Archief - gratis openbaar vervoer in Gent ?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

InSaNe_CLowN

Legacy Member
vraagje aan de studenten in Gent ;
mag je als je op kot zit of studeerd in Gent (ik ga hogeschool gent) gratis met openbaar vervoer (bus,tram) rijden zoals in Leuven ?
Ik kan er nergens info over vinden dus ik hoop ...
thx!

virtualdude

Legacy Member
InSaNe_CLowN zei:
vraagje aan de studenten in Gent ;
mag je als je op kot zit of studeerd in Gent (ik ga hogeschool gent) gratis met openbaar vervoer (bus,tram)
nee en kom nie af dat een abo duur is.

Buzzypas kost maar 150 euro voor 1 jaar onbeperkt in heel Vlaanderen

Thales

Legacy Member
nee

ik heb zon treinabonnement met de lijn incu
maar nog nooit controle had, nog geen een keer in heel da jaar....
eigenlijk moet je er zelfs niet voor vrezen, want de tram zit ubervol dat je vaak gewoon tegen het raam geplakt hangt aan de deur

SIO

Legacy Member
als ge hogeschool gent campus voskeslaan bedoeld ebde genen tram vandoen he zelf.. (als ge met den trein komt of kot dichtbij het station is)

Dees

Legacy Member
Nope, en als ge plan zijt af en toe het openbaar verover te gebruik, koop u een abonnement, aparte tikees zijn belachelijk duur.
Ik gebruik echter steeds mijn velo, veel gemakkelijker dan den tram of bus

Si_Burnout

Legacy Member
Huurt gene velo in gent zelf da zijn wel goeie velo's maar ze verkloten die iets te graag ge kunt natuurlijk het wisselsysteem onder de studenten gebruiken ofwel gewoon een abonnement pakken als ge dan al een goeie verbinding hebt want das ook een probleem daar

InSaNe_CLowN

Legacy Member
oke bedankt , jup de school in de voskenslaan.
kzal het allicht wel bij mijn fietske houden dan ;)
gr33tz

Si_Burnout

Legacy Member
als in de voskeslaan is opt BMI kunde het zelf te voet doen das een tien minuten. dan moete geen geld aan ne fiets uitgeven en kunde het aan het studentenleven besteden

PapaGanz

Legacy Member
En aan de fietsenstalling van de hogeschool staan er elke week losse fietsen !

LSDsmurf

Legacy Member
Ik had een optie gepakt bij mijn treinabonnement zodak ik ook van de lijn gebruik kon maken. Op de tram zijn er erg weinig controles, daar kan je in principe 'gratis' op rijden. Maar als er een controle is dan heb je natuurlijk wel een flinke boete.

Een fiets is ook wel gemakkelijk maar dan moet je hem altijd vastzetten met een of twee sloten zodat hij niet gestolen kan worden.

Psychodweep

Legacy Member
Si_Burnout zei:
als in de voskeslaan is opt BMI

BMI ? Body Mass Index ?
BME ist eh... Bouwkunde Mechanica Elektronica.
Ik heb 1 keer controle gehad in Gent op 2 jaar tijd en 1 keer zo 2 lijnwachters die daar stonden, ma da was nie echt controle, ma k heb dan toch mn pass getoond

virtualdude

Legacy Member
Elke jaar heb ik twee controler gehad.

Elke jaar hadden ze er minstens 1 te stekken

periode van controle is zelfs niet regelmatig. Een keer was het 2 maal in de week.

En uiteindelijk doen de controleurs een parcour af en stappen van bus naar bus.


eigenlijk kunde met den tram naar BME-CTL gaan ze. Den tram stopt ihmo just ervoor :)
Buzzypas is gwn handig. Kunde overal door Gent vliege zonder te moeten prutsen met ticketjes enzo.

Sneakytje

Legacy Member
Vriendin van mij heeft haar buzzypas verlengt vorige week en die moest maar 25€ betalen voor gasn het jaar. Maar mss is da enkel om in gent overal rond te snorre dat weetk niet. Ik zelf ging altijd te voet en zat op campus Mercator en als het heel hard regende even de tram op, nooit controle gehad (altijd zwart gereden :p )

cooly

Legacy Member
Sneakytje zei:
Vriendin van mij heeft haar buzzypas verlengt vorige week en die moest maar 25€ betalen voor gasn het jaar. Maar mss is da enkel om in gent overal rond te snorre dat weetk niet. Ik zelf ging altijd te voet en zat op campus Mercator en als het heel hard regende even de tram op, nooit controle gehad (altijd zwart gereden :p )
IN een heel jaar naart school en trug gaan met tram+bus heb ik 1maal controle gehad op tram vorig jaar :/

Messias.

Legacy Member
Sneakytje zei:
Vriendin van mij heeft haar buzzypas verlengt vorige week en die moest maar 25€ betalen voor gasn het jaar.
In dat geval ga ik dat ook maar eens doen. Heb je meer info van waar en hoe ze dat heeft gedaan? En als het een buzzypazz is, dan is die geldig in heel belgië voor een gans jaar.

LeSec

Legacy Member
Si_Burnout zei:
als in de voskeslaan is opt BMI kunde het zelf te voet doen das een tien minuten. dan moete geen geld aan ne fiets uitgeven en kunde het aan het studentenleven besteden

BME-CTL en ietske verderop ist er ook ne campus ze, iets me textiel en van die dingens.

Desnoods gaat ge me uwen auto (zoals ik :p) de parking is groot genoeg ;)

killgore

Legacy Member
Si_Burnout zei:
Huurt gene velo in gent zelf da zijn wel goeie velo's maar ze verkloten die iets te graag ge kunt natuurlijk het wisselsysteem onder de studenten gebruiken ofwel gewoon een abonnement pakken als ge dan al een goeie verbinding hebt want das ook een probleem daar
wa vo bs is da :s.

Ik heb in 1 jaar enkel een platte band gehad waarvan ek denk dat em is platgestoken, tis nie da nen binnenband de grote kost is eh <_<.

En wisselsysteem: als ge bedoelt pikken: hf ze, veel fietsen liggen daar goe vast :p.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan