Archief - Geef je kritiek op onze maatschappij

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

S.conceiçao7

Legacy Member
mensen die met MP3 players wandelen naast hun echtgenoot :wtf:

komaan zeg, precies zo van "schat , ik heb je nix meer te vertellen, loop maar wa naast me, ik luister lekker naar mijn kaye styles" :music:





:help:

KO

Legacy Member
Het overdreven medeleven voor lokale drama's (mede door de media), terwijl de echte wereldlijke problemen de maatschappij totaal ontgaat.

Bubbling Zombie

Legacy Member
Het feit dat een hoop 15jarigen denken dat ze de wijsheid in pacht hebben.

Crashtestdummy

Legacy Member
=[KO]=;8626371 zei:
Het overdreven medeleven voor lokale drama's (mede door de media), terwijl de echte wereldlijke problemen de maatschappij totaal ontgaat.
ach, das ne ver van ons bed show. who cares :sleep:

killgore

Legacy Member
Onze maatschappij wilt teveel kritiek geven op vanalles en nog wat. Niets is nog goed. Zijn we niet te "gehaast", dan zijn we te lui. Zijn we niet te onverantwoordelijk, dan zijn we te serieus. Zijn we niet afgestompt dan zijn we egotrippers.

enz. enz.

Leef uw leven en geniet er van, en houdt op met zinloze dingen als alles en nog wat bekritiseren.

Conqie

Legacy Member
Invloed van de media, mensen die denken dat ze alles weten (wel van alle tijden ^^), het feit dat men van alles een luxe uitvoering heeft..

bv:
vroeger had je een muis, en die koste 10 euro en dat was dan ook het topmodel, naar verloop van tijd kwamen er altijd maar nieuwe topmodellen die elke beetje bij beetje de prijs omhoog duwen, nu betaal je 100 euro voor een nieuwe luxe MUIS...

voorbeeld 2:
http://www.tones.be/shop_product.php?idx=103707
...
een afstandbediening voor 300 + euro's?

en het feit dat mensen dat allemaal maar gewoon vinden, pas op. het heeft ook zijn voordelen, ontwikkeling van technologie ect

maar tja, elke maatschappij heeft zijn voor en na-delen, en ik denk dat de onze echt niet zo slecht is ;)

Gentille

Legacy Member
Het individualisme van de mens. ikke ikke en de rest kan stikken-mentaliteit

Parnakra

Legacy Member
killgore zei:
Onze maatschappij wilt teveel kritiek geven op vanalles en nog wat. Niets is nog goed. Zijn we niet te "gehaast", dan zijn we te lui. Zijn we niet te onverantwoordelijk, dan zijn we te serieus. Zijn we niet afgestompt dan zijn we egotrippers.

enz. enz.

Leef uw leven en geniet er van, en houdt op met zinloze dingen als alles en nog wat bekritiseren.
Deze post krijgt van mij de grote 2nd award!

balbe

Legacy Member
conquerpoy_123 zei:
Invloed van de media, mensen die denken dat ze alles weten (wel van alle tijden ^^), het feit dat men van alles een luxe uitvoering heeft..

bv:
vroeger had je een muis, en die koste 10 euro en dat was dan ook het topmodel, naar verloop van tijd kwamen er altijd maar nieuwe topmodellen die elke beetje bij beetje de prijs omhoog duwen, nu betaal je 100 euro voor een nieuwe luxe MUIS...

voorbeeld 2:
http://www.tones.be/shop_product.php?idx=103707
...
een afstandbediening voor 300 + euro's?

en het feit dat mensen dat allemaal maar gewoon vinden, pas op. het heeft ook zijn voordelen, ontwikkeling van technologie ect

maar tja, elke maatschappij heeft zijn voor en na-delen, en ik denk dat de onze echt niet zo slecht is ;)


big 2nd to that

NeoGeo

Legacy Member
Iedereen die overal wil reageren en zijn mening hoog inschat. Voor voorbeelden moet je maar eens naar www.hln.be surfen.

democracy02

Legacy Member
1 - overbekapping van bomen over heel de wereld
2 - te weinig groen in de stad
3 - te veel luchtvervuiling/lawaaivervuiling/lichtvervuiling
4 - te veel formulieren invullen om in orde te zijn met alles
5 - te grote werkdruk / eisen van werkgever aan werknemer
6 - minderheid van extreem rijke (groepen) mensen die samenspannen om de meerderheid van de mensen uit te buiten.
7 - we moeten leven om te werken ipv werken om te leven en hebben geen keus. (omwille van puntje 6)
8 - ouders die hun kinderen tegoe opvoeden, en hen speelgoed en computergames en what not geven zodat ze zouden zwijgen en van hen af zijn
9 - egoïsme: tegenwoordig is het te veel gevraagd van een mens om ook al is het maar € 5 / maand af te staan aan een goed doel... we kopen er liever 2 extra chips voor onszelf dan iemand die geen eten heeft een maand eten te geven (€ 5)
10 - overbevolking
........................
...................................
...........................................
etc etc jank jank

DieselPower

Legacy Member
killgore zei:
Onze maatschappij wilt teveel kritiek geven op vanalles en nog wat. Niets is nog goed. Zijn we niet te "gehaast", dan zijn we te lui. Zijn we niet te onverantwoordelijk, dan zijn we te serieus. Zijn we niet afgestompt dan zijn we egotrippers.

enz. enz.

Leef uw leven en geniet er van, en houdt op met zinloze dingen als alles en nog wat bekritiseren.
^3
Het is al zo kort...

nTFs

Legacy Member
Het feit dat iedereen méér en méér opgefokt geraakt.
Vroeger deed niemand moeilijk om een gemiste parkeerplaats. Nu deinzen ze er niet voor terug om je uit je auto te sleuren en een pak rammel te geven bij wijze van voorbeeld.

ComputerVISTA

Legacy Member
Bubbling Zombie zei:
Het feit dat een hoop 15jarigen denken dat ze de wijsheid in pacht hebben.

zecundet!

(vond ik wat mooier klinken voor de verandering :unsure:)

Karre

Legacy Member
:evil:

-Mode, bepaalde mensen zijn zo beïnvloed door de mode dat het geen naam heeft. Draag toch gewoon wat je graag aan hebt en graag zie...
-Subculturen: Jumper, emo,... wees gewoon jezelf want hier wordt echt veel geshowed. Indien je echt die kledij en al die dinge tof vind en je echt zeker weet dat dat je ik is nou ok voor mij maar van hoeveel mensen die emo ofzo zijn is het wel hun ware ik?
-Mensen die denken dat ze alles zijn is ook wel erg in, vooral vrouwen kunnen dit hebben dat ze denken dat ze het zijn omdat ze een grote mond hebben terwijl ze eigenlijk maar lelijk zijn aka breezertjes dus.
-Bepaalde mensen verwijten graag iemand van nerd omdat ze gamen terwijl zij zelf denken dat ze cool zijn omdat ze nog meer op MSN zitten dan ik game, n/o maar dat is totaal hypocriet dit.
-...

Dingen die bij me opkwamen :). Eigenlijk vind ik dus deze maatschappij geheel naar de kloten want dingen die ik op noemde komen wel nog redelijk veel voor. Ik vraag mij eigenlijk af of het in andere delen van de wereld ook zo erg aan toe kan gaan bij de jeugd als hier. Ale ik ben 16 maar hoeveel breezertjes en al je hier niet tegenkomt is echt niet normaal en allemaal met een grote mond ze :sop:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan