
Iedereen zal het wel gemerkt hebben; vandaag is het Halloween. Dit van oorsprong Amerikaans 'feest' komt de laatste jaren steeds meer en meer naar voor. Kinderen gaan langs deuren om snoep bedelen in alle griezelcostuum's, en ook in de winkels kom je 'enge' versiering tegen.

In mijn ogen is dit allemaal gewoon een truk van de middenstand die -nu ze niet meer zo vroeg met Sinterklaas mogen beginnen- om het geld uit de zakken van de klant te kloppen.
Waarom? Een vijftal jaar geleden zag je niets rond Halloween, niemand kwam bedelen om snoep, maar nu...

exploder

Legacy Member
Haha, je moet de lichten thuis uitdoen (gwn tv aan) en dan komen ze niet bellen :D

epsilon

Legacy Member
Shellshock zei:
Dit van oorsprong Amerikaans 'feest' komt de laatste jaren steeds meer en meer naar voor.

Het is van oorsprong een Keltisch feest, waarna het is overgewaaid naar de States en nu dus stil aan terug komt.

ComputerVISTA

Legacy Member
Platte commercie en ik doen der niet aan mee, net zoals zoveel feestdagen...


Commercantjesdag dus.

omfg

Legacy Member
ik heb er niets van gemerkt en ik vind het maar goed ook.. (platte commercie dus)

Stimpy

Legacy Member
idd maar hier deden we dat oorspronkelijk met suikerbieten ipv pompoenen om de boze geesten weg te jagen

en tkomt van all hallow evenings ofzo : ^[

nico

Legacy Member
je moet het denk ik in zijn juiste context zien. in Amerika is het enorm gecommercialiseerd geweest (schrijven we dat zo?) Maar is nu echt wel een traditie.
mja, wij zijn weer zo stom om mee te doen :)

VinceFeet

Legacy Member
Van feesten zoals kerstmis en pasen (schrijf je dat met een hoofdletter volgens de nieuwe spelling?) kan ik de charme nog inzien maar zaken zoals valentijn, vaderkes/moederkesdag en ja, ook halloween, vind ik platte commerce.

GenesisX

Legacy Member
'k Stond te zwaaien aan het venster terwijl ze zich stonden af te vragen waarom niemand open deed :D

Oh boy! I love halloween... das nu es het beste voorbeeld van platte en lege commercie si.

Time

Legacy Member
Eergisteren stonden er hier 2. 'Trick or treat!'
Mijn vader doodserieus: Geef mij maar die treat.

Staan ze eerst wat verdwaasd naar elkaar te kijken om dan af te druipen naar het volgende huis. :lol:

Vintage Hifi

Legacy Member
Hier zijn ze nog niet geweest, maar als ze komen zet ik Necrophagist op. Brutal technische death metal. That'll scare their pants off. =)

Stomme commercie. Enfin, Kerstmis is dat ook, maar daar is het tenminste gezellig. Wat is er nu gezellig aan een bende idioten die in een pak over het straat loopt, de mensen gaan lastigvallen op een rustige avond?

Om nog maar te zwijgen over de pompoenen en al die shit... :p

nico

Legacy Member
Time^- zei:
Eergisteren stonden er hier 2. 'Trick or treat!'
Mijn vader doodserieus: Geef mij maar die treat.

Staan ze eerst wat verdwaasd naar elkaar te kijken om dan af te druipen naar het volgende huis. :lol:

klinkt grappig maar redelijk 'idioot' van uw vader.
Het zijn ook maar kinderen e. en die willen hun amuseren en dan komen ze van die klootzakken tegen(zo denken zij nu over u vader he ;) )
Ik kan het best begrijpen dat die kinderen hier aan meedoen, maar volwassenen....

ComputerVISTA

Legacy Member
Time^- zei:
Eergisteren stonden er hier 2. 'Trick or treat!'
Mijn vader doodserieus: Geef mij maar die treat.

Staan ze eerst wat verdwaasd naar elkaar te kijken om dan af te druipen naar het volgende huis. :lol:

:rofl: @ u pa :lol:

Dirty_Col

Legacy Member
Hier zijn ze nie langsgekomen. Das dan ook de eerste keer dat ik blij ben dat het stortregent :evil:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan