Archief - Frietketel reinigen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Gizmo_1987

Legacy Member
Wij hebben hier nog een oude fritketel, wss 15jaar oud,.... Dat beesje gaat niet kapot! Veel beter dan die nieuwe plastic fritpotten die ze nu verkopen.
Maar de ketel zelf is nog al aan de vuile kant...
Door jarenlang gebruik is er een tamelijke korst onstaan binnenin, en veel vet aan de buitenkant...

Nu hoe kunnen we dit het best reinigen zonder de fritketel zelf te beschadigen en niet teveel te moeten schrobben. Iemand wondermiddels? :cool:

Sien en Maria van VTM hebben dat eens voorgetoond hoe je het best een frietketel kan reinigen, maar ik kan die afl niet terugvinden. Dus vraag ik hier raad :D
(ik weet ook niet waar het te posten dus ga ik hier eens proberen :D)
grtzz

Optec

Legacy Member
gizmo_1987 zei:
Wij hebben hier nog een oude fritketel, wss 15jaar oud,.... Dat beesje gaat niet kapot! Veel beter dan die nieuwe plastic fritpotten die ze nu verkopen.
Maar de ketel zelf is nog al aan de vuile kant...
Door jarenlang gebruik is er een tamelijke korst onstaan binnenin, en veel vet aan de buitenkant...

Nu hoe kunnen we dit het best reinigen zonder de fritketel zelf te beschadigen en niet teveel te moeten schrobben. Iemand wondermiddels? :cool:

Sien en Maria van VTM hebben dat eens voorgetoond hoe je het best een frietketel kan reinigen, maar ik kan die afl niet terugvinden. Dus vraag ik hier raad :D
(ik weet ook niet waar het te posten dus ga ik hier eens proberen :D)
grtzz


Stap 1 : Google openen
Stap 2 : "Frietketel reinigen" intypen:doh:

http://forums.telenet.be/breedband/showthread.php?t=131301:applause:

Dakantochnie

Legacy Member
Mag ik er even op wijzen dat onverantwoorde 'oplossingen' zoals water in heet vet gieten wel eens per ongeluk als echt zouden kunnen aanzien worden?
Denk twee keer na voor je zoiets post aub.

Optec

Legacy Member
dakantochnie zei:
Mag ik er even op wijzen dat onverantwoorde 'oplossingen' zoals water in heet vet gieten wel eens per ongeluk als echt zouden kunnen aanzien worden?
Denk twee keer na voor je zoiets post aub.

Indeed, that's a BIG no no :naughty:

Reeds gemeld aan de Mod maar er werd er slechts 1 verwijderd:confused:

Optec

Legacy Member
owwww, (slikt zijn woorden in) ze zijn reeds allemaal verwijderd:niceone:

Arifiene

Legacy Member
Ge kunt in de warenhuizen speciaal spul daarvoor kopen :). Vorige keer hebbek het zelfs zien staan in mediamarkt.

Blackend

Legacy Member
Lijkt me niet zo moeilijk hé. Gewoon eerst al het vet er grotendeels uithalen en dan wat spoelen met sponsje & detergent. Evt. doede er nog wat Mr Proper spuitbuske op, dat dat ook wat kan werken op plekken waar ge moeilijk bijkunt.

whacker

Legacy Member
Goed uitspoelen na uw kuis-sessie, anders werkt uw frietvet in op die detergent en kookt uw frietpot over...

Amaryllis

Legacy Member
Een van de tips waar toch veel positieve reacties op komen is om een tablet voor de vaatwasser te gebruiken. Dus water + tablet en dan de frietketel aanzetten.

Voor de buitenkant zal het schrobben worden met heet water en een goede ontvetter.

$anka

Legacy Member
wij hebben dat thuis eens op de volgende manier gedaan, werkte wel goed

insmeren met bruine zeep, potje met wat amoniak vullen en mee in de fritpot zetten. ketel goed afsluiten met ne plastiek. en dat een tijdje laten staan.
daarna goed uitwassen uiteraard.

ferre

Legacy Member
souda inkappe, water derin, frietpot op, water net niet laten koken en dan terug afzetten, laten afkoelen, water eruit, en alles uitkuisen

>P>Barney

Legacy Member
Een goeie scheut waspoeder, warm water bijdoen en een 10tal minuten laten staan was de tip van sien en maria en het werkt begot goed, vorige week nog gedaan en de frietketel was echt schoon gekuist

metaphore

Legacy Member
Kmoet die in de mc donalds af en toe ook eens grondig uitkuisen en da doen wij gewoon met producten die in een supermarkt verkrijgbaar zijn. Das in de vorm van een schuim zodat da der op blijft hangen en goe kan inwerken.

Werkt redelijk goed, ik heb wel hard moeten schrobben en meermaals da product moeten gebruiken. Twaren 2 andere dingen die ik gebruikt heb waarvan ik de naam nie ken :) Maar gewoon is in de supermarkt rondkijken bij de kuisproducten en dan zult ge zo wel van da schuim vinden.

ChevaL

Legacy Member
Een soort van metalen spons (zou je wel in de supermarkt kunnen vinden :p), meer heb je in principe niet nodig, kuisproducten kan erbij natuurlijk.

spray-bunny

Legacy Member
Tot 190 graden opwarmen, met frietvet in. Dan water ingieten. Je ketel zal brandschoon zijn.




Niet doen he!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan