Flipkikker
Legacy Member
Yo,
Voor men verjaardag hebk een boekje gekregen met wokgerechten etc...
Ipv dat alles over roerbakken ging, stonden er ook een flink aantal recepten in waarbij je moest frituren in een wok
Hier op kot maak ik geregeld wel es een wokschotel klaar (kheb een redelijk grote wokpan, en een gasvuur), maar nog nooit gefrituurd erin
Is dit af te raden? Of kan ik het gerust es proberen zonder al te veel gevaar?
In het boekje stonden er 2 opties om de temperatuur te checken:
- een frituurthermometer gebruiken (zou moeten 190° kunnen aanduiden)
- als een stukje brood er snel goudbruin in wordt zou het ook goed moeten zijn
Natuurlijk zou ik voor optie 1 gaan (heb zo men twijfels bij de 2e optie), maar waar kan ik zo'n thermometer vinden? (in de GB bvb?
)
En welke olie gebruik ik best voor dit frituren? Kan ik ook echte frituurolie gebruiken voor frieten/kroketten/hamburgers etc als ik zo'n zaken wil klaarmaken? (of maakt het niet zo veel uit voor de smaak?)
Indien jullie nog tips, eigen recepten, lievelingsgerechten,... hebben kan je dit gerust delen in dit topic
Voor men verjaardag hebk een boekje gekregen met wokgerechten etc...
Ipv dat alles over roerbakken ging, stonden er ook een flink aantal recepten in waarbij je moest frituren in een wok
Hier op kot maak ik geregeld wel es een wokschotel klaar (kheb een redelijk grote wokpan, en een gasvuur), maar nog nooit gefrituurd erin

Is dit af te raden? Of kan ik het gerust es proberen zonder al te veel gevaar?
In het boekje stonden er 2 opties om de temperatuur te checken:
- een frituurthermometer gebruiken (zou moeten 190° kunnen aanduiden)
- als een stukje brood er snel goudbruin in wordt zou het ook goed moeten zijn
Natuurlijk zou ik voor optie 1 gaan (heb zo men twijfels bij de 2e optie), maar waar kan ik zo'n thermometer vinden? (in de GB bvb?
)En welke olie gebruik ik best voor dit frituren? Kan ik ook echte frituurolie gebruiken voor frieten/kroketten/hamburgers etc als ik zo'n zaken wil klaarmaken? (of maakt het niet zo veel uit voor de smaak?)
Indien jullie nog tips, eigen recepten, lievelingsgerechten,... hebben kan je dit gerust delen in dit topic

Maar ze kwamen uit de diepvries dus een beke bevrozen (=water) Resultaat= da splat heel erg ff int begin ^^