Archief - Gewond konijn

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Babs

Legacy Member
Hey

Daarjuist merkte ik dat mijn konijn wat bloed aan de vacht van zn kaak had. Toen ik ernaar keek bleek het niet aan zijn kaak te zijn dat hij bloed, maar aan zijn achterpoot.

Ik kan moeilijk zien wat eraan scheelt want hij spartelt enorm tegen, en er hangt ook redelijk wat bloed aan de vacht rond zijn poot.
Ik denk dat het hoogstwaarschijnlijk een nagel is die ingegroeid is.
Nuja, mijn konijn springt enorm met zijn achterpoten dus het moet zijn dat het hem stoort.
Daarjuist was hij ook zijn poot aan het schoonlikken van het bloed, mag ik hem da laten doen?

Ik ga vanavond zoiezo naar de dierenarts, maar die zit maar vanaf 17.00 uur. Wat kan ik ondertussen doen om het hem wat makkelijker of aangenamer te maken?

Bedankt voor de hulp.

democracy02

Legacy Member
bellen naar 1 of andere dierenarts en vragen voor de naam van een pijnstiller die je kan kopen in apotheker

of dierenarts zoeken die wel al zit op dit uur van de dag, ook al moet je ervoor 50km reizen.

pina

Legacy Member
als hij daarop niet kan springen en steunen, zal hij wel niet rondlopen en rondspringen. Als hij dat wel doet, is het een teken dat hij er geen hinder van ondervindt.

Wundagore

Legacy Member
bunnybunch.nl

daar zitten veel konijnenhouders,

die zullen zeker iets weten als je iets nodig hebt

den Acid Burn

Legacy Member
in de pot met wat pruimen en bier.....mmmmmm

sorry het is bijna middag en ik krijg honger :$

Kurobu

Legacy Member
zoals eerder gezegd, ofwel andere dierenarts zoeken die wel zit.
ofwel afblijven tot deze avond. ( heeeel mss een verbandje rond doen )

ThA JoS

Legacy Member
kging juist hetzelfde zeggen, lief lief klein konijntje met een pruimpje, eh vliegje op zijn neus .

soit nu ontopic:

Wat doen dieren in het wild als ze gewond zijn? Lopen die ook naar de dierenarts? Die sterven of herstellen, vrij simpel ...

Wil je toch helpen dan kan je hem gewoon na 17h naar de dichtsbijzijnde dierenarts brengen.

Simonn

Legacy Member
ThA JoS zei:
kging juist hetzelfde zeggen, lief lief klein konijntje met een pruimpje, eh vliegje op zijn neus .

soit nu ontopic:

Wat doen dieren in het wild als ze gewond zijn? Lopen die ook naar de dierenarts? Die sterven of herstellen, vrij simpel ...

Wil je toch helpen dan kan je hem gewoon na 17h naar de dichtsbijzijnde dierenarts brengen.

2nd..wacht gewoon af tot 17.00.

GMotha

Legacy Member
Zo'n lampekap rond zijn nek, dan kan'm er al zeker niet meer aan zitten.

Babs

Legacy Member
ThA JoS zei:
Wat doen dieren in het wild als ze gewond zijn? Lopen die ook naar de dierenarts? Die sterven of herstellen, vrij simpel ...

sterven of herstellen? :eek: dan toch een handje toesteken en zien dat hij hersteld...
Hij heeft zijn eigen ondertussen al terug mooi gelikt, zon rood konijn is ook niks :unsure:

Een verbandje ronddoen gaat niet veel uithalen vrees ik, toch nie als ik het omdoe, want die bijt da garantie los dan.

Pijn heeft hij wel niet echt denk ik, gewoon hinder. Enja, kga vanavond zoiezo naar de dierenarts, want kdenk dat het toch aan zn nagels ligt dus dan kunnen die geknipt worden.

Tah_b00nz0r

Legacy Member
dan kunne die idd eindelijk geknipt worde ja :p da konijn had zo'n lange nagels :|

daarom zo ne nest in zen kooi had gemaakt en zen prul eruit gezwierd had gistern :p

Babs

Legacy Member
Tah_b00nz0r zei:
daarom zo ne nest in zen kooi had gemaakt en zen prul eruit gezwierd had gistern :p

Idd, en vandaag heeft hij ons weer een portie gegeven :ironic:
Tmoe zijn dat hij hem ergens verwond heeft me wild te doen ofzo ...

Tah_b00nz0r

Legacy Member
BaBsie zei:
Idd, en vandaag heeft hij ons weer een portie gegeven :ironic:
Tmoe zijn dat hij hem ergens verwond heeft me wild te doen ofzo ...

kpeist ja da't zou iets wel zal zijn ^^

wie weet schart em wel me zen poot zo over zen bak van zen kooi en zwiert ie zo al die rommel eruit :p

Cybergirl

Legacy Member
al naar de dierenarts geweest ondertussen? alles oke met het konijn(tje)? :p

Babs

Legacy Member
Kmag nie echt gaan van mn ma.
Ze zegt da et dan 25 euro is voor ma eens te zeggen van tis da, terwijl het eigenlijk niks erg is (in haar ogen toch) en da het konijn er nie van doodga.
Kwil wel zelf betalen, maar dan krijg ik enorm veel gezaag op mijn kap van alé da ge da nu doet :s mijn ma is wel geen dierenhaatster ma tis gewoon tfeit da het volgens haar niks erg is om er zoveel geld aan te geven.

Nuja, keb gezegd da als em nog eens bloed, da ik er dan wel mee naar de dierenarts ga.
Als zijn pootje genezen is moet ik ook dringend zijn nagels eens knippen

Feignasse

Legacy Member
Als je een dier hebt moet je ervoor zorgen, no matter what. Uw ma heeft ongelijk.

« ei »

Legacy Member
Mja inderdaad, de nagels van een konijn moeten vaak bijgeknipt worden omdat het niet kan slijten zoals in de natuur (met het graven enzo...). Hoe vaak je moet bijknippen, hangt af van konijn tot konijn. Wanneer je het niet bijknipt, kan het ingroeien of afbreken... wat in beide gevallen toch wel pijnlijk is voor het beest.

Kheb zelf ook twee konijnen, en het is niet zo moeilijk om de nagels te bij te knippen, daarvoor hoef je niet echt naar de dierenarts, maar ik raad u wel aan om het met twee personen te doen: eentje houdt em héél stevig vast (of ge wikkelt em in een handdoek zodat em niet te fel kan spartelen) en een persoon knipt.

Als ge nog iets niet weet ofzo: op http://www.hetkonijn.nl doorklikken naar "het konijn" -> "verzorging" -> "nagels knippen" :) Alles staat daar heel mooi uitgelegd, vanaf waar je precies mag knippen enzo.

En mja, als ge merkt dat uw konijn een felle wonde heeft / nog eens bloedt aan de tenen/nagels, misschien best toch es binnenspringen bij de dierenarts? Ge wilt zéker niet dat zo'n wondje geïnfecteerd wordt :(
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan