Archief - Films en muziek downloaden

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

reen

Legacy Member
Hallo,

tegenwoordig wordt de volgende zin bijna overal geafficheerd: 'Piraterij is een misdrijf'. Maar wat doen ze er feitelijk aan? Hoe 'ver' mag je gaan? Iedereen op dit forum heeft al wel eens muziek gedownload (komaan, niet de hypocriet gaan uithangen hé ;)), maar wat wordt serieus genomen?

Verder nog: wordt de mensen hun 'dataverkeer' gecontroleerd? Zoja, door wie?


Alvast bedankt!

wouter_dc

Legacy Member
reen zei:
Verder nog: wordt de mensen hun 'dataverkeer' gecontroleerd? Zoja, door wie?

Alvast bedankt!

Zitte met de poepers? :cool: :p

Kan ik niet zeggen dat het wordt gecontroleerd. Ik vermoed van niet. Toch alleszins niet in het geval van "perfect weten welke bestanden welke verbinding downloadt".

De enige echte personen waar ondernemingen tegen piraterij iets aan doen zijn volgens mij de mensen die de illegale goederen gaan verspreiden in de maatschappij. Wanneer jij dus gekopieerde/gedownloade dvd's, cd's, etc.. gaat verkopen loop je echte risico's. Natuurlijk zijn er altijd acties waarbij een kleine vis wordt gepakt en dit om een voorbeeld te stellen :sad:

Mr_Larsman

Legacy Member
Nee, dataverkeer wordt niet nagetrokken. Dat kan wel, maar het is niet zo dat er vijf FBI mensen in een busje elke download die jij doet nakijken. Het is natuurlijk wel zo, hoe meer je download (en vooral upload), hoe opvallender je wordt. Dus als dr iemand is met ongelofelijk veel gigs upload/download zou het wel eens kunnen dat ze dat nakijken.
Weet zelf niet wat er mag en niet mag, maar als je niet overdrijft in downloaden moet je normaal gezien wel onder de radar kunnen blijven.

(al het bovenstaande is 'denk ik')

Selderijstok

Legacy Member
Mr_Larsman zei:
... Het is natuurlijk wel zo, hoe meer je download (en vooral upload), hoe opvallender je wordt. Dus als dr iemand is met ongelofelijk veel gigs upload/download zou het wel eens kunnen dat ze dat nakijken. ...

Conclusie: Telenet klanten hebben niks te vrezen.

neomitochondria

Legacy Member
zolang je zelf niets verkoopt of verspreid zit je wel safe :)

killgore

Legacy Member
neomitochondria zei:
zolang je zelf niets verkoopt of verspreid zit je wel safe :)

afaik ben je dan zelfs 100% legaal bezig volgens belgische wetgeving ;).

zarathustra

Legacy Member
killgore zei:
afaik ben je dan zelfs 100% legaal bezig volgens belgische wetgeving ;).

ten eerste denk ik dat dat zo een van die hardnekkige fabeltjes is, maar zelfs al is het niet zo.

Bij de meeste van die dingen zoals torrents en de normale kazaa-a-like dingen upload je bijna alijd ook. Dus ben je dan toch automatisch ook aanbieder?

L0k1-

Legacy Member
killgore zei:
afaik ben je dan zelfs 100% legaal bezig volgens belgische wetgeving ;).

yeah right, gaat die fabeltjes maar ergens anders verkopen. zelfde met het fabeltje als je uw pc afsluit van het netwerk op een lanparty, dat men hem niet in beslag mag nemen of dat men voor elke pc een apart huiszoekingsbevel nodig heeft sinds het allemaal verschillende personen zijn.

kan u één ding zeggen als de politie ergens binnenvalt dan nemen ze simpelweg alles mee en kunde er niets tegen doen, zet je uwe grote mond tegen van privé dit en geen toestemming dat! dan krijg je nog een mooi pv'ke er bovenop van smaad :)

dus alleen downloaden is legaal sure.... kan ik evengoed zeggen dat ik een winkel zijn ruiten insla en dan de plasma tv's en hd-dvd/blu-ray spelers steel. maar nee ik ben legaal bezig, want ik verkoop het niet door maar gebruik het voor mijn eigen! komt in essentie juist op hetzelfde neer :)

VMax

Legacy Member
uploaden is illegaal hier ja.

Maar ookal verzet je 300GB per maand, de grootste kans dat ze je pakken is als je op publieke ( public torrents, usenet, 'kazaa' ) aan't uploaden bent. Vooral films liggen nogal gevoelig, dan kan het wel eens dat een filmmaatschappij een email zend naar je ISP en meestal uw ISP u dan ook een waarschuwing geeft of dergelijke.
Zolang ge geen tientallen films/cd's van dezelfde 'uitgever' online plaatst, en die gasten da dan ook nog volgen, zit ge vrij safe zou ik zeggen.

VMax

Legacy Member
L0k1- zei:
dus alleen downloaden is legaal sure.... kan ik evengoed zeggen dat ik een winkel zijn ruiten insla en dan de plasma tv's en hd-dvd/blu-ray spelers steel. maar nee ik ben legaal bezig, want ik verkoop het niet door maar gebruik het voor mijn eigen! komt in essentie juist op hetzelfde neer :)

Gij zijt duidelijk niet zo bewust van hoe fucked-up de Belgische wetgeving is.

stoomboot

Legacy Member
Mr_Larsman zei:
Dus als dr iemand is met ongelofelijk veel gigs upload/download zou het wel eens kunnen dat ze dat nakijken.

Amaai, iedereen op 't forum zit altijd aan zen limiet!
Dus we zijn allemaal onder toezicht voor onze 10 gig'jes? :p

L0k1-

Legacy Member
het is vooral na aandringen van een organisatie als SABAM dat de politie een hard optreden doet. de FCCU en RCCU hebben het al druk genodig met fraude bestrijden, hackers opsporen en de dagelijkse portie kinderporno, dus iemand die 20 mp3'kes download kan hen geen zak schelen op een normale dag :)

-V-Maxxor- zei:
Gij zijt duidelijk niet zo bewust van hoe fucked-up de Belgische wetgeving is.

kom laten we realistisch blijven, als ze u vervolgen en gij komt met het argument in de rechtzaal dat je alleen maar aan het stelen(downloaden) was, dan gaan ze u mooi uitlachen en een schone boete geven simpel.

dat is hetzelfde met die persoon hier overlaatst die zichzelf afvroeg of hij zijn snelheidsboete wel zou moeten betalen omdat het fonds van die boetes grote overschotten heeft :wtf:

gebruik dan maar eens als argument "jama gulder hebt toch genoeg geld dus ik moe nie betalen ook al reed ik veel te snel dan toegelaten!"

VMax

Legacy Member
voor alleen downloaden zal de boete in ieder geval een pak minder zijn dan gepakt worden met het zelf massaal uploaden.

L0k1-

Legacy Member
misschien, maar je hebt zowieso een boete hé, daar draait toch vind ik vooral de TS zijn vraag om. Namelijk in welke mate je gestraft kunt worden :)

sommige mensen zitten hier bezig alsof illegale downloads niet strafbaar zijn....

VMax

Legacy Member
Tuurlijk is het strafbaar, ge moet gewoon ooit gepakt worden.. En die kans is klein.. Als je leest dat er iemand gepakt wordt is het meestal door een stomme actie van die persoon zelf. ( deur aan deur verkoop anybody? )

I don't phear!

L0k1-

Legacy Member
-V-Maxxor- zei:
Tuurlijk is het strafbaar, ge moet gewoon ooit gepakt worden.. En die kans is klein.. Als je leest dat er iemand gepakt wordt is het meestal door een stomme actie van die persoon zelf. ( deur aan deur verkoop anybody? )

I don't phear!

true, of je moet een email rond zenden waar je zegt dat je honderden film kunt downloaden vanaf de servers op de lanparty :wtf:

nuja zolang de ISP niet volop meewerken en zelf niet hard optreden heb je weinig te vrezen als gewone downloader, maar je kan wel nog altijd gestraft worden als je pech hebt. Nuja de kans daarop is zoals je zegt vrij klein, maar niet onbestaande :]

Now if you'll excuse me i gotta queue some downloads! :unsure:

SilentSpring

Legacy Member
zarathustra zei:
ten eerste denk ik dat dat zo een van die hardnekkige fabeltjes is, maar zelfs al is het niet zo.

Bij de meeste van die dingen zoals torrents en de normale kazaa-a-like dingen upload je bijna alijd ook. Dus ben je dan toch automatisch ook aanbieder?

bwa, ik zet upload altijd af.
Zolang je geen terrabytes download en niets verspreid of verkoopt zullen ze u wel niet lastigvallen want nagenoeg iedere internetgebruiker download wel eens een mp3. (zelfs m'n opa doet da:p)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan