Archief - geld lenen aan vrienden

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Blanco

Legacy Member
Als je zo'n bedrag wil lenen van een vriend moet je jezelf eerst de vraag stellen: "Wat heb ik het meeste nodig?"
Dat geld... of die vriend?

EternalSilence

Legacy Member
Blanco zei:
Als je zo'n bedrag wil lenen van een vriend moet je jezelf eerst de vraag stellen: "Wat heb ik het meest nodig?"
Dat geld... of die vriend?

inderdaad.
en als je niet het geld leent, en die vriend wil je vriend niet meer zijn
dan is die u als vriend niet waard

dus kies je altijd voor het geld :)

YellinD

Legacy Member
bartreligion zei:
een borstvergroting? liposuctie? abortus? geslachtsverandering? ^^

sommige komen in de buurt ;)

ik kan het geld missen, maar had het toch ooit graag teruggezien... heb ervoor gewerkt en gespaard he :)
Maar waarom anderen er niet mee uit de shit halen als het bij mij toch maar 'niks' staat te doen

Arifiene

Legacy Member
Ik denk al heel de tijd aan in vitro bevruchting, omdat ze mss ene kindje willen ofzo :p
kweet niet wrm :p

YellinD

Legacy Member
zal er anders een nieuw topic voor maken, dan kunnen jullie allemaal eens raden :D

virtualdude

Legacy Member
YellinD zei:
sommige komen in de buurt ;)

als er sommigen in de buurt komen dan denk ik aan een borstverkleining.

Het probleem is dat een papierke getekend tussen jullie beiden niet echt veel waard is.
Indien die vriend je niet terugbetaald ga je dan echt juridische acties durven nemen.

Skoebiedoe

Legacy Member
Kan je niet beter via de bank gaan en jezelf als borgsteller zetten eventueel met het geld op een geblokkeerde rekening?
Zo een papiertje is in een rechtszaak niets waard.

YellinD

Legacy Member
Skoebiedoe zei:
Kan je niet beter via de bank gaan en jezelf als borgsteller zetten eventueel met het geld op een geblokkeerde rekening?
Zo een papiertje is in een rechtszaak niets waard.

heb ettelijke keren met de bank gaan overleggen of ik haar via de bank kon voorzien van geld, maar door de omstandigheden lukt/mag dat niet

dus 'dat stomme papierke' will be the only thing that i've got

KieKsKe

Legacy Member
niet doen. Al is het uw beste vriend, geen geld lenen. Zo een keertje 20euro ja, maar niet hoger gaan. Komen alleen maar problemen van.

-RaZoR-

Legacy Member
waarom niet? ik heb het zelf ook al gedaan aan een maat, al was het wel wat anders

hij betaalde iets voor ik van een redelijke waarde (+/- 75 euro) en kben express gaan werken om het hem 2 weken later te kunnen terugbetalen. ok, mijn geld waar ik voor gewerkt heb was direct gehalveerd, maar het zou toch op hetzelfde zijn uitgekomen.

wrm zou het niet lukken om niet te lenen? zolang je maar overeenkomt met die vriend dat ze moet terugbetalen

(voor zo'n groot bedrag zou ik per maand zoveel euro terug geven) maja, thats my 2 cents

^MystiQ

Legacy Member
KieKsKe zei:
niet doen. Al is het uw beste vriend, geen geld lenen. Zo een keertje 20euro ja, maar niet hoger gaan. Komen alleen maar problemen van.

Nen maat van mij eeft eens 50 euro geleend aan ne maat van hem. Eeft het nu bijna een jaar later nog altijd niet terug en der zijn veel problemen van gekomen.

Dus idd, kzou geen hoge bedragen lenen aan iemand, zelfs nie als het goede vrienden zijn.

Arifiene

Legacy Member
Skoebiedoe zei:
Kan je niet beter via de bank gaan en jezelf als borgsteller zetten eventueel met het geld op een geblokkeerde rekening?
Zo een papiertje is in een rechtszaak niets waard.

borg stellen, zijt gij zot?
no offense ma is da 1 vd slechtste dingen die ge kunt doen hoor

Macdude

Legacy Member
Ik zou der toch voorzichtig mee zijn ze. Als ze al geen paar duizend €'s kan lenen bij de bank gaat ze dan wel solvabel zijn om u terug te betalen.

Voor de rest ligt het er een beetje aan hoe uwe eigen financiële toestand is he. Als gij zelf genoeg geld hebt zodat ge er zelf NOOIT door in de problemen gaat geraken moest ge het niet terug krijgen dan is het het overwegen wel waard. (als ge denkt dat ge ze kunt vertrouwen dat ze terug betaald) (alst op geld aankomt doet ne mens soms rare dingen).

ChunWai.

Legacy Member
Als je goede vrienden bent met elkaar vind ik dat je het geld binnen het jaar of zelfs eerder teruggeeft. Anders ben je gierig of gewoon geen goede vriend. Imo
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan