Archief - Gebroken of niet ?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

IIcon

Legacy Member
4dqn3u1.jpg


kweet niet of de topic juist staat:confused:

Dit is dus mijne vinger, gisteren heel de dag gebasket.
Kwil de bal vangen die op mij afkomt, bal komt hard aan recht tegen m'n top van m'n vinger. Alles wérd gelijk samengeperst en dan helemaal overgebogen ofzo, kweet niet meer want zie et ni meer voor mij:wtf:
kzat te criperen van de pijn, zo'n klein ding, en zo'n grote pijn, ja man!
Kon echt niets meer vastnemen, nu kan ik m'n vinger nog niet helemaal plooien zodner pijn, als ik op da vingerkootje zachtjes duw piekt het en doet het vrij veel pijn, alsk m'n hand gestrekt hou staat deze een klein beetje krom...

Kzou eerst hier eens wat meer willen weten dan dak direct naar de dokter ga en geld in de vuilbak :ironic:

Mvg

Mike

Thin Liz

Legacy Member
Uw gezondheid laten controleren = geld in de vuilbak? Das nieuw... Je trekt een groot deel van je geld terug bij de huisarts via de ziekenbond, dus eens naar laten zien zou ik toch zeker doen want het ziet er ook vrij gezwollen uit op die foto...

Terrorist_Hell

Legacy Member
Ik heb dat al vaker gehad, ook met m'n tenen. Dat doet enkele dagen ferm pijn, maar dat gaat over hoor. 'n Voet verstuiken doet veel meer pijn vind 'k. Gewoon wat ijs opleggen, meer kunt ge niet doen, en dat gaat de dokter ook zeggen.

Huasheng

Legacy Member
Heb ooit eens tijdens volleybal op school iets 'dergelijks' (?) meegemaakt. Bal kwam tegen iets te hoge snelheid af en raakte het topje van m'n vinger. Veel pijn gehad. Resultaat was dat m'n vinger niet gebroken was, maar dat er wel een scheurtje zat. Ik had dan ook zo'n kleine verdikking.
Ga naar de dokter! Of direct naar 't ziekenhuis, want 'k denk dat je dokter je daar toch naartoe zal sturen voor foto's te laten nemen.

UnD3RD0G

Legacy Member
w8 een week.
prolly is da zwaar verstuikt., en is het logisch da ge hem niet kunt plooien.
Als uw vinger gebroken is, zult ge da zeker wel merken

als de pijn aanhoudt is het mss wel mogenlijk dat het een barstje is, maar da kan nog niet zo'n kwaad.

Als hij binnen een paar dagen rood en paars enzo kleurt, geen panie, das ewa uitbloeding :)

ik heb zelf 15 jaar topsport basket gedaan, en mijn vingers hebben alle kleuren van de regenboog gehad, en hebben de 4 windstreken uitgewezen, nooit me naar dokter gegaan enzo,
waren telkens vestuikingen enzo...
no pain, no game :)
Tape doet wonderen :)

Slayerbe

Legacy Member
kheb eens een vinger gebroken met volleybal (zwak i know) op school. het was mijn pink.
maar die stond toch wel pakken schever dan dat. volgens mij is die van u gewoon verstuikt.

madjuh69

Legacy Member
sinds wanneer zijn er hier zoveel dokters ?

en hoe slim zijt ge zelf om over gelijk welk fysiek probleem een vraag te stellen op een gameforum ?

please...
ga naar de dokter als ge raad wilt --> da kost u 5-6 euro ?
of laat het zo en sukkel ermee --> ge beseft toch da als iets (ik zeg niet dit) niet goed geneest, dat problemen kan geven voor de rest van uw leven ?

is trouwens tegen de rules om vragen te stellen ivm gezondheid & dokter

UnD3RD0G

Legacy Member
hoelang zijt gij al niet meer naar een dokter gegaan?
maar een consultatie kost naar mij weten nog altijd ongveer 18 euro
get kans dat ge moet wachten in de wachtzaal, en kans dat em voor 1 minuut kijken, zegt, ja, zalkfe op, hier, flexiumgel, en hup naar apotheker :
1 uur kwijt, 18 euro dokter, 25 euro apotheker...

OF ;

ff nekeer wa rond horen, en te weten komen da het een verstuiking kan zijn, da ge best ffkes een weekske wacht, en als het DAN nog echt zeer doet, dan is het wel de moeite waard.

en dokter, ik ben helemaal geen dokter, maar wel een sportmens, dan weet ge wel iets over zulke dingen...

UnD3RD0G

Legacy Member
ha, dan moet ge NOG is rondrijden, en uw papieren bij de ziekenkas droppen, NOG MEER TIJD en GELD kwijt, of ge kunt ze opsturen, ma da kost ook weer geld ! ha !

IIcon

Legacy Member
UnD3RD0G zei:
hoelang zijt gij al niet meer naar een dokter gegaan?
maar een consultatie kost naar mij weten nog altijd ongveer 18 euro
get kans dat ge moet wachten in de wachtzaal, en kans dat em voor 1 minuut kijken, zegt, ja, zalkfe op, hier, flexiumgel, en hup naar apotheker :
1 uur kwijt, 18 euro dokter, 25 euro apotheker...

OF ;

ff nekeer wa rond horen, en te weten komen da het een verstuiking kan zijn, da ge best ffkes een weekske wacht, en als het DAN nog echt zeer doet, dan is het wel de moeite waard.

en dokter, ik ben helemaal geen dokter, maar wel een sportmens, dan weet ge wel iets over zulke dingen...

Juist, en hier in dudzele kan je uren wachten wi in diene wachtzaal, en tis al zo'n pipo..:wtf:

En BTW: madjuh: ik heb hier nog al eens mensen vragen zien stellen hoor, en op een gameforum: kzit toch in het algemeen gedeelte...

madjuh69

Legacy Member
https://www.beyondgaming.be/archive/sport.120/blessure-met-het-voetballen.493904
--> topic closed --> geen doktersvragen

https://www.beyondgaming.be/archive/algemene-discussies.3/vingers-slapen.493678
--> weer ene die zegt dat dit geen dokterforum is

t is gewoon al de zoveelste thread over zoiets

@pitbull : dit is een forum waar gamers praten over algemene zaken. ge komt op dit forum via games.telenet.be. dit is dus een gameforum (imo).

@underdog : een consultatie kost 25€, waarvan ge ongeveer 18€ terugtrekt en als het inderdaad niets is, zult ge geen 25€ moeten betalen bij den apotheker. gij als sportmens hebt wel flexiumgel liggen niwaar ?

anyway : better safe than sorry. een gameforum is naar mijn mening niet de plaats voor deze soort vragen.

Gentille

Legacy Member
Geen dokterthreads op het forum, het beste wat je kan doen is naar de dokter gaan, die zal je onderzoeken en je desnoods een papier geven om naar het ziekenhuis te gaan en foto's te laten nemen, dan weet je direct of hij gebroken is of niet. Wij kunnen enkel gissen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan