Archief - gaan jullie soms nog naar de kerk?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

S.conceiçao7

Legacy Member
mn ouders gaan straks naar de kerst mis, ma ik ben eig. niet supergelovig en ben 24 ffs :) allé ja kdenk nie dak ga mee gaan hoor, ma wat is jullie mening hier omtrent.

gaan jullie daar nog natoe, of zeg je "bwoh 1 keer in een jaar zo'n kerstviering is wel leuk, daar blijft het bij".

edit: :lol: ben toch ma geweest bij gebrek aan wa anders. flirten in de kerk is fun :woohoo: was verwonderd dat daar nog zoveel jonge meisjes zaten, allé ja....vijf :sop:

Stichero

Legacy Member
mijn ma vroeg da just ook
no thnx zei ik dan ^^
en toch wil ik mijn toekomstige kinderen katholiek opvoeden lol

Selderijstok

Legacy Member
Denk dat mijn ma het dees jaar vergeten is want anders zaagt ze er iedere keer over. Maja, kheb toch nog nooit geweest ^^

Cybergirl

Legacy Member
Ik ga niemeer naar de kerk.. Vroeger moest k altijd met de school naar de kerk maar nu niemeer.. (Bij begrafenissen en huwelijken ga ik wel)

Ik ben nie gelovig dus heb ik ook nie de behoefte om in een stomme kerk naar saai gepraat van de pastoor te luisteren :p

/edit: Jaarmissen voor grootouders ga ik ook naartoe (grotendeels omdat k moet van mijn ma want kheb die mensen nooit gekend) maar gelukkig is da maar 1x per jaar en gaan we daarna meestal iets gaan drinken in een taverneke in de buurt ^^

Stancke

Legacy Member
Cybergirl zei:
Ik ga niemeer naar de kerk.. Vroeger moest k altijd met de school naar de kerk maar nu niemeer.. (Bij begrafenissen en huwelijken ga ik wel)

Ik ben nie gelovig dus heb ik ook nie de behoefte om in een stomme kerk naar saai gepraat van de pastoor te luisteren :p

²nd... Vroeger ging ik nog eens naar de kerk ter herdenking van m'n overleden opa maar dat zelfs ook niet meer.

RB26DETT

Legacy Member
Jaarmissen van grootouders. En morgen misschien, als ik mijn ma daar een plezier mee kan doen.

Anders niet

Guard

Legacy Member
hehe deze topic.
wel, normaal ga ik al een stuk of 3 jaar niet meer naar de kerk.

gewoon ook al omdat ze steeds veranderen van pastoor bij ons, en 'diene sjieke' is nu vervangen door zo'n saaie.

maar daarjuist vroeg een goede vriendin van mij of ik niet meeging naar de kerk, omdat zij het ook niet zo leuk vond, en als ik mee ging gaan het miss wel veel leuker zou zijn.
dusja we zullen zien, of ik binnen een paar uur weer voor de kerkdeuren sta

Lord Kveldulv

Legacy Member
Vroeger gemoeten. Ook bij het school elke eerste vrijdag van de maand. Voor de communie te doen kregen we zelfs zo'n spaarkaart gelijk bij de kebap. Elke zondag moest de pastoor da aftekenen, en had ge er nie genoeg dan kon ge zogezegd uw communie nie doen. Ik ging ene keer de maand (de rest van de tijd zat ik in ons 'kamp' met wa strips zoda mijn ouders nie zouden zagen) en die ene keer zei ik dan tegen de pastoor da'k op een ander geweest was en dan tekende die de heel maand in ene keer.
Ik herinner mij nog van mijn 6 jaar something, da'k met school in de kerk zat en da'k tegen ne klasgenoot zei: geloofde gij daar nu in? Ikke nie ze.
En das alleen maar verder uitgegroeid naar ne grondige afkeer van het christendom (en ook andere godsdiensten, alleen sommigen lijk boedisme kan ik respect voor tonen). Nu ist alleen nog begrafenissen da ge mij er ziet.

Guard

Legacy Member
mijn pa gaat nog alle zondagen naar de kerk.
mijn moeder ging al van zolang ik leef niet meer naar de kerk.
ze blijft meestal lang uitslapen.

en buiten mijn grootouders zijn dat de enige van de familie infeitelijk :x
wel erg, als je het achteraf bekijkt.
u laten dopen als christenen maar nooit/bijna nooit een kerk viering bijwonen
(hoewel dit niet moet om als een goed christen te worden bestempeld)

Amaryllis

Legacy Member
Nee ik ga niet naar de kerk. Ik zal ooit nog 2 keer gaan en dat zal voor de begrafenis van mijn ouders zijn. En dat dat aub nog heel ver in de toekomst mag zijn.

Cybergirl

Legacy Member
Guard zei:
u laten dopen als christenen maar nooit/bijna nooit een kerk viering bijwonen
(hoewel dit niet moet om als een goed christen te worden bestempeld)

De mensen die niet naar de kerk gaan maar wel gedoopt zijn, kunnen daar niet aan doen dat die ouders daarvoor gekozen hebben e..

Als ik later kinderen krijg ga ik die nie laten dopen tenzij ze oud genoeg zijn om te beslissen dat ze het wel willen.. (ge kunt u toch laten dopen op eender welke leeftijd.. of nie? :unsure:)

bloodoo

Legacy Member
nope, geen kerk voor mij
alleen op een begrafenis.en dan zal het voor diegene die gestorven is zijn, en niet voor mezelf.

cram

Legacy Member
Stichero zei:
mijn ma vroeg da just ook
no thnx zei ik dan ^^
en toch wil ik mijn toekomstige kinderen katholiek opvoeden lol

Laat de kinderen toch eens zelf kiezen in het geen wat ze willen geloven
door ze in plaats te brainwashen met die onzin.

Sephiroth

Legacy Member
waarom zou ik gaan naar een vestiging die de grootste leugen in de geschiedenis van de mens promoot?

Raptyr

Legacy Member
Nee, mijn ouders zitten nu in de kerk. Ik heb daar eigenlijk niets meer te zoeken. Als kind ging ik wel bijna elke week (moest ik wel bijna elke week gaan). Op zich vind ik het niet erg om een paar keer per jaar naar de kerk te gaan (al was het maar om gelovige familieleden/omgeving te plezieren). Mijn ouders doen er niet lastig over dat ik vandaag niet mee wou, maar toch wringt het een beetje. Zeker bij mijn grootouders die wel gelovig zijn. Ik heb in hun bijzijn nog nooit vlakaf gezegd: "Ik ben eigenlijk atheïst".

citrofenwick

Legacy Member
enkel begrafenissen (en dan nog ga ik altijd zo rap mogelijk weg)

tzijn precies een bende sekteleden
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan