Archief - Enquete: GPS

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

TweaKeR

Legacy Member
Terror Factor zei:
Done

ma please, een iPod is ook maar een mp3speler, ni iets apart :/

GhO$T zei:
Ingevuld, deftige enquete ook.
Wel wa vreemd van plots zoveel over mp3/apple bezig te zijn als't een GPS enquete is.

Er werd ons als bedrijf Apple opgegeven. Hiervoor moesten we een brand/line extension (dus iets dat Apple nog niet had en een beetje in de lijn van hun gamma ligt) zoeken. Het is dan uiteindelijk GPS geworden, hoewel dit iets is dat Apple nooit zelf zou uitbrengen. Anyway, we zullen (fictief) een gps-toestel ontwikkelen met de daarbijhorende marketingcampagne. :)

Vandaar dat Apple zoveel wordt aangehaald en het onderscheid iPod/andere mp3-spelers wordt gemaakt.

-Helld0g-

Legacy Member
Spraakherkenning lijkt me echt zwaar sucken voor een gps toestel.
Anders moet ge de radio afzetten en de rest in u wagen stil laten zijn als ge die wilt commanderen ofzo?? en evt nog op een knopke duwen, omdat u spel anders ni heel de tijd zou flippen terwijl ge aant praten zijt met andere in u wagen als die spraakherkenning heel de tijd op 'actief' staat.

Ook komt Apple niet direkt over als een merk met expertise op dit gebied, dus ik zou zowiezo geen van hun eerste generaties gps moeten hebben. (op dat punt staat blaupunkt bvb ages ahead voor mij. Maar Mio is toch ook relatief nieuw op de markt en die hebben het dan wel weer goed gedaan (zeker met hun laatste nieuwe, de vorige had wat problemen (bugs) af en toe).

Bezit zelf 2 mio toestellen. De 268+ (heel europa op kaart) en de 510 ofzo? (de versie met bluetooth, tmc en heel europa).
Design, touchscreen, en vlotheid van het systeem zijn er zeker op vooruitgegaan met de 510. Ook veel makkelijker om flitspalen erop te zetten.

Doch gebruik ik praktisch altijd de 268+ omdat die altijd in mijne wagen ligt (afdankertje zeg maar, want mijn pa kan ook niet meer zonder gps als hij ergens voor de eerste keer naartoe moet. Of om bvb naar zuid frankrijk te rijden. Nu durft hij bvb gewoon de peripherique nemen, waar dat vroeger nogal gewaagd was met kaart :P

sink

Legacy Member
-Helld0g- zei:
Bezit zelf 2 mio toestellen. De 268+ (heel europa op kaart) en de 510 ofzo?
ik heb een dik jaar geleden ook een mio 268+ gekocht, voor een spotprijsje toen :)
doet zijn werk perfect, meer moet dat niet zijn..
waarom zou je daarbij in godsnaam ook spraakherkenning moeten hebben, mp3's afspelen,.. daar heb je toch een autoradio voor :sop:

-Helld0g-

Legacy Member
sink zei:
ik heb een dik jaar geleden ook een mio 268+ gekocht, voor een spotprijsje toen :)
doet zijn werk perfect, meer moet dat niet zijn..
waarom zou je daarbij in godsnaam ook spraakherkenning moeten hebben, mp3's afspelen,.. daar heb je toch een autoradio voor :sop:
Enige problemen dak ermee gehad heb:
- in de mobilhome (enorme voorruit) hing hij vol in de zon (op weg naar Zfrankrijk/spanje) en daar liep hij geregeld vast. Waarschijnlijk omdat het toestel temperaturen van 60graden bereikte (of meer? zwart+35-40° + zon)

- had eens dat hij een bepaalde straat absoluut niet wou berekenen. Alle adressen lukten, maar telkens ik die straat in gaf (waar ik net moest zijn natuurlijk) liep het ding helemaal vast (waarschijnlijk error in de database van het toestel)

verder veel beter dan de ingebouwde gps in onze bmw 320d (die overigens een goeie 2500euro kostte. Ok gps zijn veel verbeterd in 5jaar tijd, maar het zou voor mij een moeilijke keuze zijn moest ik een nieuwe wagen kopen:
-een mooi geïntegreerde gps, of weer zo'n ruitklever die je gemakkelijk kunt updaten aan de pc en dergelijke

Boris Barowski

Legacy Member
goeie enquete, dus ook maar ingevuld :)

ik wil een gps, niet te duur, met niet te veel opties. mp3 en dvd en spraakherkenning en vele stemmekes zijn niet nodig. Een stabiele gps die files ontwijkt en gemakkelijk te bedienen is, is ok :)

Avenger 2.0

Legacy Member
Een GPS van Apple zou ik nog zien zitten. Misschien maken ze wel een uitbreiding voor op de iPhone.

Godzilla*Akira

Legacy Member
ingevuld.
Heb wel op vraag 11 geantwoord alhoewel ik momenteel geen apple producten bezit, Maar vroeger wel dus heb ik wel op geantwoord.

Gromme

Legacy Member
Ingevuld,

Je gaat zien dat ik bij 'Welke gps...kent u' & 'Welke gps...hebt u' er veel heb ingevuld. Dit is niet als grap of dergelijke maar beroepsmatig kom ik veel met verscheidene gps'toestellen in contact.

whacker

Legacy Member
en het gaat toevallig niet om een nieuwe gps die apple zou uitbrengen? :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan