Archief - Galabal

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

murdoc

Legacy Member
Ik doe economie en van ons is 95 procent toch wel in kostuum op het mondeling examen. Ik heb mij een kostuum gekocht in de c&a voor een 80 tal euro. Momenteel heb ik geen zin en geld om een duurder te kopen. En volgens mij valt dat echt wel niet op :)

Vintage Hifi

Legacy Member
Ik vind dat je in een hogeschool/universiteit op een mondeling examen bijna verplicht bent om in kostuum te komen. Op de middelbare school is dat al stukken minder, om niet te zeggen, bijna niet.

Ik heb voor de moment een kostuum van Mexx van bij het galabal van 2 jaar geleden dat voorlopig nog past (mits enige aanpassingen) maar het begint al wat tegen te werken (met de fitness enal, en het breder worden). Volgende wordt een maatpak, denk ik, van bvb. http://suitsupply.nl/suitsupply.htm

aXl_

Legacy Member
Monkey zei:
kheb een eenvoudig kostuumke van 100€ voor mn mondelinge examens, das meer als genoeg. k doe wel geneeskunde, dus daar letten ze der ni extreem op, meeste profs zijn zelfs ni in kostuum op examen.

Voor bals etc doe'k een smoking aan die nog van mn pa geweest is, vind da geestiger dan gewoon kostuum...

nja, wij hadden zo'n prof die heel het jaar in kostuum les geeft. Op het mondeling staat iedereen (inclu moi) in kostuum (uitgezonderd 2 man in ruitjeshemd zoals gewoonlijk) en dan komt em daar doodleuk binnen gekuierd met een gewoon hemd, bovenste knoopje los en opgestroopte mouwen :)

Nuja, ik denk niet dat proffen er bij ons echt hard op letten, maar ik trek er toch elke keer eentje aan. Mèt verschijnen kan nooit verkeerd zijn :p.

Ik heb dat van mij in de c&a gekocht. Nx duurs en in mijn ogen ziet het er vrij ok uit. Ongetwijfeld zullen sommige mensen van ver kunnen zien hoe duur je kostuum is maar ik in ieder geval niet :p

ElBramo

Legacy Member
Mijn kostuum komt ook van den C&A :) Tis wel deftig, maar kheb mijn broek en hemd ergens anders gehaald, don't remember where.
Das komt ook van C&A en bolhoed komt uit hoedenwinkel. Mijn wandelstok was moeilijker te vinden... :)

Tis niet omdat het goedkoop is dat ge dat direct ziet eh.

Gromme

Legacy Member
Hangt van je eigen en je budget af.... Stijl kostuums veranderd om de haverklap, enkel niet iedereen merkt dit op, eerder de mensen die er wat meer voeling, kennis mee hebben.

Shyheim

Legacy Member
punkrockdude zei:
gast in mijn klas had er eentje gekocht aan meer dan 50% korting, nu kostte het nog maar 300€ :s (normaal 800€)


kan aan mij liggen, maar is 50% van 800 niet 400? :D


ik heb een vrij duur, maar kheb dat gekregen van familie :)
kheb gehoord dat ge dat voor zo'n aangelegenheden zelf in den H&M kunt kopen...?

zweebee

Legacy Member
der staat dan ook MEER DAN 50% KORTING

Ik koop mijn pakken altijd in gespecialiseerde winkels en ik laat die afstellen op maat. Ik heb ni echt de casual maat (1m90) en ik heb liever kwaliteit dan brol nu ik niet meer groei.

Dr.White widow

Legacy Member
idem gelijk zweebee, op maat gemaakte kostuums zijn echt super, zit ook perfect.
Kheb een op maat gemaakt pak van Windsor, ok het heeft wel zeer veel gekost ma tis natuurlijk wel de moeite :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan